Gå til innhold

Sminke tråd😍

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fant ingen sminke tråd så prøver lager en.

Elsker sminke,men bruker det kun til fest,17 mai etc da jeg ikke orker i hverdagen. Liker å prøve nye produkter. Sjelden dyre. Eneste dyre sninke produktet jeg har er en øyenskygge til 300 kr fra MAC jeg sverger til. Elsker makeup up mekka,normal, bli vakker.

Til fest bruker jeg:

Fuktighetskrem

Primer

Flytende foundation

Powder Foundation (mer dekk)

Øyenskygge

Contour 

Litt concelar 

Bronzer

Maskara lipgloss

Skal også starte med setting pudder nå....til slutt..

Bruker ellers bare solfaktor 50 i ansiktet hver dag.

Hva med dere? Og hvilke produkter sverger du til?💜

Jeg er 40år. 

Anonymkode: bf085...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Der blir kanskje litt mer interessant hvis du forteller hvilke merker og farger du bruker i de ulike produktene, og hvilke av disse du sverger til🙂 

Anonymkode: b887d...9a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Der blir kanskje litt mer interessant hvis du forteller hvilke merker og farger du bruker i de ulike produktene, og hvilke av disse du sverger til🙂 

Ja kanskje,men ville ha tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bruk mindre og ikke overtenk..?😅

Anonymkode: f8a98...bc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da hadde det vel vært bedre å spørre om tips? Eller kalle tråden for "Den store sminketips-tråden" eller noe slikt? Det er ganske uinteressant å se en slik oppramsing uten å få vite noe som helst om hvilke produkter du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ganske lite sminke, eneste forskjell på hverdag og fest er litt mer markert øyesminke. Er ikke "trofast" mot noen merker, og jobber egentlig med å nedskalere sminkebeholdningen min til noen få, optimale produkter, men det er en prosess som tar litt tid, bl.a. fordi jeg vil bruke opp det jeg har. Foreløpig ser min daglige sminkerutine slik ut etter hudpleie: 

IT Cosmetics Your Skin But Better Foundation + Skincare - en lett foundation med medium dekkevne, oppleves mer som en CC-cream på min kombinasjonshud. Trenger ikke concealer når jeg bruker denne, den jevner ut hudtonen veldig fint, og jeg kan bruke den rundt øynene. Jeg blir litt blank av den utover dagen, spesielt på denne årstiden når jeg bruker solkrem, så da liker jeg By Terry Hyaluronic Hydra Powder Pressed i t-sonen. Gir en silkematt finish og setter seg ikke i rynkene. 

Jeg har tynne og uregelmessige øyebryn, og markerer og fyller dem ut med Maybelline Express Brow i fargen Soft Brown. Helt grei øyebrynspenn, jeg kjøper den mest fordi det er den eneste jeg får tak i her jeg bor. Ellers må jeg bestille på nett eller reise til nærmeste by. Men fargen er perfekt! Opplever at f.eks. Anastasia ofte blir litt for varm/rød i fargen for min hudtone. Mascara bruker jeg alltid, favoritten er Maybelline Sky High. Ikke alltid jeg orker å legge øyeskygge, men når jeg gjør det, har jeg denne paletten fra BareMinerals. Fargene er ikke helt slik jeg ønsket, men kvaliteten er god. 

Ikke alltid jeg gidder å legge blush heller, og contouring gidder jeg i alle fall ikke, men jeg veksler mellom en bronzing stick fra Buxom som dessverre er gått ut av produksjon, og denne kremblushen fra MaxFactor: Den er veldig pigmentert, så man trenger bare en bitteliten mengde. Kommer til å ha den i årevis :) 

På leppene er favoritten en fuktighetsgivene balm med farge, Hydracolor i fargen 48 Coral, i blant legger jeg en fargeløs eller lys gloss over, foreløpig denne fra Cosmica, som jeg også bruker alene hvis jeg ikke ønsker farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...