Gå til innhold

Er 40 og 50-årene en slags ny ungdomstid for mange nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker på gen X og Millenials. 

Det virker ihvertfall sånn.

Anonymkode: 6fa7f...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke ungdomstid, men definitivt en ny vår ja. For min del i alle fall. 

Anonymkode: 09ac1...3f0

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da må folk skjerpe seg. I 40 og 50-årene er en godt voksen. På med hatt og slips.

Anonymkode: 30508...d23

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med seksti og sytti åra og, her jeg bor er det stinn brakke hver lørdag med jam eller band som spiller, og da snakker vi ikke om felemusikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fenrir skrev (2 minutter siden):

ta med seksti og sytti åra og, her jeg bor er det stinn brakke hver lørdag med jam eller band som spiller, og da snakker vi ikke om felemusikk.

Eeehh.... 60-70 åringer er jo gammelrockere, og ikke gammaldansfolk.  Noen finner du i alle aldersgrupper selvsagt.

Anonymkode: 3492b...dd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eeehh.... 60-70 åringer er jo gammelrockere, og ikke gammaldansfolk.  Noen finner du i alle aldersgrupper selvsagt.

Anonymkode: 3492b...dd3

hehe stemmer det, de eldste er faktisk rund åtti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje ikke ungdomstid, men definitivt en ny vår ja. For min del i alle fall. 

Anonymkode: 09ac1...3f0

Skal vi se: jeg har penger, mindre forpliktelser, og jeg gir blanke f i hva andre mener… jupp, vi kan si det.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det for meg. På alle måter positivt 😃

Anonymkode: 92594...3ce

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da er man middelaldrende ikke ungdom. 

Anonymkode: 88525...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn tidlig og da ble det en ny ungdomstid da jeg ble alenemor i 40-årene. Skjønner ikke hva som er galt med det? Definitivt ikke middelaldrende før nærmere 50 år . 

Anonymkode: cf92c...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er 40 og 50-årene en slags ny ungdomstid for mange nå?

Jeg tror det for mange kan være det, og at det på mange måter blir vanlig å "gå i barndommen" når en er godt voksen. For de som har blitt enslige igjen, har mindre familieforpliktelser og større frihet, samtidig som en økonomisk kanskje står noe friere enn tidligere oppleves kanskje dette som en lignende fase. For noen virker det som også kjærlighets- og datinglivet har en del likhetstrekk, der en er litt ferdig med å finne "den store kjærligheten" en skulle etablere seg med og sånn sett kan ha andre forventninger til relasjonen og en partner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40årene ja, 50årene nei. 

Anonymkode: 3b8e7...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker på gen X og Millenials. 

Det virker ihvertfall sånn.

Tja, jeg vil i så fall si at det er en langt mer rolig og fornuftig ungdoms-utgave av meg selv.. jeg blir jo sigen av bare to glass rødvin, og litt som gresskaret til Askepott, så holder jeg knapt til midnatt før det går galt.. 🤪 på en annen side kan jeg nyte konserter, middag, reiser og mitt sosiale nettverk mer likt tiden før små barn skulle hensyntas, og jeg har en jobb jeg elsker og trives med, som kan minne meg litt om da man var ungdom og gleda seg til å møte vennegjengen på skolen ;) så ja.. livet etter 40 kan være ganske fantastisk! 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, synes liksom det. Er skilt, barna er store, har ny mann og bedre økonomi en tidligere, samtidig som helsa er like god som i 20-åra. Det er jo en gyllen sjanse til å leve litt på nytt, med med mer livsvisdom i kofferten og de samme mulighetene sånn foreløpig. Skulle bare ønske verden var litt mer idyllisk og fredfull, men mitt liv går jo på skinner.

Anonymkode: 4122d...da6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (11 minutter siden):

Jeg tror det for mange kan være det, og at det på mange måter blir vanlig å "gå i barndommen" når en er godt voksen. For de som har blitt enslige igjen, har mindre familieforpliktelser og større frihet, samtidig som en økonomisk kanskje står noe friere enn tidligere oppleves kanskje dette som en lignende fase. For noen virker det som også kjærlighets- og datinglivet har en del likhetstrekk, der en er litt ferdig med å finne "den store kjærligheten" en skulle etablere seg med og sånn sett kan ha andre forventninger til relasjonen og en partner. 

Har denne opplevelsen av bruddet med exn. Også litt av å møte 30 årene, men tror det handler mest om bruddet og refleksjon over behov og drømmer. Og mer tid å fylle på egenhånd.

Anonymkode: 3c40a...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja kanskje de som fikk barn purunge og virkelig skal leve livet som de burde levd mellom 20-30 år. Mange skilte, nysingle, barna flyttet ut.

Anonymkode: de916...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er 45 år, er bånn sliten. Hadde mer energi i ungdommen. Alle ungene har passert 18, så er ikke at jeg har småbarn. Er nok det at det er heftig på jobb, og det har det vært siste året. Ser ikke ut til å roe seg heller. Det tapper meg totalt.

Teller ned til jeg går av med pensjon om 25 år da🤣👍

Anonymkode: ae64f...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...