AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Og det er jo greit nok det, men det er hobbyen hans og alle trenerne og han er blitt kompiser. Han elsker det. Når han var borte så har jeg gjort masse husarbeid, og lekser med minste og lagt minste. Likevel er det igjen mye husarbeid når han kommer hjem, og han blir rasende. Men jeg synes det er feil at han skal stå med det eldste og «letteste» barnet, gjøre hobbyen sin, og så skal jeg holde på som et pisket skinn her hjemme. Hva synes dere er rett? Anonymkode: 9e874...704 1 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 Rasende? Hva med å bytte, du tar sønnen deres med på fotballtrening. Også blir du rasende når du kommer hjem å han ikke har gjort alt husarbeid. Anonymkode: c8793...6db 19 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 At det ville være uaktuelt å bo med noen som jevnlig ble rasende over husarbeid. Anonymkode: 919b1...7d5 23 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Rasende er ikke greit. Han må bidra istedet. Så følger dere på annenhver trening, og tar husarbeidet annenhver gang. Så kan han vise deg hvordan skinn piskes. Og du kan ta med strikketøy på fotballtrening. Anonymkode: eb824...993 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 Bli rasende tilbake! Ingen behandler partneren sin sånn, dere skal være likeverdig i forholdet, og det er ikke slik at den ene skal gjøre "koseting", hobbyer ol, mens den andre får alt ansvar for hus og barn. Anonymkode: 45daa...aa5 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 Er på alle trenerne - som i er fotballtrener? Eller bare ser på alle treningene? Er det det første, så hadde jeg faktisk forlangt at han brukte mer tid hjemme. Og uansett ikke ok å bli rasende for noe så trivielt som husarbeid. Anonymkode: 58e00...1a3 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Skrevet 29. mai 2024 Rasende? jeg hadde vist han hva var konsekvensen av å bli rasende på meg. Da legger jeg ned alt arbeid. "fiks det selv". Stå i mot mannen din. Vis at du er sjefen i ditt liv, ingen andre! Husarbeid kan ofte være skjevfordelt, men det skal ikke være spor av tvang. Anonymkode: 71e9c...3ae 3 1
Snublefot62 Skrevet 29. mai 2024 #8 Skrevet 29. mai 2024 Jaha? Du vet åpenbart at dette ikke er greit. Så hva har du tenkt å gjøre? Klage på KG et par ganger og la ting skure og gå til barna blir gamle og flytter ut og du lager nok en tråd her men denne gangen om mannen som endret seg og glei fra deg? Du er voksen og er selv ansvarlig for å sette grenser for deg selv og velge det livet du vil ha. Finner du en glede eller tilfredstillelse i å bli tråkket på av samboer så er det greit. Om ikke er det på tide at du gjør noe med det. Og det første du setter ned foten for er åpenbart raseri. Det hører ikke hjemme hos noen med mindre man har en diagnose, og selv de med diagnose er ikke unnskyldt for å behandle andre som dritt. 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og det er jo greit nok det, men det er hobbyen hans og alle trenerne og han er blitt kompiser. Han elsker det. Når han var borte så har jeg gjort masse husarbeid, og lekser med minste og lagt minste. Likevel er det igjen mye husarbeid når han kommer hjem, og han blir rasende. Men jeg synes det er feil at han skal stå med det eldste og «letteste» barnet, gjøre hobbyen sin, og så skal jeg holde på som et pisket skinn her hjemme. Hva synes dere er rett? Anonymkode: 9e874...704 Er du en hjelpeløs tilskuer i eget liv. Lærte din mor deg å la din far gjøre som han ville mens hun bare godtok kjeft i taushet? Du må kommunisere til din man hva du mener er skjev arbeidsfordeling og samtidig slutte å omtale egne barn som om de var vanskelige eller lette. De har du valgt å skape i kjærlighet og nå er din plikt ovenfor dine barn å gi de omsorg og kjærlighet sammen med han du omtaler som om han ikke bidrar med noen ting når han i virkeligheten er en engasjert far som følger sin sønn på trening. En kveld dere har tid til å snakke rolig sammen forklarer du hvorfor du elsker han først. Så tar du opp forbedringspotensial i husarbeid og ulike oppgaver. Menn reagerer best på innspill når de går ros først. Hvis han hever stemmen markerer du ved å ikke godta det han skriker og kjefter om. Ikke belønn uønsket og respektløst tilsnakk Anonymkode: 90149...815
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Skrevet 29. mai 2024 Her var både mannen min (stefar til barnet mitt) og jeg engasjerte i idretten, som trener og lagleder fra 6 til 16 år. Riktignok ikke flere barn, men fotballen tok 2 - 3 ettermiddager/kvelder hver uke. Hvordan vi løste det? Vi ga rett og slett litt blaffen i standarden på husarbeid og andre ting de årene 🙂. Barndommen til barn er mye viktigere enn et strøkent hus. Flott hage anla vi ikke før han ble ca 16. Nå bruker vi masse tid på det. Hadde sunne middager de dagene vi ikke måtte ut av huset en time etter jobb. Ukeshandlet. Vasket hus når det passet sånn. Klesvask får man jo tatt uansett. Syns nesten du bør sette pris på at mannen din er engasjert og deltar. Uten ildsjeler stopper barneidretten. Anonymkode: d94b4...a20 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #11 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var både mannen min (stefar til barnet mitt) og jeg engasjerte i idretten, som trener og lagleder fra 6 til 16 år. Riktignok ikke flere barn, men fotballen tok 2 - 3 ettermiddager/kvelder hver uke. Hvordan vi løste det? Vi ga rett og slett litt blaffen i standarden på husarbeid og andre ting de årene 🙂. Barndommen til barn er mye viktigere enn et strøkent hus. Flott hage anla vi ikke før han ble ca 16. Nå bruker vi masse tid på det. Hadde sunne middager de dagene vi ikke måtte ut av huset en time etter jobb. Ukeshandlet. Vasket hus når det passet sånn. Klesvask får man jo tatt uansett. Syns nesten du bør sette pris på at mannen din er engasjert og deltar. Uten ildsjeler stopper barneidretten. Anonymkode: d94b4...a20 Men gjør han noe nyttig når han er på treningen eller bare sosialiserer han? Og la du merke til punktet der han kjefter på ts for at alt ikke er strøkent hjemme? Anonymkode: 621e7...95a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #12 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og det er jo greit nok det, men det er hobbyen hans og alle trenerne og han er blitt kompiser. Han elsker det. Når han var borte så har jeg gjort masse husarbeid, og lekser med minste og lagt minste. Likevel er det igjen mye husarbeid når han kommer hjem, og han blir rasende. Men jeg synes det er feil at han skal stå med det eldste og «letteste» barnet, gjøre hobbyen sin, og så skal jeg holde på som et pisket skinn her hjemme. Hva synes dere er rett? Anonymkode: 9e874...704 Kontakt familievernkontoret... Han kan virkelig ikke kjefte på deg for at det er husarbeid igjen. Bytt en gang og se hvor mye husarbeid han får gjort samtidig som han gjør lekser med minste og legger. Men seriøst, dere må snakke med noen utenforstående. Dette er definitivt ikke greit på noe vis. Anonymkode: 621e7...95a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var både mannen min (stefar til barnet mitt) og jeg engasjerte i idretten, som trener og lagleder fra 6 til 16 år. Riktignok ikke flere barn, men fotballen tok 2 - 3 ettermiddager/kvelder hver uke. Hvordan vi løste det? Vi ga rett og slett litt blaffen i standarden på husarbeid og andre ting de årene 🙂. Barndommen til barn er mye viktigere enn et strøkent hus. Flott hage anla vi ikke før han ble ca 16. Nå bruker vi masse tid på det. Hadde sunne middager de dagene vi ikke måtte ut av huset en time etter jobb. Ukeshandlet. Vasket hus når det passet sånn. Klesvask får man jo tatt uansett. Syns nesten du bør sette pris på at mannen din er engasjert og deltar. Uten ildsjeler stopper barneidretten. Anonymkode: d94b4...a20 Men problemet er jo at fyren blir rasende av at ts ikke har gjort nok husarbeid mens han er på fotballtrening, og det selv om ts gjør husarbeid og tar seg av yngstebarnet! Det er mannen til ts som må gi litt blaffen i husarbeid og se verdien i hva ts faktisk gjør og er ikke det godt nok så får han ta i et tak selv eller gi blaffen. Flott at mannen engasjerer seg, men ikke like flott at mannen er rasende når han kommer hjem. Anonymkode: 33f52...c0e 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #14 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men gjør han noe nyttig når han er på treningen eller bare sosialiserer han? Og la du merke til punktet der han kjefter på ts for at alt ikke er strøkent hjemme? Anonymkode: 621e7...95a Ja, la merke til det. Derfor jeg skrev at man må godta lavere standard på husarbeid når man har barn 🙂 Anonymkode: d94b4...a20
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #15 Skrevet 29. mai 2024 Jeg leste denne tråden og trodde jeg hadde våknet opp på 1950-tallet… Anonymkode: c4da3...450 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #16 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, la merke til det. Derfor jeg skrev at man må godta lavere standard på husarbeid når man har barn 🙂 Anonymkode: d94b4...a20 Men det er det jo mannen som må gjøre. Ikke TS. Anonymkode: 621e7...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå