AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #41 Del Skrevet 30. mai 2024 Jeg har brukt stekepanner av stål (uten teflon) og jernpanne til steking av pannekaker mange ganger, og føler resultatet blir like bra som i teflonpanne. Det viktigste er at stekepanna ikke er tørr. Altså at den er godt behandlet og innsatt med fett over tid. Da blir den glatt og fin i overflaten, selv uten teflon. Særlig stålpanner, synes jeg. I tillegg varmes panna opp sammen med litt smør, til smøret blir brunt. På min induksjonskomfyr er det på 6-7, og så stekes pannekakene på 5-6. Underveis må man passe på at stekepanna ikke blir tørr. Men det har jeg egentlig aldri hatt problemer med, hvis jeg ikke har tatt lang pause i stekingen og alt har blitt kaldt. Det viktige er kanskje røra? Min røre er veldig tykk, og gir tykke pannekaker. Den inneholder også en del smør, som bidrar til å smøre stekepanna underveis. Vår grunn til ikke å bruke teflon, er at vi av erfaring har lett for at noen i huset bruker stålbestikk i stekepanna og lager riper, som gjør at teflon kan komme over i maten. Da lever vi heller med at stekepanna er "umulig å ødelegge", men veier mye. Anonymkode: 38257...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå