AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Min samboer skulle ut å se fotballkamp med noen kamerater på søndag. Mandag morgen klokken 06:15 kom han snublende inn døren. Vår sønn på 5 år var våken og prøvde å snakke med faren, men han var ikke tilstede. Fikk levert i barnehagen og reist på jobb, og da vi kom hjem lå han fortsatt å sov. I dag stod jeg igjen opp med vår sønn, leverte i barnehagen og reiste på jobb. Nå har småen sovnet og jeg sitter alene i stuen, min samboer er i garasjen. Det er ikke første gang det skjer, men det er ikke ofte. Han er ellers en god far og vi har det noenlunde greit i forholdet. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det og er for skamfull til å snakke med venninner om det. Er det andre som har det slik? Anonymkode: e5eba...776
Rosa Gnom Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min samboer skulle ut å se fotballkamp med noen kamerater på søndag. Mandag morgen klokken 06:15 kom han snublende inn døren. Vår sønn på 5 år var våken og prøvde å snakke med faren, men han var ikke tilstede. Fikk levert i barnehagen og reist på jobb, og da vi kom hjem lå han fortsatt å sov. I dag stod jeg igjen opp med vår sønn, leverte i barnehagen og reiste på jobb. Nå har småen sovnet og jeg sitter alene i stuen, min samboer er i garasjen. Det er ikke første gang det skjer, men det er ikke ofte. Han er ellers en god far og vi har det noenlunde greit i forholdet. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det og er for skamfull til å snakke med venninner om det. Er det andre som har det slik? Anonymkode: e5eba...776 Jeg lurer på hva problemet er? Det skjer jo ikke ofte som du sier. Fort gjort å kose seg litt for mye og glemme tiden / enheter. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 Regner med han er unitedsupporte3 og så finalen mellom city og united, og det var verdt å feire såppass. Ikke ofte united slår city. Men kommuniserte ikke dere med hverandre de 15 timene han var ute av huset? Anonymkode: 48847...5b2 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Rosa Gnom skrev (7 minutter siden): Jeg lurer på hva problemet er? Det skjer jo ikke ofte som du sier. Fort gjort å kose seg litt for mye og glemme tiden / enheter. Det er snakk om et barn som er vitne til en far som er overstadig beruset. Ikke greit, selv om det skjer sjeldent. Anonymkode: 45da8...dce 1
Rosa Gnom Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er snakk om et barn som er vitne til en far som er overstadig beruset. Ikke greit, selv om det skjer sjeldent. Anonymkode: 45da8...dce Men de snakket jo ikke sammen engang? Hvis han bare gikk forbi ungen så er det jo ikke såå farlig? Kan hun ikke bare si at pappa var syk eller noe istedet for å lage ett stort nummer ut av det? Jeg er helt enig i at barn og rus ikke hører sammen,men hvis det skjer så sjeldent så kanskje man bare skal la det være. Man får uansett ikke gjort noe med det nå. De kan jo også eventuelt ta en prat om at det der ikke er greit i det hele tatt og at han kan la vær å komme hjem når han er dritings. Sove over hos en kompis eller lignende. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 Skulle han ikke på jobb mandag? Jeg tenker at så lenge han ikke greier å styre drikkingen sin og heller ikke greier gi beskjed om at han blir borte hele natten, så har han et alkoholproblem som gjør at han ikke bør drikke så lenge dere har barn. Å bagatellisere at barnet så far overstadig beruset - som en over gjorde - det er klassisk måte å bli medavhengig på. Og medavhengighet er skadelig for både mann, Ts og barna. Siden dette er noe som gjentar seg, selv om det ikke er ofte, så ville jeg ikke akseptert det. Om man ikke kan stole på partneren, da er forholdet lite verdt. Anonymkode: 110da...04c 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #8 Skrevet 29. mai 2024 😀 La mannen kose seg for én gangs skyld. Si til barnet at pappa var på fest og ble trøtt. Neste gang er det din tur. Høres ut som du er litt uptight og også dine venninner, siden du ikke kan le av det og si at mannen snublet dritings inn døra etter at han hadde feiret United kampen🎉🎈 Anonymkode: d1f1f...9df 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Skrevet 29. mai 2024 I utgangspunktet tenker jeg det er litt ugreit. Men tenker og det kommer an på mye rundt. Om det skjer ofte. Om han kommuniserte med deg hvor han var. Hvordan han selv tenker om det som skjedde osv. Tenker at om det var meg som gjorde noe sånt så ville jeg i det minste sagt unnskyld. Og man bør si ifra. Er det alltid du som leverer i barnehage osv eller måtte du bare ta over noe av hans ansvar? For det synes jeg ikke er greit med små barn med mindre det er avtalt. Har skjedd at vi har hentet/levert for den andre fordi det ble litt senere på jobb/venne-arrangement enn planlagt men da har vi alltid spurt pent og takket for at den andre stiller opp og tar over når man er redusert. Anonymkode: 8dbad...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå