AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Hei jeg og en venninne har funnet leilighet sammen og vi har signert kontrakten. Utleiger fant en feil på dato i kontrakten og sendte mld til oss om vi kunne se bort fra den og ha den datoen på betaling som vi hafde diskutert på forhånd jeg svarte med en gang men venninnen min svarer han ikke på mld og nå er utleiger bekymret ofr at vi ikke er seriøse og jeg er redd vi ikke får leige der for hun ikke er pålitelig og svarer han. Kan han nå som vi har signert men han ikke ta bort avtalen og ombestemme seg? Viss han gjør det er jeg hjemløs fre neste uke av. Kontrakt start skal være om 2 dager og verken jeg eller utleier får kontakt med venninen min vet ikke hva som skjer nå Anonymkode: ba7b2...3a4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 Jeg ville vært mer bekymret for at du ikke får kontakt med din venninne som du skal flytte sammen med om to dager.. Hvordan kontrakt er det? Er dere begge ansvarlig sammen for leiligheten? Eller har dere hver deres kontrakt? Anonymkode: 6c57c...1d6 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 Samme som over. Du må nesten få kontakt med veninnen din, eller noen nær henne for og sjekke at alt er ok. Utover det så er det som kan skje at du må flytte inn i leiligheten alene og betjene hele leien alene. Utleier er bundet av kontrakten, men det er dere også innenfor de vilkårene som er gitt i kontrakten. Så les kontrakten nøye. Sannsynligvis er det x mnd oppsigelse begge veier. Det er i utgangspunktet ett fett for utleier om du flytter inn x dato men veninnen din ikke flytter inn før 2 mnd senere liksom, så lenge leien blir betalt fult. Sannsynligvis er utleier bekymret siden du antagelig ikke har mulighet til å betale hele leien alene? Da kan være en litt lang og unødvendig prosess for utleier i vente. Men hoved tanken er at du må komme i kontakt med veninnen din og sjekke at hun har det greit. Anonymkode: 77359...6fc
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ville vært mer bekymret for at du ikke får kontakt med din venninne som du skal flytte sammen med om to dager.. Hvordan kontrakt er det? Er dere begge ansvarlig sammen for leiligheten? Eller har dere hver deres kontrakt? Anonymkode: 6c57c...1d6 vi har hver vår kontrakt Anonymkode: ba7b2...3a4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Så lenge begge parter (både dere og utleier) har signert, så kan han ikke bare ombestemme seg. Da er han (og dere) bundet av kontrakten. Men jeg ville vært bekymret for venninnen din. Hvor mange dager har hun unnlatt å svare? Er dette vanlig oppførsel for henne? Kan noe ha skjedd? Hvis det er mer enn to dager og hun ikke har en god forklaring her, så ville jeg vært meget skeptisk til å flytte sammen med en person som bare soner ut og ghoster folk etter eget forgodtbefinnende. Er hun så upålitelig så høres det ut starten på masse problemer for deg og vennskapet deres. Man kan ikke bare gi blanke i forpliktelsene man har. Anonymkode: 0ef6c...58c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): vi har hver vår kontrakt Anonymkode: ba7b2...3a4 Da har du ingenting å bekymre deg for for din egen del. Utleier kan ikke kansellere din kontrakt uansett hva venninnen din gjør. Og det er bra dere har hver deres kontrakt, slik at du ikke er ansvarlig for hennes leie, og utleier da også kan leie ut hennes del av leiligheten til noen andre dersom hun sier opp eller blir sagt opp. Anonymkode: 6c57c...1d6 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da har du ingenting å bekymre deg for for din egen del. Utleier kan ikke kansellere din kontrakt uansett hva venninnen din gjør. Og det er bra dere har hver deres kontrakt, slik at du ikke er ansvarlig for hennes leie, og utleier da også kan leie ut hennes del av leiligheten til noen andre dersom hun sier opp eller blir sagt opp. Anonymkode: 6c57c...1d6 Utleier har ikke signert ennå da for han venter på svar fra henne Anonymkode: ba7b2...3a4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Utleier har ikke signert ennå da for han venter på svar fra henne Anonymkode: ba7b2...3a4 Han venter på svar fra henne for å signere din kontrakt? Du har fått en kontrakt, du har akseptert endringene, du har dermed en gyldig kontrakt. Hva hun gjør eller ikke gjør har ingenting med ditt leieforhold å gjøre så lenge dere har seperate kontrakter. Anonymkode: 6c57c...1d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå