AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #21 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 11.54): Veldig uenig i dette. Man kan ikke forske på coctaileffekten, det er for mange parametre til at det er mulig. Forskning er også dyrt og må finansieres av det offentlige, da forskes det gjerne ikke like intenst på ting staten har godkjent. Det er lov å tenke sjæl og gjøre de grepene som ikke nldvendigvis er forsket ihjel. Men går man til Frøyaklinikken f.eks så gir de akkurat samme råd som man kan Google seg til og med det får de aller fleste betydelig bedring på sæd- og eggkvalitet. Da er det for dumt å avskrive det bare fordi staten ikke har finansiert et spesielt forskningsteam for å se på det. Staten er heller ikke perfekt, plast har tidligere innehold veldig mange farlige stoffer som var godkjent i lang tid. Det er derfor man må gjøre det man kan selv og ikke stole blindt på hva øverste makta sier. Vi er veldig flinke og lydige i Norge og har stor tillit til våre ledere, men de er også bare mennesker. Det finnes så mye god informasjon på nettet at det ikke er nødvendig å stole blindt på det vi blir fortalt. Det hadde vært konspiratorisk å si at man bare måtte spise stein fra indre Himalaya for å få barn, men å avstå fra teflon er virkelig ikke konspiratorisk. Det er ikke sikkert det hjelper for den enkelte, men vi vet at teflon er forsket på og at mye tyder på at det er dårlig for oss selv om vi ikke vet hvor mange prosent det eventuelt påvirker sædkvaliteten. Vi vet at det finnes mye microplast og nanoplast i naturen og at det ikke er forsket på konsekvensene. Det er mer skremmende enn konspiratorisk. Å ta forhåndsregler er ikke bare teit og dumt. Anonymkode: 3ca5b...626 Nettopp. Og for meg personlig da jeg var prøver i alle fall, så kjentes det meningsfylt å gjøre de tiltakene jeg kunne gjøre. Prøve å ta tilbake litt av kontrollen. Mener ikke at man skal totalt utslette seg selv i forsøket, men mange av tiltakene man kan lese om er vel streeengt tatt ting vi burde gjort for egen helse uansett. Om barneønsket er det som motiverer, helt supert Anonymkode: 6087e...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 4. juni 2024 #22 Del Skrevet 4. juni 2024 Min mann har også dårlig sædkvalitet, men pga. genfeil. Han har friske sædceller også, men veldig få i forhold til hvor mange man burde ha. Vi brukte ICSI og fikk en jente etter 1. forsøk Det gikk ikke like lett med søskenforsøk, da alle sædcellene på uforklarlig vis forsvant - det var null sædceller å finne. Det var veldig tøft, legene hadde ingen forklaring på dette, men mente at det var høyst usannsynlig at de kom til å komme tilbake. Der tok de feil, for neste prøve, tatt et par måneder senere, var de tilbake! Samme dårlige kvalitet, men de var i hvert fall der. Jeg ble gravid på 2. forsøk og fikk 3 egg på frys i tillegg. Jeg synes vår historie er en solskinnshistorie selv om veien dit var vanskelig! Masse lykke til, TS, enten det blir ICSI eller en annen måte. Håper sædcellene til din man kan forbedre seg - alt er mulig! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #23 Del Skrevet 4. juni 2024 Tusen takk for dette svaret! Hjelper meg veldig å se en lignende historie 🙂 Vi er også igang med gen og hormon testing for å finne ut av dette. Men tenker nok at løsningen blir ICSI uansett.. ihvertfall prøve på det 🙂 drømmen ville jo vært og også få noe på frys da hvis man først finner ok sperm! men ja er som du sier, kroppen er rar og det kan variere og legene har jo ikke alltid rett.. håper jo selvfølgelig på bedring! Men skal få til et bra liv uansett hva som skjer med de dumme cellene.. Tusen takk igjen! Anonymkode: 39b19...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnBanan Skrevet 2. juli 2024 #24 Del Skrevet 2. juli 2024 Jeg er nesten 50 nå og har to barn (tvillinger) fra en sæddonor. Mannen min var infertil og har testosteronproblemer. Han hadde dette siden tidligere aldre i 30-årene. Eggkvaliteten min var god, og jeg har fortsatt regelmessig menstruasjon. Da jeg var 47, fant vi en ung fyr som var sæddonor fra co-parentmatch.com online. Jeg tenkte på IVF og kanskje en eggdonor senere, men først ville vi prøve hjemme. Jeg ble gravid veldig raskt med fyren. Variasjonen i sædkvalitet gjør virkelig en forskjell. Vi har prøvd med mannen i årevis og ingenting har skjedd. Grunnen til at vi gikk med en privat giver var at vi klarte å bli kjent med ham privat og tilby ham en sjanse til å besøke oss under svangerskapet og etterpå. Han gikk også med på at han vil være en kjent giver for barna slik at de kan bli kjent med ham hvis de vil. Disse tingene krever mye diskusjon med partneren din, og med god vilje tror jeg at alt er mulig og at alle kan komme til en gjensidig avtale. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kuli1 Skrevet 20. november 2024 #25 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 18.28): Tusen takk for dette svaret! Hjelper meg veldig å se en lignende historie 🙂 Vi er også igang med gen og hormon testing for å finne ut av dette. Men tenker nok at løsningen blir ICSI uansett.. ihvertfall prøve på det 🙂 drømmen ville jo vært og også få noe på frys da hvis man først finner ok sperm! men ja er som du sier, kroppen er rar og det kan variere og legene har jo ikke alltid rett.. håper jo selvfølgelig på bedring! Men skal få til et bra liv uansett hva som skjer med de dumme cellene.. Tusen takk igjen! Anonymkode: 39b19...e34 Hvordan går det med dere i dag? ❤️ Har nettopp fått samme beskjed selv, og gruer meg til det vi skal gjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #26 Del Skrevet 21. november 2024 Hei! Vi fant sædceller som var bra nok for ICSI. Har allerede hatt uttak og endte med 5 embryo på dag 5, 1 ble satt inn og resten er fryst. Desverre ble jeg ikke gravid på første men har heldigvis 4 igjen fra denne runden så håpet lever! Jeg var veldig redd for alt i denne prosessen, alt virket veldig overveldende. Men tror bare du skal ta det bare steg for steg - nytter ikke å tenke for langt frem, man vet uansett ikke hva som kommer til å skje. Ingen av de medisinske tingene er særlig gøy, men når man ikke har noe annet valg er det bedre enn ingenting. Det er oftest ikke vondt, bare ubehagelig. Og for de fleste så lykkes man jo til slutt på ene eller andre måten 💕 masse lykke til! Anonymkode: 39b19...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #27 Del Skrevet 21. november 2024 AnnBanan skrev (På 2.7.2024 den 15.46): Jeg er nesten 50 nå og har to barn (tvillinger) fra en sæddonor. Mannen min var infertil og har testosteronproblemer. Han hadde dette siden tidligere aldre i 30-årene. Eggkvaliteten min var god, og jeg har fortsatt regelmessig menstruasjon. Da jeg var 47, fant vi en ung fyr som var sæddonor fra co-parentmatch.com online. Jeg tenkte på IVF og kanskje en eggdonor senere, men først ville vi prøve hjemme. Jeg ble gravid veldig raskt med fyren. Variasjonen i sædkvalitet gjør virkelig en forskjell. Vi har prøvd med mannen i årevis og ingenting har skjedd. Grunnen til at vi gikk med en privat giver var at vi klarte å bli kjent med ham privat og tilby ham en sjanse til å besøke oss under svangerskapet og etterpå. Han gikk også med på at han vil være en kjent giver for barna slik at de kan bli kjent med ham hvis de vil. Disse tingene krever mye diskusjon med partneren din, og med god vilje tror jeg at alt er mulig og at alle kan komme til en gjensidig avtale. Hvordan funker dette i praksis hvis det er ok at jeg spør? Vi er der at det muligens også blir donor for oss. Anonymkode: 5794a...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnBanan Skrevet 23. november 2024 #28 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 17.52): Hvordan funker dette i praksis hvis det er ok at jeg spør? Vi er der at det muligens også blir donor for oss. Anonymkode: 5794a...ddd Det er ganske enkelt. Bare følg eggløsningen og møt giveren i løpet av de mest risikable dagene. Med litt flaks kan graviditet oppstå raskt. Sørg også for å stille alle spørsmålene på forhånd og for at alle er på samme side. Avhengig av alder kan det ta en stund før man blir naturlig gravid. Dette er hvis medisinske kontroller har vist at alt er i orden. Noen ganger kan det være nødvendig at noen sentralstimulerende midler tas, men avhenger av den kvinnelige fertiliteten. Fyren min hadde en god sædkvalitet, og han har fått barn til andre kvinner fra forskjellige land og aldre. Det hjelper ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #29 Del Skrevet 27. desember 2024 AnnBanan skrev (På 24.11.2024 den 0.38): Det er ganske enkelt. Bare følg eggløsningen og møt giveren i løpet av de mest risikable dagene. Med litt flaks kan graviditet oppstå raskt. Sørg også for å stille alle spørsmålene på forhånd og for at alle er på samme side. Avhengig av alder kan det ta en stund før man blir naturlig gravid. Dette er hvis medisinske kontroller har vist at alt er i orden. Noen ganger kan det være nødvendig at noen sentralstimulerende midler tas, men avhenger av den kvinnelige fertiliteten. Fyren min hadde en god sædkvalitet, og han har fått barn til andre kvinner fra forskjellige land og aldre. Det hjelper ganske mye. Hei, så dine innlegg her, og det er interessant det du skriver. Kan jeg spørre hvordan dere gjorde mtp testing for kjønnssykdommer? Jeg er litt lunken på det du har gjort, men redd for smitte Anonymkode: 6e7ff...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #30 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg har vært i samme situasjon og har nå 2 nydelige jenter vha iCal. Takknemlig for dagens teknologi som gjør at de aller fleste som ønsker i dag får det til til slutt 🥰 Anonymkode: 58d45...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #31 Del Skrevet 28. desember 2024 *icsi (ikke ical 😅) Anonymkode: 58d45...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnBanan Skrevet fredag kl 10:31 #32 Del Skrevet fredag kl 10:31 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 22.10): Hei, så dine innlegg her, og det er interessant det du skriver. Kan jeg spørre hvordan dere gjorde mtp testing for kjønnssykdommer? Jeg er litt lunken på det du har gjort, men redd for smitte Anonymkode: 6e7ff...a74 Kjønnssykdommer testes på en klinikk. Dr. Dropin gjør det også mot et gebyr og kan gjøre det i detalj. Bare test fyren og du er klar. Hvis du planlegger naturlig inseminasjon, så må alle testes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå