Gå til innhold

Du som var veldig kvalm med barn nr 1, hvordan var det med 2?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var kvalm og kastet opp stort sett hele graviditeten. Nå er jeg straks 6 uker og føler meg ikke gravid i det hele. Kan jeg være så heldig å slippe kvalme og oppkast denne gangen? 

Anonymkode: cfdac...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var kvalm med alle 3

AnonymBruker
Skrevet

For meg ble det enda verre gang nr 2. Men alle får det forskjellig, så kan godt være at du slipper denne runden 🤞

Anonymkode: d70c3...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Super kvalm med nr1, null niks nada med nr 2.. Begge barn samme kjønn. 

Anonymkode: 60429...035

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan du er/var i en graviditet sier ingenting om hvordan neste blir :)

Tre svangerskap, alle tre helt unike og ulike her.

Anonymkode: b6377...219

AnonymBruker
Skrevet

Veldig kvalm da jeg skulle ha jentene og nesten ikke kvalm da jeg skulle ha gutt.

Anonymkode: defa1...d15

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var mye bedre med nr. to.

I første svangerskap kastet jeg opp alt jeg prøvde å spise fra uke 6, og måtte ha væske intravenøst flere ganger. Jeg var plaget av kvalme og oppkast helt til babyen var født, men var i grei form og hadde enkelte oppkastfrie dager i tredje trimester. 

I andre svangerskap hadde jeg noen harde uker, fra ca. uke 7-11. Det værste var nesten at jeg tenkte at jeg kom til å ha det slik frem til fødsel, tanken gjorde meg helt desperat fortvilet. Men da begynte det å letne i uke 11, og var veldig mye bedre fra uke 12. Etter det hadde jeg litt aversjon mot en del matvarer, kunne bli kvalm på kveldstid når jeg var sliten og kastet opp en gang i blant hvis det ble trigget av en kvalmende lukt mens jeg var sliten, men det var virkelig helt til å leve med, og noe helt annet enn første svangerskap.

Anonymkode: df807...2b3

AnonymBruker
Skrevet

8 måneders kvalme med alle fem. Mye næringsdrikker for å få nok næring. Like optimistisk hver gang :D 

Anonymkode: 3117e...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Kastet opp hele svangerskapet og hele fødselen med førstemann. Med nr 2 var det hakket bedre, men ikke mer enn det. Nå er jeg gravid med nr 3, 6 uker i morgen. Har vært dritkvalm siden lørdag og det blir bare verre 🤢😅

Anonymkode: e0fb4...a88

AnonymBruker
Skrevet

Jordmor sa til meg at hun erfarer at kvinner som var veldig kvalm i ett svangerskap, gjerne er det i neste også. Ikke så oppløftende for meg. Kan ikke se for meg å være så her dårlig som jeg er med vårt første, og samtidig ta meg av et barn vi da allerede har. 

Anonymkode: a6f47...954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...