Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva en HR-koordinator tjener, sånn ca? Ser at det er veldig stort sprik mellom krav til utdanning i beskrivelsen av disse jobbene...

AnonymBruker
Skrevet

Oppgaver og lønn varier enormt.

Du kan jobbe som HR koordinator helt uten utdanning, du kan ha tatt ett kort nettkurs, eller du kan ha en mastergrad... Så ett sted mellom 450 000 og 700 000 er ikke uvanlig, etter utdanningsnivå og ansvar.

Anonymkode: 402e7...2c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobbet skal de ansette noe i den duren, der lå tilbudet på 675 000. Muligens litt høyt da.

Anonymkode: 24f44...9b0

• Liker 1
Skrevet

Takk for innspill. Det har vært fristende å søke på et par slike stillinger fordi de virker så spennende, men så har nettopp usikkerhet til lønnsnivå holdt meg igjen. Jeg har en godt betalt jobb nå, og om lønnsnivået lå veldig lavt, ville det ikke vært aktuelt for meg. Det har bare vært vanskelig å finne informasjon om det, HR-konsulent ligger jo tilsynelatende mye lavere enn koordinator, mens rådgiver virker å være over dette igjen. Vet du noe om utdanningsnivå de forventer i den stillingen da? 

AnonymBruker
Skrevet

I min virksomhet i staten har vi ingen med den tittelen. Det vil normalt stå i utlysningen hva slags kvalifikasjonskrav stillingen har, og lønnen er deretter. 

Anonymkode: d813b...666

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I min virksomhet i staten har vi ingen med den tittelen. Det vil normalt stå i utlysningen hva slags kvalifikasjonskrav stillingen har, og lønnen er deretter. 

Anonymkode: d813b...666

Ja, i det offentlige gjør det det. Men som du selv skriver, så er ikke den tittelen mye brukt der, det virker som en tittel brukt mest i det private. Der er det vanskelig å finne lønnsstatistikk (Jeg gikk gjennom alle stillingene som lå ute på finn.no med denne tittelen, ikke én hadde annen info enn "konkurransedyktig lønn"). Så da spurte jeg her, i håp om at noen ansatt i HR kanskje kunne svare på det 😊 

En stilling med krav om bachelor i humaniora er jo fort med andre lønnsbetingelser enn en med bachelor i økonomi, og privat og offentlig spiller jo også inn. Jeg skulle ønske de oppga lønnstrinn, men som sagt, "konkurransedyktig lønn" er jo umulig å vite, om du ikke vet hva som er vanlig lønn 😁

Endret av skravlemor1
Utfylle svaret
AnonymBruker
Skrevet

HR koordinator og HR konsulent er titler hvor typiske arbeidsoppgaver er relativt administrative og/eller operasjonelle. Feks kontrakter, arkivering, lønn, dialog med NAV (sykmeldinger, permisjoner osv). Dette kan være fine stillinger for å få en fot innenfor men hvis en karriere innenfor HR er aktuelt ville jeg prøvd å styre retningen mot strategisk HR (eks org.utvikling, lederstøtte, strategisk kompetansearbeid osv). Det administrative har nok mest sannsynlig blitt automatisert om 5 år. 

Lønn er vanskelig å si, dette vil avhenge av feks bransje. Privat sektor har ikke lønnstrinn som det offentlige har. En standard begynnerlønn for en med en bachelor i økonomi gir kanskje en pekepinn?

Anonymkode: 37791...785

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skravlemor1 skrev (1 time siden):

Ja, i det offentlige gjør det det. Men som du selv skriver, så er ikke den tittelen mye brukt der, det virker som en tittel brukt mest i det private. Der er det vanskelig å finne lønnsstatistikk (Jeg gikk gjennom alle stillingene som lå ute på finn.no med denne tittelen, ikke én hadde annen info enn "konkurransedyktig lønn"). Så da spurte jeg her, i håp om at noen ansatt i HR kanskje kunne svare på det 😊 

En stilling med krav om bachelor i humaniora er jo fort med andre lønnsbetingelser enn en med bachelor i økonomi, og privat og offentlig spiller jo også inn. Jeg skulle ønske de oppga lønnstrinn, men som sagt, "konkurransedyktig lønn" er jo umulig å vite, om du ikke vet hva som er vanlig lønn 😁

Lønnen vil variere etter oppgaver, ansvar, erfaring og utdanning.

Jeg hadde ca 420 000 som HR koordinator vikariat med kort nettkurs innen HR pluss en bachelor innenfor teknologi med 40 studiepoeng i administrasjonsfag. HR koordinatorene der jeg jobber nå har 530-570 000 ca som startlønn, og bachelor innenfor HR, personalledelse, organisasjon eller lignende.

Anonymkode: 402e7...2c3

AnonymBruker
Skrevet

De stedene jeg har jobbet har ingen hatt denne stillingstittelen. Og samtlige som har jobbet med HR har hatt utdannelse, hovedsakelig innen juridiske fag og økonomi, og tjener langt høyere enn hva som indikeres i denne tråden. 

Anonymkode: 83e22...ffd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...