Million Skrevet 30. mai 2024 #41 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men når man bor alene så er det egen bakterier så da går så bra at! Og ikke spiser jeg undertøyet mitt heller. Aldri hatt noen slags infeksjon heller. Anonymkode: a0a6d...aa6 Hvordan vasker du trusene dine da, dvs vaskes de alene i maskinen eller sammen med andre ting? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #42 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dersom undertøyet både ser rent ut og lukter rent, hva risikerer du da ved å vaske det på 40 grader? Tenker du at du kan bli syk? Anonymkode: c7188...214 Dette! Jeg har vasket truser på 40 hele mitt voksne liv. Jeg er aldri syk. Hva skulle konsekvensen være? Anonymkode: 2aa28...322 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #43 Del Skrevet 30. mai 2024 Det skal strengt talt bli rent ved hjelp av såpen. I andre land i Europa bruker man ikke kokvask siden det ikke egentlig er noen god grunn til å gjøre det. De har andre holdninger til det å spare strøm (noe de har drevet med i sikkert 30 år nå) enn oss i Norge. Vi vasker ikke hendene våre på 90 grader heller, de blir rene fordi vi gnir med såpe. Anonymkode: eca33...da1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #44 Del Skrevet 30. mai 2024 60 gr. Men har noen få truser jeg har betalt mye for som kun tåler 40. De vaskes alene på angitte gr. Anonymkode: 4b003...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #45 Del Skrevet 30. mai 2024 Altså, underlivet er jo ikke fritt for mikroorganismer. Man har en naturlig flora "der nede". Men, jeg fikk råd av gynekolog om å vaske truser på 90°, fordi jeg slet med tilbakevendende soppinfeksjoner. Det er ikke sikkert det er nødvendig for alle? Anonymkode: b6e49...fa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #46 Del Skrevet 30. mai 2024 Million skrev (10 timer siden): Hvordan vasker du trusene dine da, dvs vaskes de alene i maskinen eller sammen med andre ting? Sammen med andre ting. Anonymkode: a0a6d...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #47 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette! Jeg har vasket truser på 40 hele mitt voksne liv. Jeg er aldri syk. Hva skulle konsekvensen være? Anonymkode: 2aa28...322 Det er det ingen av de som roper i tråden som greier å svare på. Det er ekkelt bare fordi de syns det, de har ingen logisk og praktisk konsekvens å vise til. Anonymkode: a0a6d...aa6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 30. mai 2024 #48 Del Skrevet 30. mai 2024 Vasker undertøy, sokker, sengetøy og håndklær på 60°. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 30. mai 2024 #49 Del Skrevet 30. mai 2024 Samme det vel? De fleste av dere bytter jo truse hver dag likevel. Dusjer hver dag. Begynner å lure på hvor skitne folk er.. eller hva i all verden de bedriver med. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 30. mai 2024 #50 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sammen med andre ting. Anonymkode: a0a6d...aa6 Oops... du er kanskje ikke klar over det, men vasker du undertøy på for lav temperatur sammen med andre ting, vil avføringsbakterier og urinbakterier samt utflodbakterier spre seg på alt annet som er i vaskemaskinen samtidig. Det betyr at vasker du et kjøkkenhåndkle eller en klut sammen med trusene dine, sprer du bakteriene utover kjøkkenbenken din neste gang du bruker en av klutene å "rengjøre" med der... Vasker du med en temperatur som er for lav til å drepe bakteriene fra avføringsrester i undertøyet ditt, vil det altså smitte over på alt annet du har i maskinen. Lykke til med den tanken. Avføringsbakterier, potensielt e-coli, på klær, kluter og håndklær, kanskje ting du tørker deg i fjeset med eller gensere du trer over hodet og går med på deg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #51 Del Skrevet 30. mai 2024 Fyfaen så ekkelt. Her blir alt av undertøy og håndklær vasket på 90 grader. Jeg skal ha det RENT. Anonymkode: 1eca7...33e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #52 Del Skrevet 30. mai 2024 Dusjer du i 38 grader med såpe? Blir du ren nok? eller må du koke deg? Anonymkode: fbacd...6dc 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #53 Del Skrevet 30. mai 2024 Vasker undertøy på 40 grader sammen med annet tøy. Jeg bruker selvsagt vaskepulver og da blir det selvfølgelig rent. Dere som vasker på 60 grader eller mer er hysteriske og har ingen gode argumenter for det (for det blir faktisk rent på lavere temperatur enn 60 grader) annet enn at dere føler at det er bedre eller det føles ekkelt å gjøre det annerledes. Dumheten lenge leve. Anonymkode: bc864...7ff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #54 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette! Jeg har vasket truser på 40 hele mitt voksne liv. Jeg er aldri syk. Hva skulle konsekvensen være? Anonymkode: 2aa28...322 Konsekvensen kan re hvis du vasker undertøyet med andre ting som feks kjøkkenhåndkle, kan bakterier spres til kjøkkenet. For bakterier blir ikke "drept" på 40 grader Hvis du har undertøy av materialer som bare tåler 30–40 grader, anbefaler han at du vasker det separat. – Hvis du for eksempel vasker undertøyet ditt sammen med kjøkkenhåndklær, er det en risiko for at bakteriene blir spredt til kjøkkenet.3. apr. 2016 Kopiert fra forskning.no Anonymkode: 9cf29...a34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #55 Del Skrevet 30. mai 2024 I følge denne artikkelen trives sykdomsfremkallende bakterier godt på 42 grader 🤢 Undersøkelser viser at bakteriene trives aller best ved 42 grader, altså ganske nært den temperaturen vi vasker mye av tøyet vårt på. https://www.nrk.no/livsstil/bakterier-blomstrer-i-klesvask-1.6881742 Anonymkode: 0162e...bed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #56 Del Skrevet 31. mai 2024 Kulørt truser i bomull vaskes ved 60 grader. Hvite truser i bomull vaskes ved 90 grader. Går ut i fra at de som vasker undertøyet sitt ved 40 grader ikke er de samme som skifter håndklær etter hver dusj. Sammenligne tekstil og hud blir for dumt. For de som lurer på dusjtemperaturen. Anonymkode: 29492...25e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #57 Del Skrevet 31. mai 2024 Million skrev (19 timer siden): Oops... du er kanskje ikke klar over det, men vasker du undertøy på for lav temperatur sammen med andre ting, vil avføringsbakterier og urinbakterier samt utflodbakterier spre seg på alt annet som er i vaskemaskinen samtidig. Det betyr at vasker du et kjøkkenhåndkle eller en klut sammen med trusene dine, sprer du bakteriene utover kjøkkenbenken din neste gang du bruker en av klutene å "rengjøre" med der... Vasker du med en temperatur som er for lav til å drepe bakteriene fra avføringsrester i undertøyet ditt, vil det altså smitte over på alt annet du har i maskinen. Lykke til med den tanken. Avføringsbakterier, potensielt e-coli, på klær, kluter og håndklær, kanskje ting du tørker deg i fjeset med eller gensere du trer over hodet og går med på deg. Lykke til selv du! Vann og vaskemiddel løsner smuss og det skylles ut med vannet. Hva med jord og dritt som er på buksa di, er det noe bedre? Da vil jo det legge seg på andre klær og da. Hør logikken din! Anonymkode: a0a6d...aa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 31. mai 2024 #58 Del Skrevet 31. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Lykke til selv du! Vann og vaskemiddel løsner smuss og det skylles ut med vannet. Hva med jord og dritt som er på buksa di, er det noe bedre? Da vil jo det legge seg på andre klær og da. Hør logikken din! Anonymkode: a0a6d...aa6 Det er jo ikke smusset jeg prater om, det er bakterier og virus. Vasketemperaturen din gjør ikke noe med dem, og de blir værende i vaskevannet og smitter av på alt som er i maskinen. Men du gjør jo som du vil, selvfølgelig. Jeg bare trodde tanken på avføringsbakterier på kjøkkenbenken eller spisebordet var litt...kvalmende. Men nei, så da fortsetter du bare. Les litt om det på nettet om du ikke tror meg. Endret 31. mai 2024 av Million 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 31. mai 2024 #59 Del Skrevet 31. mai 2024 Sengetøy og håndklær går på 60. Alt annet på 40. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #60 Del Skrevet 31. mai 2024 Vasker på minst 60 grader. Vil ikke ha de andre sine tarmbakterier på håndklær 😅 Anonymkode: 2d134...8ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå