Gå til innhold

Begravelse- ønskes gave i stedet for blomster. Bidra selv om man ikke kjente avdøde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet om en ung person som døde og etterlot seg små barn. I dødsannonsen står det at det ønskes gaver til barna og et kontonummer. I stedet for blomster.

Kjente ikke dette mennesket personlig, og ville derfor ikke gått i begravelsen uansett. Men har noe kjennskap til barna gjennom jobben og jeg fikk vondt i hele meg av å høre dette. Mistet selv en forelder i barneskolealder og kan relatere til det de går gjennom nå.

Er det meningen at de som uansett hadde kjøpt blomster er de som gir pengegave? Har lyst til å bidra, men så vet jeg ikke om det blir teit eller feil at jeg gir gave. Kjente som sagt ikke avdøde, og har kun litt kjennskap til barna.

Anonymkode: 1ee00...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noengang feil å gi gave til en god sak? Det viser jo bare medmenneskelighet og varme.

Anonymkode: 1babf...ec6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir aldri feil å gi pengegave. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det kan bli feil i en sånn situasjon, synes du skal gi hvis du ønsker det.

Dessuten går de neppe gjennom absolutt alle pengegavene for å sjekke hvem som har gitt hva uansett. Vet egentlig ikke om det er mulig uten at de kontakter banken, det står vel kun kontonr. og ikke navn på giverne i deres kontoutskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (1 time siden):

Tror ikke det kan bli feil i en sånn situasjon, synes du skal gi hvis du ønsker det.

Dessuten går de neppe gjennom absolutt alle pengegavene for å sjekke hvem som har gitt hva uansett. Vet egentlig ikke om det er mulig uten at de kontakter banken, det står vel kun kontonr. og ikke navn på giverne i deres kontoutskrift.

Ja, vil gi anonymt. Vil bare bidra, ikke få noen takk eller oppmerksomhet rundt det.

Anonymkode: 1ee00...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ment for de som uansett hadde gitt blomster. Men det er aldri feil å gi et lite bidrag uansett hvis du ønsker. Det er bare koselig.

Anonymkode: 06ab2...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...