AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Del Skrevet 28. mai 2024 Takrenna på ene siden av huset mitt lekker i en skjøt. Det renner dårlig unna og jeg tror det kan være på grunn av feil fall. Er det noen som vêr hvor mye det koster å skifte takrenna? Lengden er vel rundt 10-12 meter. Hvem gjør slike jobber? Snekkere? Blikkenslager? Aner ikke hvem jeg skal kontakte for å få et tilbud. 🤔 Anonymkode: 753f8...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takrenna på ene siden av huset mitt lekker i en skjøt. Det renner dårlig unna og jeg tror det kan være på grunn av feil fall. Er det noen som vêr hvor mye det koster å skifte takrenna? Lengden er vel rundt 10-12 meter. Hvem gjør slike jobber? Snekkere? Blikkenslager? Aner ikke hvem jeg skal kontakte for å få et tilbud. 🤔 Anonymkode: 753f8...5de Kontakt en blikkenslager. Mulig det er tilstrekkelig å reparere skjøten. Ellers må kanskje takrenner også renses slik at bannet raskere kommer til nedløpsrøret. Anonymkode: 55f44...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Del Skrevet 29. mai 2024 Det første du skal gjøre er å sjekke/rense takrenna selv (hvis det ikke er et to etasjers hus eller høyere da...). Utrolig mye rusk som kan samle seg. Skjøten som lekker fikser du for en femtilapp: https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/tetningsmiddel/butyltetting-2000049751?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwgdayBhBQEiwAXhMxtpq3V3Pzo8_9kcmQ6zry1SypI2iEUnn3iqWB5RMRiD0M4-cR8nj4hBoCckQQAvD_BwE Denne guffa gjør susen i skjøten inni renna. NB: det er skikkelig klissete. Du behøver ikke en sprøyte hvis du ikke har det: skjær av toppen og stryk på med en hanskekledd finger eller to . Anonymkode: 87e1d...ad1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Del Skrevet 29. mai 2024 Du kan skifte takrenner selv, man trenger ikke fagfolk for det. Men hvis du har råd til å sette bort jobben er det selvfølgelig den diggeste løsningen. Når var du sist oppi der og sjekket takrennene og tok bort rusk og rask? Mulig den er tett? Hvis det er et lekk sted kan du skifte bare selve rennen, eventuelt tette med å gjøre litt lappe-arbeid. Hvor lenge siden er det takrennene ble skiftet sist, og/eller hvor gammelt er huset? Anonymkode: 793b0...ad2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Del Skrevet 29. mai 2024 Bruk Tec7 👍 Anonymkode: c7844...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bruk Tec7 👍 Anonymkode: c7844...50c Tec7 er helt utmerket det, absolutt. Likevel er det helt unødvendig dyrt for akkurat denne jobben. 😉 Billig butyltetting gjør susen i dette tilfellet. Anonymkode: 87e1d...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 29. mai 2024 #7 Del Skrevet 29. mai 2024 Litt avhengig av hva lekkasjen består i kan det hjelpe med en renneskjøt: https://www.biltema.no/bygg/takrennesystem/takrenner-og-nedlopsror-sort/renneskjot-2000046210?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OuC2xTLEj2xPmKr3HgII3qDW9s4XRbaGirAtjQkQxISNm_fJqcATgaAn7xEALw_wcB 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #8 Del Skrevet 29. mai 2024 spinner skrev (15 minutter siden): Litt avhengig av hva lekkasjen består i kan det hjelpe med en renneskjøt: https://www.biltema.no/bygg/takrennesystem/takrenner-og-nedlopsror-sort/renneskjot-2000046210?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OuC2xTLEj2xPmKr3HgII3qDW9s4XRbaGirAtjQkQxISNm_fJqcATgaAn7xEALw_wcB Utfordringen med en slik er å få den på uten å ta ned takrenna. Jeg stemmer fremdeles på å tette med butyl – det enkle er mange ganger mer enn godt nok. 🙂 Anonymkode: 87e1d...ad1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå