Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Damer prøver seg på samboeren min. 
da sier han følgende 2 fraser: 

1. unnskyld jeg har dame 

2. unnskyld for at jeg avslår deg, jeg har dame. 

I dette tilfelle blir jeg lei meg. Han sier egentlig mellom linjene at: vist ikke jeg hadde hatt dame, så ville han ikke ha «avslått» 

Hvorfor bare ikke si direkte: Jeg har dame. 
føler han gjør seg tilgjengelig med å svare på de 2 andre måtene. 

Anonymkode: d2931...48d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg.

Anonymkode: ccbc8...5df

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Overtenker du alltid så mye? 

Anonymkode: a0e8f...0cc

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars mann om du overdramatiserer alt så mye..

Anonymkode: c2b62...1ff

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han beklager for at han har dame. Hadde han ikke hatt det, hadde han godtatt henne

Anonymkode: 23468...55d

• Liker 1
Skrevet

Ser for meg mange merkelige diskusjoner/forklaringer/spørsmål mellom dere i de kommende årene. 

Joda det er helt garantert at han burde sagt klart og tydelig: forsvinn ditt spøkelse, jeg har modeldamen min hjemme. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så han takker høflig nei til andre damer? Dump ham 😆

Anonymkode: e99bc...433

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Jøss. Her har vi en mann som har respekt nok til å avvise damer på en høflig måte og så tar du på vei for det? Hva skulle han sagt da?

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du reagerer så negativt på at han er høflig, så skal du ikke se bort i fra at svaret hans endrer seg til "ja, jeg er ledig".

Anonymkode: 93da9...5ab

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

1. unnskyld jeg har dame 

I dette tilfelle blir jeg lei meg. Han sier egentlig mellom linjene at: vist ikke jeg hadde hatt dame, så ville han ikke ha «avslått» 

Helene på sommerhytta, er det deg? 

Noen kvinner klarer virkelig å dra mennene ned med sin tankegang, og få mannen til å tro at det er han som er problemet. 

Anonymkode: 4d2bc...973

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du burde slutte å spise så mye salater. Slapp av med litt brownies eller oreokake. 

Anonymkode: 44ea8...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. unnskyld jeg har dame 

Du skulle hørt samboeren min, til ei som prøvde seg; "jeg kan jo ikke akkurat dele meg heller" ... 🤷‍♀️🤦‍♀️ Han ville avslå på en snill måte, sa han. Der og da tenkte jeg ikke mer på det, i og med at han viste meg meldingene som tikket inn. Nå, flere år etter, virker det mer komisk enn noe annet. "Kan jo ikke dele seg", snakk om å gi falske forhåpninger. 😆

Jeg kan delvis skjønne at du leser det mellom linjene, at han kunne vært interessert hvis han var singel. Samtidig kan det jo tenkes at det er avslaget i seg selv han sier høflig unnskyld for? At han hadde fortsatt avslått hvis han var singel, men da sagt "unnskyld, men jeg er ikke interessert" eller "unnskyld for at jeg avslår deg, men jeg er ikke interessert".

Anonymkode: 7d752...27f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal vel egentlig ikke være nødvendig å unnskylde seg. Sårer jo ingen ved å avslå noen når man kun utveksler noen ord til hverandre. Er bedre å svare med: jeg er opptatt eller jeg har kjæreste. Trenger ikke akkurat å være høflig til oppmerksomhet man ikke ønsker seg. 

Anonymkode: 56ca7...9a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1. unnskyld jeg har dame 

Seriøst, han er bare høflig intet annet

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1. unnskyld jeg har dame 

Herregud, det er jo som han knullet henne foran deg.

Dump han

"Sarkasme"

Anonymkode: cc17c...a21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nr. 2 kan jeg skjønne at du funderer over. Det høres jo ut som han mener at han ikke hadde avslått om han hadde vært singel. Mens nr. 1 er kanskje bare en taleform. Som f.eks. når man sier "unnskyld, dette setet er opptatt". 

Tolker det som at du kanskje er litt usikker på han fordi han er veldig kjekk. At du er redd for at du kanskje ikke er nok eller god nok for han? Tror nok løsningen her er å prøve å forbedre selvtilliten din, å tenke at du er en flott dame, og at det er andre menn som også ser på deg og kunne vært interessert i deg. Tenk på dine gode egenskaper og hva du liker ved deg selv, slik at du føler deg bedre med deg selv. Dermed flytter du fokuset et annet sted og forbedrer selvtilliten. 

Anonymkode: 68fb1...ff0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Nr. 2 kan jeg skjønne at du funderer over. Det høres jo ut som han mener at han ikke hadde avslått om han hadde vært singel.

Hvorfor måtte han avslått hvis han var singel? Måtte han vært singel for alltid hvis han ikke var sammen med TS?

Anonymkode: e99bc...433

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det sa jeg også. Men tro meg, aldri i livet om jeg noen sinne hadde gitt de mennene en sjangse. Hadde kanskje sakt det om jeg var singel også, det er mest for å avslå uten å såre dem, så de trygt kan gå videre å finne noen andre og heller ikke mase noe mer. Om vi sier nei kan de si, hvorfor det daaa? Nei, lett å si sorry, forhold.

Om han ikke virker som en du ikke kan stole på? 

Anonymkode: acadd...a71

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nr. 2 kan jeg skjønne at du funderer over. Det høres jo ut som han mener at han ikke hadde avslått om han hadde vært singel. Mens nr. 1 er kanskje bare en taleform. Som f.eks. når man sier "unnskyld, dette setet er opptatt". 

Tolker det som at du kanskje er litt usikker på han fordi han er veldig kjekk. At du er redd for at du kanskje ikke er nok eller god nok for han? Tror nok løsningen her er å prøve å forbedre selvtilliten din, å tenke at du er en flott dame, og at det er andre menn som også ser på deg og kunne vært interessert i deg. Tenk på dine gode egenskaper og hva du liker ved deg selv, slik at du føler deg bedre med deg selv. Dermed flytter du fokuset et annet sted og forbedrer selvtilliten. 

Men hva i alle dager er problemet med at han ikke hadde avslått hvis han var singel? 

Å spekulere i disse formuleringene har ingen hensikt, det er sikkert tusen måter å si noe sånt på, men det får da være måte på kverulering og overtenking. Mannen avslår når han blir sjekket opp, og sier han er opptatt. Case closed.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

1. unnskyld jeg har dame 

Herregud… det er rart det blir krig i verden 

Anonymkode: 283ec...1e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...