AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 For rundt 3 måneder siden hørte jeg at en bekjent hadde blitt sur på venninnen sin fordi hun hadde hatt sex med den nåværende typen hennes en måned før de ble sammen. De gikk vist i samme klasse så jeg skjønner at han kan ha følt seg sveket, men sur er vel ganske litt feil? Jeg har en kompis litt ute i vennegjengen fordi jeg bor i Larvik (ikke verdens største by), vi snakker sjeldent men vi er venner og har vært det en stund. Jeg lå med dama hans 2 måneder før de ble en greie og han vet det ikke. Verken jeg eller jenta har delt det med noen, mest fordi det ikke var så mange ganger, det ikke var noe seriøst og vi følte det var vår private sak som egentlig bare gjalt oss to. Og det var bestemt lenge før han. Jeg har snakket med jenta om det og hun sier set gjør vondt å holde en sånn hemmelighet fra han, men at han aldri har spurt om tidligere hendelser og at hun ikke bare vil poppe det ut. Både fordi det er privat, ukomfortabelt og unødvendig når han ikke har spurt selv. Men om han skulle spurt så skulle hun selvfølgelig si det og forklare seg. De har vært sammen i 4 år nå og det har vist ikke kommet opp. Jeg og jenta har selvfølgelig ingen kontakt, ovenfor respekt for forholdet deres, men hun sa hun skulle opptatere meg dersom det kom opp. Er det dårlig gjort av oss å ikke fortelle om dette? Jeg tenker jo på det en gang i blant og det kjennes ikke veldig gøy, og jeg vet hun føler det samme. Anonymkode: 9f1a1...2ef
kulturertkvinne Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Hadde ikke tenkt så mye mer på det de har jo vært kjærester lenge og som du sier, det er en liten by, sånt skjer. Om han er en oppegående fyr vil han nok reagere med at han enten synes det er er litt komisk og/eller synes det er dumt men at han klarer å se bort i fra det. Menn hadde ikke personlig tatt det opp 😅 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 Ville ikke ha sagt noe om dette. Hold det mellom dere. Dette var før de ble et par, så da er det helt innafor. Husk å være litt forsiktig med å oppgi altfor mye informasjon her, ellers gjør du deg lett gjenkjennelig. Anonymkode: 1c8b6...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Skrevet 29. mai 2024 Skjulte ting kommer som regel fram. Anonymkode: ac4fc...a5e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjulte ting kommer som regel fram. Anonymkode: ac4fc...a5e Det er over fire år siden dette skjedde, og de var sammen helt sporadisk to måneder før hun møtte han som ble kjæresten. Ingenting av dette har kommet frem til nå, og da skjønner jeg ikke vitsen med å si noe etter så lang tid. Det er ikke snakk om utroskap eller noe i den retningen, så de har ingenting å ha dårlig samvittighet for. Anonymkode: 1c8b6...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 Its not the crime its the cover up. Se det fra kompisen sitt utgangspunkt. At dere hadde sex var ikke galt. Men deres oppførsel i ettertid kan de spekuleres rundt. Dere to har i ettertid hatt kontakt bak hans rygg og blitt enige om å holde han uvitende. Altså, hadde kjæresten min gått bak min rygg og gjort avtaler med en annen gutt om å holde meg uvitende ville det vært en deal breaker. Og dette hadde foregått i 4 år. Hva annet skjuler hun da ville vært min første tanke. Hun vil si noe på direkte spørsmål?!? Det kalles "lying by omission" Lying by omission, also known as a continuing misrepresentation or quote mining, occurs when an important fact is left out in order to foster a misconception. Lying by omission includes the failure to correct pre-existing misconceptions. NÅR dette kommer frem er kompis forholdet ferdig. Du kan han ikke ha tillit til. Egentlig vet du det og.. Anonymkode: bce7e...be5 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er over fire år siden dette skjedde, og de var sammen helt sporadisk to måneder før hun møtte han som ble kjæresten. Ingenting av dette har kommet frem til nå, og da skjønner jeg ikke vitsen med å si noe etter så lang tid. Det er ikke snakk om utroskap eller noe i den retningen, så de har ingenting å ha dårlig samvittighet for. Anonymkode: 1c8b6...3b4 ...annet enn bevisst gått bak kompisens rygg og avtale å holde han uvitende. Det er ikke et tillitsbrudd???? Anonymkode: bce7e...be5 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #8 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Its not the crime its the cover up. Se det fra kompisen sitt utgangspunkt. At dere hadde sex var ikke galt. Men deres oppførsel i ettertid kan de spekuleres rundt. Dere to har i ettertid hatt kontakt bak hans rygg og blitt enige om å holde han uvitende. Altså, hadde kjæresten min gått bak min rygg og gjort avtaler med en annen gutt om å holde meg uvitende ville det vært en deal breaker. Og dette hadde foregått i 4 år. Hva annet skjuler hun da ville vært min første tanke. Hun vil si noe på direkte spørsmål?!? Det kalles "lying by omission" Lying by omission, also known as a continuing misrepresentation or quote mining, occurs when an important fact is left out in order to foster a misconception. Lying by omission includes the failure to correct pre-existing misconceptions. NÅR dette kommer frem er kompis forholdet ferdig. Du kan han ikke ha tillit til. Egentlig vet du det og.. Anonymkode: bce7e...be5 Dette var jo en hemlighet før han gutten og det virket som hun jenta kom til å si det om han hadde spurt noe i nærheten. Da tror jeg ikke de tenkte på direktespørsmål «har du ligget med han», men heller «hvor mange har du ligget med før meg» eller hvem. Dette tenker jeg er absolutt helt greit. Man må få lov til å ha sitt eget privatliv før en partner og man trenger ikke si alt før noen spør heller i denne sammenhengen. Det er rett og slett ikke alle som har et behov for å vite noe om hvem partner har ligget med. Og det skal også respekteres vist man ikke blir spurt. Det virket heller ikke som at dette var to nære kompiser som snakket ofte, men heller fjerne venner grunnet liten by. Det kan hende at gutten føler seg sveket, men jeg tror dette ordner seg! Man må få lov til å ha et privatliv før man blir sammen med noen. Plutselig så slår de opp også hadde hun egentlig ikke lust til å dele dette med noen fra starten av. Også er det ute. Man vet aldri. Jeg ser ikke noe galt her❤️. Anonymkode: 9f1a1...2ef
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var jo en hemlighet før han gutten og det virket som hun jenta kom til å si det om han hadde spurt noe i nærheten. Da tror jeg ikke de tenkte på direktespørsmål «har du ligget med han», men heller «hvor mange har du ligget med før meg» eller hvem. Dette tenker jeg er absolutt helt greit. Man må få lov til å ha sitt eget privatliv før en partner og man trenger ikke si alt før noen spør heller i denne sammenhengen. Det er rett og slett ikke alle som har et behov for å vite noe om hvem partner har ligget med. Og det skal også respekteres vist man ikke blir spurt. Det virket heller ikke som at dette var to nære kompiser som snakket ofte, men heller fjerne venner grunnet liten by. Det kan hende at gutten føler seg sveket, men jeg tror dette ordner seg! Man må få lov til å ha et privatliv før man blir sammen med noen. Plutselig så slår de opp også hadde hun egentlig ikke lust til å dele dette med noen fra starten av. Også er det ute. Man vet aldri. Jeg ser ikke noe galt her❤️. Anonymkode: 9f1a1...2ef Jeg er enig i mye av det du skriver. Og det er nok avhengig dynamikken i dette kompis/bekjentskapforholdet. Om dette vennskapet glir ut og kontakten forsvinner så er jeg enig. Da vil det bli kun en hun har hatt sex med for lenge siden. Men de har ikke kontakt idag og har ikke snakket sammen på flere år. Da er det historie. Men slik TS fremlegger det er de inn og ut av hverandres sfære jevnlig. Om TS og denne mannen jevnlig fester sammen, drar på byen og er i samme kompisgjeng er jeg mer usikker. Om en person jeg anser som en kamerat har hatt seg med dama mi og de to har blitt enige bak min rygg om å holde meg uvitende. Da vil jeg si det er et tillitsbrudd. Neste spørsmål vil da selvfølgelig være om hva annet har hun aktivt skjult for meg. om jeg stole på henne?? Kameraten hadde jeg ihvertfall kuttet ut. Hvem trenger sånne kamerater?? Anonymkode: bce7e...be5 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Skrevet 29. mai 2024 Problemet her er kanskje at dere to har snakket om det, etter at de ble sammen. Da blir det ikke bare en gammel historie, men en slags "sammensvergelse" om å holde det skjult. Men jeg ville kanskje ha tidd stille. Jeg er i litt av samme situasjon og skrev om det i en annen tråd nylig. I omgangskretsen til mannen min er det to jeg har ligget med. Den ene var en knullekompis for mange år siden, den andre hadde jeg sex noen ganger med da jeg studerte litt senere. Så ble disse gutta kjent med hverandre etterpå, etter at jeg og mannen min ble par. Så de treffes av og til, og noen ganger er de innom hos oss også. Jeg vet ikke om de to andre vet om hverandre, og jeg har ikke snakket med noen av dem om dette etterpå. Men de kjenner jo meg veldig intimt, og dermed vet de også mye om det sexlivet jeg og mannen min har. Ikke lett det vi har havnet opp i, men det tilhører jo fortiden og det er nok best å la det ligge. Anonymkode: 6e140...6e0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #11 Skrevet 29. mai 2024 Alle har ei fortid, og også dette er fortid før deres forhold sammen. Ingen trenger i vite noe om partners fortid. Anonymkode: 48a9a...a94 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #12 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om en person jeg anser som en kamerat har hatt seg med dama mi og de to har blitt enige bak min rygg om å holde meg uvitende. Da vil jeg si det er et tillitsbrudd. Neste spørsmål vil da selvfølgelig være om hva annet har hun aktivt skjult for meg. om jeg stole på henne?? Kameraten hadde jeg ihvertfall kuttet ut. Hvem trenger sånne kamerater?? Anonymkode: bce7e...be5 Ting som skjedde før du og dama di ble sammen er uvesentlige og noe du strengt tatt ikke har noe med. Jeg husker at min daværende kjæreste lo godt da venninna hans hadde sex med kompisen hans på nachspiel (det var han som introduserte dem for hverandre). Vel, det ble slutt mellom oss, og han er i dag gift med hun venninna. Og fremdeles venn med kompisen. Anonymkode: 16651...029
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Skrevet 29. mai 2024 Jeg ble dritsur da jeg fant ut at en av de min daværende kjæreste hadde hatt en god del sex med, var en venn som jeg selv hadde møtt flere ganger og trodd det aldri hadde vært noe mellom dem. Anonymkode: ac4fc...a5e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #14 Skrevet 29. mai 2024 Det beste for TS og denne eks knullevenninnen vil være å distansere seg så mye som mulig. Om TS velger å forbli en kompis og være gjest i et evt. bryllup, utdrikningslag, bursdagsfester, hytteturer, gutteurer osv??? Hvis (når) dette kommer frem skal det mye til for at kompisen ikke ser på dette som et stort svik fra to personer som står han burde ha tillit til Jeg forstår juristene her:" Før deres tid, ikke krav å fortelle, privatliv". Bra for dere. Men å være den som som blir holdt uvitende med vilje i eget forhold av partneren som skal være den nærmeste. Den man skal kunne stole på og være åpen med. Men så viser det seg at hans virkelighet ikke stemmer. Hvem hadde ikke reagert negativt å det?? Anonymkode: bce7e...be5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #15 Skrevet 30. mai 2024 Veldig normal kultur i norge så dette skal du ikke tenke på. Så si dette er ikke unormalt. Anonymkode: 9bc44...055
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #16 Skrevet 30. mai 2024 Hvor gamle er dere? Anonymkode: 9bc44...055
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå