AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Etter enda en time hos psykologen, så sitter jeg å lurer på hvordan egentlig en behandlingstime skal foregå. En time er på 45 min. Jeg har gått i behandling hos siste psykolog ett års tid nå. Jeg er en lukka reservert person, opplevd mye traumer og vondt. Tanken er at jeg skal gå i traumeterapi. Hver time så kommer vi gjerne inn på vanskelige ting siste halvdel av timen, og når timen er over så sier psykologen at timen er over. Og jeg må gå. Jeg føler at den behandlingen jeg får er å åpne opp om vanskelige ting, men ikke bearbeide eller lukke det. Jeg kan sitte å prate om de tyngste tingene og måtte tørke tårer og gå rett ut på venterommet. Er det sånn behandling skal være? Er det dette traumeterapi er? Jeg får ikke noe konkret hjelp til å håndtere det som er vanskelig eller reaksjonene jeg vet kommer etterpå. Er dette veien for å bli bedre? Er det sånn man går i behandling? Anonymkode: afb7d...3e9
Purple_Pixiedust Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Du kan jo spørre din behandler om dette?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 Mulighet for å få dobbelttime? Dette burde psykologen eventuelt sett tidlig, at du bruker halvparten av timen på å klare å åpne deg. Utifra det lille du skriver, så tror jeg ikke du og denne psykologen er en god match. Det kan hende du burde gått til en annen behandler? MIN ERFARING med psykolog hjelp er at man tidlig blir fortalt hvordan timene skal være, altså hva man skal fokusere på, hvordan terapien bygges. Jeg hadde kognitiv terapi, som også gjorde at vi måtte raskt inn i følelsesregisteret mitt. Vi satt vel kanskje 5 minutt med sånn "hva har skjedd siden sist", også fant vi en situasjon som har vært vanskelig for meg, og deretter dykket inn i følelsene. Da startet terapien for meg. Det ble booket inn dobbelttime en-to ganger i måneden, for å kunne dypdykke skikkelig. Jeg var gjerne helt kjørt etterpå, men det hjalp veldig. Anonymkode: 9d864...9e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå