Gå til innhold

Voldelig barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det at et barn på 2,5 er voldelig mot andre, ofte mindre barn? Episoder som har skjedd er å dytte og slå andre barn, en gang sparket. Jeg kjenner ikke barnet personlig, men har snakket med foreldrene. De er veldig bekymret, og jeg oppfordret dem til å be om flere samtaler med bhg. Virker ikke som bhg gjør så mye med situasjonen. Barnet har nylig opplevd store forandringer i livet og byttet bhg. Men når skal man gå videre med dette, og er det noen andre instanser man bør oppsøke? Jeg vil gjerne støtte foreldrene så godt jeg kan. 

Anonymkode: 894ef...517

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ganske vanlig at så små barn både slår, dytter, biter, sparker osv når de blir frustrerte? Spesielt barn med dårlig språk.. De er jo i en læringsprosess også der de må lære hva som er lov og ikke. Min jente på litt over 2 er for det meste snill men har sett henne både slå og dytte når noen barn feks tok leken fra henne. Hun har og blitt bitt et par ganger i barnehagen.

Gjør barnet det ut av det blå? Det er vel ikke så mye du kan gjøre akkurat men om foreldrene er bekymret så kan de jo snakke med barnehagen igjen. Du kan jo støtte dem i hvordan de kan trygge barnet da, om det er slik at det skjer mye store endringer, slik at barnet kan få det mer stabilt om det er mulig?

Anonymkode: 8a923...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...