AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Del Skrevet 28. mai 2024 For å unngå plast/teflon lurer jeg på om dere har tips til hva jeg skal gjøre da for å steke perfekte pannekaker? Får det ikke helt til i jernpanna. Anonymkode: 263be...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Del Skrevet 29. mai 2024 Mye melange Anonymkode: 38a99...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg synes ikke pannekaker laget i jernpanne er noe godt. Man må bruke altfor mye smør eller margarin etter min smak og pannekakene blir tykke og fulle av smør. Men noen liker dem jo slik. Hvorfor vil du unngå non-stick? Anonymkode: e46c7...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Del Skrevet 29. mai 2024 Bruke en annen panne...? Anonymkode: fc38f...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Del Skrevet 29. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bruke en annen panne...? Anonymkode: fc38f...aba 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes ikke pannekaker laget i jernpanne er noe godt. Man må bruke altfor mye smør eller margarin etter min smak og pannekakene blir tykke og fulle av smør. Men noen liker dem jo slik. Hvorfor vil du unngå non-stick? Anonymkode: e46c7...269 Står de har forsket på årsaker til dårlig spermkvalitet hos menn. Noen av de er mikroplast og bruk av teflon. TS Anonymkode: 263be...471 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Del Skrevet 29. mai 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Bruke en annen panne...? Anonymkode: fc38f...aba Vil unngå teflon. Trenger da tips til hva jeg kan bruke som likevel gir meg deilige pannekaker. Anonymkode: 263be...471 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Del Skrevet 29. mai 2024 Bruker jernpanne. Lager tynne pannekaker som blir veldig fine. Røra er det som gjør det. Den må ikke være for tynn, heller for tynn. Jeg bruker mye egg (4 egg på 8-10 pannekaker) Anonymkode: b81bd...676 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #8 Del Skrevet 29. mai 2024 Du kan ta de i ovnen oppå bakepapir Eller airfryer Anonymkode: c8907...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg bruker keramikkpanne. Ellers funker det fint med stålpanne når du bare blir vant med teknikken. Anonymkode: 154ac...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Del Skrevet 29. mai 2024 Meg rett over. Jeg bruker ikke veldig høy varme (nr 6 på min steketopp som har 9 som max. Jeg bruker svært lite smør mellom hver pannekake. Rart å unngå teflon og samtidig bruke margarin Anonymkode: b81bd...676 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #11 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bruker jernpanne. Lager tynne pannekaker som blir veldig fine. Røra er det som gjør det. Den må ikke være for tynn, heller for tynn. Jeg bruker mye egg (4 egg på 8-10 pannekaker) Anonymkode: b81bd...676 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Meg rett over. Jeg bruker ikke veldig høy varme (nr 6 på min steketopp som har 9 som max. Jeg bruker svært lite smør mellom hver pannekake. Rart å unngå teflon og samtidig bruke margarin Anonymkode: b81bd...676 Sånn 😅 Anonymkode: b81bd...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #12 Del Skrevet 29. mai 2024 Eller en vanlig stålpanne, må varmes godt opp før man steker og skru ned når man har i røra. Man må selvfølgelig bruke mer smør enn med non-stickpanner Anonymkode: 36b0f...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Del Skrevet 29. mai 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bruker keramikkpanne. Ellers funker det fint med stålpanne når du bare blir vant med teknikken. Anonymkode: 154ac...6f3 Hvordan er teknikken med stålpanne? Aldri prøvd det. TS Anonymkode: 263be...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #14 Del Skrevet 29. mai 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn 😅 Anonymkode: b81bd...676 Hvorfor er det rart å unngå teflon, men bruke margarin? Vi spiser veldig lite smør og fete meieriprodukter ellers. Er vel mest til steking, eller baking. TS Anonymkode: 263be...471 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #15 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er teknikken med stålpanne? Aldri prøvd det. TS Anonymkode: 263be...471 Du må få temperaturen høy nok til at vanndråper danser på overflata av panna før du setter temperaturen der du vil. Det enkleste er å se film på youtube, der ser du det godt forklart. Anonymkode: 154ac...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #16 Del Skrevet 29. mai 2024 Bruk grillpanne av støpejern. Ikke bruk smør eller annet stekefett i, kun høy varme. Du vil få en helt ny erfaring! Anonymkode: 800d7...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 29. mai 2024 #17 Del Skrevet 29. mai 2024 Hvordan er jernpanna di? Husk at jernpanner ikke skal vaskes med zalo, de skal vaskes med varmt vann. Er den ordentlig innoljet? Hva er det du ikke får til i jernpanna? Blir de svidd eller blir de lørvete og går i stykker? Om det er sistnevnte kan du prøve å ha pannekakene litt lengre i panna på litt lavere varme. Jernpanner holder godt på varmen så du slipper den effekten hvor teflonpanner mister alt av varme. Om du bruker smør (ikke margarin) så kan du også se på melkeproteinene når det er for varmt, er de svarte er det altfor varmt for melkebasert matlaging. Jeg har ikke jernpanne, men stålpanne og jeg har styrken på plata på 4/10. Da får du også god kontroll på når du kan snu pannekaken uten å rive den i stykker ved å forsiktig rote rundt med stekespaden under. Det hjelper også å ta tak i håndtaket og "jokke" pannen frem og tilbake slik at smøret fordeler seg bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #18 Del Skrevet 29. mai 2024 Pannekakejern Anonymkode: e3175...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #19 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Står de har forsket på årsaker til dårlig spermkvalitet hos menn. Noen av de er mikroplast og bruk av teflon. TS Anonymkode: 263be...471 Er dette bunnsolid forskning eller svada? Anonymkode: e46c7...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 29. mai 2024 #20 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det rart å unngå teflon, men bruke margarin? Vi spiser veldig lite smør og fete meieriprodukter ellers. Er vel mest til steking, eller baking. TS Anonymkode: 263be...471 Teorien er at teflon på medium varme, er bedre enn å bruke ultraprosesert fett. Problemet med teflon, er for høy varme, problemet med margarin, er at det er et begrep som brukes på alt som ikke er smør, altså også på bremykt og smøreprodukter som ikke er ment til steking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå