AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Andre som fikk dette innvilget pga det? Jeg hadde 2 små barn hjemme. Ingen fanilie kunne hjelpe. En slektning var i byen den uken,og jeg måtte føde da slik at vedkommende kunne passe barna 2 dager mens jeg fødte. Måtte grine meg til igangsetting nesten 2 uker før termin. Nektet dra hjem,sa at hvis ikke må barna bli med på fødsel. Nei ingen barnefedre. Den ene død,den andre får ikke lov av retten se barna. Jeg er Norsk. Ingen familie i samme by hjalp meg. Den dag i dag 7 år senere blir jeg trist av å tenke på dette. Har i dag en trygg og god mann,men skulle ønske jeg hadde han den gang. Er det noen som har hatt med små barn på føden? Hva gjør man da om man spontant føder, og ikke har barnefri? 😞 Anonymkode: 5424a...663 6
mommyaka Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Andre som fikk dette innvilget pga det? Jeg hadde 2 små barn hjemme. Ingen fanilie kunne hjelpe. En slektning var i byen den uken,og jeg måtte føde da slik at vedkommende kunne passe barna 2 dager mens jeg fødte. Måtte grine meg til igangsetting nesten 2 uker før termin. Nektet dra hjem,sa at hvis ikke må barna bli med på fødsel. Nei ingen barnefedre. Den ene død,den andre får ikke lov av retten se barna. Jeg er Norsk. Ingen familie i samme by hjalp meg. Den dag i dag 7 år senere blir jeg trist av å tenke på dette. Har i dag en trygg og god mann,men skulle ønske jeg hadde han den gang. Er det noen som har hatt med små barn på føden? Hva gjør man da om man spontant føder, og ikke har barnefri? 😞 Anonymkode: 5424a...663 Men du har en mann nå? Og skal føde snart? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Andre som fikk dette innvilget pga det? Jeg hadde 2 små barn hjemme. Ingen fanilie kunne hjelpe. En slektning var i byen den uken,og jeg måtte føde da slik at vedkommende kunne passe barna 2 dager mens jeg fødte. Måtte grine meg til igangsetting nesten 2 uker før termin. Nektet dra hjem,sa at hvis ikke må barna bli med på fødsel. Nei ingen barnefedre. Den ene død,den andre får ikke lov av retten se barna. Jeg er Norsk. Ingen familie i samme by hjalp meg. Den dag i dag 7 år senere blir jeg trist av å tenke på dette. Har i dag en trygg og god mann,men skulle ønske jeg hadde han den gang. Er det noen som har hatt med små barn på føden? Hva gjør man da om man spontant føder, og ikke har barnefri? 😞 Anonymkode: 5424a...663 Nei, de fleste klarer å finne noen til å være barnevakt på 8 mnd og skjønner godt det var vanskelig å få igangsettelse på grunnlag av det. Anonymkode: 02a53...160 12 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Men du har jo en mann. Han får være hjemme. Anonymkode: 93124...e16 4
Uanonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Jeg skjønner ikke helt hva som er situasjonen her. Er dette noe som skjedde for noen år siden, da du var alene? Eller er det slik at du skal føde nå, og har en mann? Hvis man har partner, må denne bli hjemme med barna dersom man ikke kan få barnevakt, og man må føde "alene". Hvis man er enslig med barn og skal føde, har man jo i de aller fleste tilfeller ganske mange måneder på seg til å finne en barnevakt (sett bort fra krisetilfeller der partner plutselig blir alvorlig syk eller dør rett før fødselen - det kan neppe dreie seg om veldig mange tilfeller). Det må jo kunne gå an å få en eller annen til å passe barnet/barna man har fra før i et døgn eller to? Har man ikke noe familie der man bor, må man nesten prøve å bygge litt nettverk. Hvis barna går i barnehage, er det ofte mulig å spørre foreldre til barnas venner om pass i nødsituasjoner. Vil tro de fleste hadde stilt opp hvis de hadde fått forespørsel. Men da må man jo faktisk spørre. 9 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 Da nå far eventuelt være hjemme da.. Man får ikke ha små barn med på føden.. Hvem ser du for deg at skal ta seg av dem på en hektisk fødeavdeling? Anonymkode: eff95...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da nå far eventuelt være hjemme da.. Man får ikke ha små barn med på føden.. Hvem ser du for deg at skal ta seg av dem på en hektisk fødeavdeling? Anonymkode: eff95...a9b Hun hadde ingen far den gang da. TS snakker om tilbake i tid. Anonymkode: 02a53...160 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da nå far eventuelt være hjemme da.. Man får ikke ha små barn med på føden.. Hvem ser du for deg at skal ta seg av dem på en hektisk fødeavdeling? Anonymkode: eff95...a9b Stemmer ikke helt. Jeg hadde barn på 2 og 3år når siste kom. litt redd mannen ikke skulle rekke hjem fra jobb hvis fødsel startet før. Ingen barnevakt vi kunne bruke. Tok dette opp med jordmor. Hun sa at da tar du dem med da. Det fikser vi 😊 ble ikke tilfelle da Anonymkode: 0ede6...0d8 3
IkkeStudentLenger Skrevet 28. mai 2024 #9 Skrevet 28. mai 2024 Min kriseløsning ville vært naboer, om det ikke var hverken familie eller venner. De hadde stilt opp. 2
Gjest Luksusbia Skrevet 28. mai 2024 #10 Skrevet 28. mai 2024 IkkeStudentLenger skrev (5 minutter siden): Min kriseløsning ville vært naboer, om det ikke var hverken familie eller venner. De hadde stilt opp. Dette er ett tips. De fleste naboer ville stilt opp en natt eller to når moren skal føde. Er du tøff nok til å spørre folk i nabolaget ts. Min erfaring er at veldig mange folk er villig til å gjøre en tjeneste/ jobb for naboer. Virker litt som fokuset ditt er på familien i andre byer. Gå til husene i nærheten og forklar situasjonen eller spør noen andre foreldre i bhg?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #11 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da nå far eventuelt være hjemme da.. Man får ikke ha små barn med på føden.. Hvem ser du for deg at skal ta seg av dem på en hektisk fødeavdeling? Anonymkode: eff95...a9b Ts skriver jo at jordmoren sa at barna kunne bli med på den tredje fødselen. På sykehus er det alltid mange som jobber og alltid noen som kan finne fram ark og penner eller underholde barn. Sykepleiere er jo mødre selv ofte Anonymkode: df74d...413 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #12 Skrevet 28. mai 2024 Skjønner ikke greia, er det at du er trist pga situasjonen for 7 år siden eller skal du føde snart? Anonymkode: df4ee...32a 6
AlternativX Skrevet 28. mai 2024 #13 Skrevet 28. mai 2024 Hørtes ut som en trasig situasjonen den gangen. Synes kanskje det var litt voldsomt å kreve å bli igangsatt 2 uker før termin, bare fordi du ikke hadde barnevakt. Du hadde jo hatt 9 mnd på å finne en barnevakt, så du burde funnet en annen løsning. Jordmødre og barnepleiere har som oftest nok når de er på jobb og har ikke mulighet til å være barnevakt i tillegg. Dessuten har ikke barn noe å gjøre på en fødeavdeling. Jeg jobber på en fødeavdeling og har nesten aldri opplevd at folk har med seg barna til fødsel. Kanskje opplevd det 1 gang på 10 år. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #14 Skrevet 28. mai 2024 TS her. Det er 7 år siden. Var alene da. Skal IKKE ha barn nå. Har mann nå. Joda man har gjerne 9 mnd på å planlegge barnevakt,men poenget er at en fødsel ofte skjer spontant og jeg hadde ingen hjelpe meg spontant så jeg fikk føde den uken min slektning var i byen. Barna ble godt ivaretatt. Det var en kip situasjon. Trist å føle seg alene. Skulle gjerne hatt barna med nåværende mann,men møtte ikke han før 5 år etter siste fødsel. Ts Anonymkode: 5424a...663 2 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #15 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Det er 7 år siden. Var alene da. Skal IKKE ha barn nå. Har mann nå. Joda man har gjerne 9 mnd på å planlegge barnevakt,men poenget er at en fødsel ofte skjer spontant og jeg hadde ingen hjelpe meg spontant så jeg fikk føde den uken min slektning var i byen. Barna ble godt ivaretatt. Det var en kip situasjon. Trist å føle seg alene. Skulle gjerne hatt barna med nåværende mann,men møtte ikke han før 5 år etter siste fødsel. Ts Anonymkode: 5424a...663 Nå bor jeg i ei bygd, men tenker at jeg da hadde spurt en nabo eller ei venninne eller forelder til noen i bhg til barna? Og brukt litt tid sammen slik at barna ble kjent med dem. Eller snakket med jordmor og hørt om hvilke muligheter som finnes. Anonymkode: 02a53...160 1
AlternativX Skrevet 28. mai 2024 #16 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Det er 7 år siden. Var alene da. Skal IKKE ha barn nå. Har mann nå. Joda man har gjerne 9 mnd på å planlegge barnevakt,men poenget er at en fødsel ofte skjer spontant og jeg hadde ingen hjelpe meg spontant så jeg fikk føde den uken min slektning var i byen. Barna ble godt ivaretatt. Det var en kip situasjon. Trist å føle seg alene. Skulle gjerne hatt barna med nåværende mann,men møtte ikke han før 5 år etter siste fødsel. Ts Anonymkode: 5424a...663 Forstår at en fødsel skjer spontant, men lell greier de aller fleste å planlegge barnevakt. Hvis ikke hadde det blitt veldig mange induksjoner. Men bra det ordna seg for deg. Du høres litt trist ut med tanke på at dette er lenge siden?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #17 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her. Det er 7 år siden. Var alene da. Skal IKKE ha barn nå. Har mann nå. Joda man har gjerne 9 mnd på å planlegge barnevakt,men poenget er at en fødsel ofte skjer spontant og jeg hadde ingen hjelpe meg spontant så jeg fikk føde den uken min slektning var i byen. Barna ble godt ivaretatt. Det var en kip situasjon. Trist å føle seg alene. Skulle gjerne hatt barna med nåværende mann,men møtte ikke han før 5 år etter siste fødsel. Ts Anonymkode: 5424a...663 Jeg skjønner at dette var trist og vanskelig situasjon for deg da, og at du handlet i desperasjon. Nå høres det jo heldigvis ut som at livet har snudd for deg, så da bør du heller fokusere på det istedenfor det som var. Anonymkode: 27bbf...3c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #18 Skrevet 28. mai 2024 Du grein deg til unødvendig igangsetting før tida av rent praktiske årsaker, fordi du med mange måneders varsel var ute av stand til å ordne barnevakt? Jeg ville ikke vært trist over dette mange år senere, jeg ville skammet meg på egne vegne. Anonymkode: d2497...17c 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #19 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts skriver jo at jordmoren sa at barna kunne bli med på den tredje fødselen. På sykehus er det alltid mange som jobber og alltid noen som kan finne fram ark og penner eller underholde barn. Sykepleiere er jo mødre selv ofte Anonymkode: df74d...413 Tror du de har sykehusansatte som ikke har noen andre oppgaver og som har tid til å underholde småbarn i kanskje 15-20 timer? Not bloody likely. Disse sykepleierne har jo faktisk arbeidsoppgaver. Og hva skjer etter fødsel? Ingen selvfølge at man kan dra hjem rett etter fødsel! Skal barna være på barsel i dagevis? Hvis man er helt alene, har vel barnevernet noen kriseløsninger. Anonymkode: 44660...09d 3
Trolltunge Skrevet 28. mai 2024 #20 Skrevet 28. mai 2024 IkkeStudentLenger skrev (1 time siden): Min kriseløsning ville vært naboer, om det ikke var hverken familie eller venner. De hadde stilt opp. Jeg ble båret over til en nabo da min lillesøster for brått til at familie kunne stille opp på natta. Har egentlig aldri tenkt over det før nå. Mine foreldre hadde bestemødre som var klare for å stille opp, men så hender det jo at ting skjer veldig kjapt. Kan ikke si jeg ble traumatisert av dette. Var 4 år og husker kun et glimt av det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå