AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Det har satt seg bakerst i et skap like ved ovnen. Har prøvd å vaske, men det sitter. Er neste steg å prøve med klorin ? Anonymkode: b67a4...e15
Million Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 (endret) Først og fremst ville jeg prøvd å komme til roten av problemet. Mugg kommer av fuktighet, og hvordan har det kommet fuktighet innerst i et skap på kjøkkenet? Var det et engangstilfelle der fuktigheten ble liggende over tid og så mugnet, eller er det noe som jevnlig lekker bak der? Er det vannledning noe sted bak der eller i skap ved siden av etc? Eller er det en matvare som har lekket noen gang? Står skapene klint inntil yttervegg, så det kan dannes kondens om vinteren inne i skapene og på veggen bak (pga temperatur forskjellene) ? Du må finne ut av det så det ikke oppstår igjen. Foreløbig ville jeg vasket med klorin som dreper mugg, og så gått i gang med å finne ut årsaken og hvor det kommer fra. Endret 28. mai 2024 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 5 minutter siden, Million said: Først og fremst ville jeg prøvd å komme til roten av problemet. Mugg kommer av fuktighet, og hvordan har det kommet fuktighet innerst i et skap på kjøkkenet? Var det et engangstilfelle der fuktigheten ble liggende over tid og så mugnet, eller er det noe som jevnlig lekker bak der? Er det vannledning noe sted bak der eller i skap ved siden av etc? Eller er det en matvare som har lekket noen gang? Står skapene klint inntil yttervegg, så det kan dannes kondens om vinteren inne i skapene og på veggen bak (pga temperatur forskjellene) ? Du må finne ut av det så det ikke oppstår igjen. Foreløbig ville jeg vasket med klorin som dreper mugg, og så gått i gang med å finne ut årsaken og hvor det kommer fra. Det er litt flaut. Jeg har levd over 20 år med en som har mishandlet meg grovt. Uansett hva jeg har gjort så har jeg blitt skreket til og latterliggjort. Var kraftig deprimert. Og har ikke tatt vare på verken meg eller leiligheten. Det er 10 måneder siden det ble slutt 😊 har fått besøksforbud osv. Det er tre måneder siden jeg hørte noe sist og jeg begynner endelig å slappe av litt, begynner endelig å se sånne ting, begynner å løsne litt og jeg føler jeg begynner å få litt grep rundt virkelighet igjen. Hvorfor det har skjedd? Dårlig lufting og tørking av klær inne. Jeg ser sånne ting nå og skammer meg veldig over det, men samtidig så kan jeg ikke endre det så jeg prøver heller å tenke på at jeg skal gjøre det bedre nå og at jeg må bli flinkere til å ta vare på det som er rundt meg. Det er heldigvis det eneste jeg har funnet. Jeg er utrolig takknemlig for at det ikke er mer.. Unnskyld, nå prater jeg i vei! Takk for svar! Skal prøve med klorin! Kjøkkenet er såpass gammelt at jeg har begynt å spare til å fikse det og, så målet er å få det «levelig» et-to år 😊 Anonymkode: b67a4...e15 5
Million Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er litt flaut. Jeg har levd over 20 år med en som har mishandlet meg grovt. Uansett hva jeg har gjort så har jeg blitt skreket til og latterliggjort. Var kraftig deprimert. Og har ikke tatt vare på verken meg eller leiligheten. Det er 10 måneder siden det ble slutt 😊 har fått besøksforbud osv. Det er tre måneder siden jeg hørte noe sist og jeg begynner endelig å slappe av litt, begynner endelig å se sånne ting, begynner å løsne litt og jeg føler jeg begynner å få litt grep rundt virkelighet igjen. Hvorfor det har skjedd? Dårlig lufting og tørking av klær inne. Jeg ser sånne ting nå og skammer meg veldig over det, men samtidig så kan jeg ikke endre det så jeg prøver heller å tenke på at jeg skal gjøre det bedre nå og at jeg må bli flinkere til å ta vare på det som er rundt meg. Det er heldigvis det eneste jeg har funnet. Jeg er utrolig takknemlig for at det ikke er mer.. Unnskyld, nå prater jeg i vei! Takk for svar! Skal prøve med klorin! Kjøkkenet er såpass gammelt at jeg har begynt å spare til å fikse det og, så målet er å få det «levelig» et-to år 😊 Anonymkode: b67a4...e15 Ok. Lei for å høre at du har hatt det så grusomt i livet ditt Håper det går bedre med deg nå. Et tips: Jeg har en luftavfukter-maskin. Den er gull verdt, og jeg kan tørke et helt stativ med klesvask inne uten at det kommer en eneste kondensdråpe noe sted. Luftavfukteren avfukter luften og trekker den ned i en vanntank inni maskinen. Når den er full, stopper maskinen, så tømmer man tanken i do eller i vasken og setter den så tilbake, og så avfukter den videre. Kan ikke få skrytt nok av denne oppfinnelsen! 🙂 Jeg elsker min luftavfukter. Min er av merket DeLonghi og det er den andre jeg har i løpet av rundt tjue år nå. GULL VERDT som sagt. Det skåner innemiljøet og det blir ingen mugg eller kondens noe sted da. Merk at luftavfukterne (varierer fra modell til modell) kan bare behandle og avfukte et visst antall kubikk luft, så det lønner seg å tørke klesvasken i et lukket rom (lukk dør og vindu) sånn at maskinen klarer å avfukte all luft i rommet mest mulig effektivt. Bare nevner dette som et tips til deg, hvis du har råd til å kjøpe det. Da kan du trygt tørke klær inne året rundt.Luften blir helt tørr og fin! Jeg tørker på soverommet og lukker døren og vinduet når maskinen står og går. Alt er tørt på fire timer.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 On 5/28/2024 at 6:22 PM, Million said: Ok. Lei for å høre at du har hatt det så grusomt i livet ditt Håper det går bedre med deg nå. Et tips: Jeg har en luftavfukter-maskin. Den er gull verdt, og jeg kan tørke et helt stativ med klesvask inne uten at det kommer en eneste kondensdråpe noe sted. Luftavfukteren avfukter luften og trekker den ned i en vanntank inni maskinen. Når den er full, stopper maskinen, så tømmer man tanken i do eller i vasken og setter den så tilbake, og så avfukter den videre. Kan ikke få skrytt nok av denne oppfinnelsen! 🙂 Jeg elsker min luftavfukter. Min er av merket DeLonghi og det er den andre jeg har i løpet av rundt tjue år nå. GULL VERDT som sagt. Det skåner innemiljøet og det blir ingen mugg eller kondens noe sted da. Merk at luftavfukterne (varierer fra modell til modell) kan bare behandle og avfukte et visst antall kubikk luft, så det lønner seg å tørke klesvasken i et lukket rom (lukk dør og vindu) sånn at maskinen klarer å avfukte all luft i rommet mest mulig effektivt. Bare nevner dette som et tips til deg, hvis du har råd til å kjøpe det. Da kan du trygt tørke klær inne året rundt.Luften blir helt tørr og fin! Jeg tørker på soverommet og lukker døren og vinduet når maskinen står og går. Alt er tørt på fire Jeg kjøpte den fra Clas Ohlson for noen måneder siden. Det der skal jeg absolutt prøve! Tusen, tusen takk 🫶 Og ikke tenk på det andre! Jeg er bare utrolig takknemlig for at jeg kom meg unna og har fått en sjanse til å leve 🫶💖 Anonymkode: b67a4...e15 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå