AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Som ber seg selv på middag hos meg titt og ofte men jeg får aldri komme på middag hos dem. Har spurt noen ganger men da sier de at mat koster. Da svarer jeg at jeg har dårlig råd og at det også blir dyrt for meg at de skal komme på middag så ofte, men virker ikke som de har noe forståelse for det. Hyggelig en gang i blant så klart, men når det blir så ofte og jeg merker det godt på lommeboka, og jeg i tillegg ikke får spise hos dem fordi de sier det blir for dyrt for dem da merker jeg at irritasjonen stiger! Flere med sånne foreldre? Anonymkode: 7ffe1...062
Million Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 Nei, aldri opplevd. Du får si nei da, og ikke lage mat til dem. De kan jo ikke tvinge deg. Sier du at du ikke har råd til å fø på to voksne folk ekstra, så må de jo bare godta det. Og hvor ofte er egentlig "titt og ofte"? En gang i uka, eller en gang i måneden? Du har flyttet hjemmefra og står på egne bein, så da må du også stå for dine meninger og si nei til foreldrene dine. Det er bare å si at du ikke har råd til det. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 Nei, dette var sært. Høres ut som om de er både gjerrige og uten sosiale antenner. Eller skjuler noe, som de ikke vil at du skal se, og derfor unngår alt av besøk. Anonymkode: 05295...6bd 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Si nei, lås døra og koble fra ringeklokken. Du er voksen og har ikke noe ansvar for å opprettholde kontakt (eller en type kontakt, f.eks middagsbesøk) med mennesker du ikke har lyst til å møte. Anonymkode: c9eb4...2de
Hedda-78 Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Når de inviterer seg selv, så bare si " ja men det blir ikke noe servring. Mat koster, jeg har ikke råd til å fø dere støtt" 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 Sliter de veldig økonomisk og er for stolte til å si i fra? Anonymkode: 1684b...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Skrevet 29. mai 2024 De høres ut som gjerrigknarker, hvis det ikke er sånn at de har veldig dårlig råd, da. Hvis du er i samme situasjon, og ikke har råd til å ha dem på besøk så ofte, så får dere bare si fra til hverandre. Har aldri vært borte i lignende problemstilling... Anonymkode: a346f...a4f
Gjest Luksusbia Skrevet 29. mai 2024 #8 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som ber seg selv på middag hos meg titt og ofte men jeg får aldri komme på middag hos dem. Har spurt noen ganger men da sier de at mat koster. Da svarer jeg at jeg har dårlig råd og at det også blir dyrt for meg at de skal komme på middag så ofte, men virker ikke som de har noe forståelse for det. Hyggelig en gang i blant så klart, men når det blir så ofte og jeg merker det godt på lommeboka, og jeg i tillegg ikke får spise hos dem fordi de sier det blir for dyrt for dem da merker jeg at irritasjonen stiger! Flere med sånne foreldre? Anonymkode: 7ffe1...062 Her får jeg en følelse av at de enten har økonomiske problemer og ikke vil/ tør å fortelle det til sin voksne datter? Utrolig rar oppførsel da de fleste foreldre bør respektere ditt privatliv og at du også har begrenset med penger. En mulighet er selvfølgelig at du flytter så langt unna dem at de ikke har mulighet til å komme på besøk og kreve middag hele tiden. Er det lenge siden du var hos de? Hvor gamle er de og deg?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Skrevet 29. mai 2024 Ville bare svart det samme som de gjør Anonymkode: 73ce1...72b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Skrevet 29. mai 2024 Har du barn selv, jobber du? Da syns jeg det er særdeles rart at foreldrene dine putter enda mer arbeid på deg. Vanligvis ønsker besteforeldre å avlaste, ikke det omvendte. Her må du bare si ifra, med tydelige ord, at det ikke går slik lengre. Hvis de har en god grunn (blakk) må de i tilfelle opplyse men bare invitere seg selv og at du må betale fra ditt eget begrenset budsjett, det går bare ikke. Foreldre eller ei. Anonymkode: f8855...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå