AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Hei, Jeg og en venninne var ute å shoppet her om dagen, og jeg tok hun med til min favorittbutikk som selger nisje parfymer. Det var første gangen hun hadde vært der, så jeg viser henne litt rundt og viser henne noen produkter jeg selv liker. Viser henne forskjellige dufter jeg selv liker, og en kombinasjon av to parfymer som jeg bruker om sommeren, MIN sommerduft! Jeg merker fort at hun ble interessert i kombinasjonen når hun testet den på seg selv og spurte om prisen. Der og da var jeg bare oppmuntrende, men innerst inne er dette noe som plager meg ekstremt mye! Hun sa til meg at hun skulle kjøpe den ene parfymen selv og ønske seg den andre av kjæresten til bursdag som er nå snart. Selv tenker jeg at dette er helt på kanten av hva som er greit å kopiere av en venninne, særlig når parfyme er «min ting» og hun tidligere har pleid å bruke parfyme hun har valgt ut tilfeldig fra taxfree… Føler jeg har «banet» veien på en måte, har brukt mange år og penger før jeg har funnet den perfekte komboen, som og er veldig personlig for meg. Jeg forstår virkelig ikke hvordan hun selv ikke forstår dette. Venninnen min er ikke tilbakestående eller utfordret med å forstå sosiale koder, så begynner å lure på om det er min reaksjon som er problemet. Blir fylt av irritasjon og dårlig samvittighet her og kunne virkelig trengt å høre deres meninger om dette. Føler liksom ikke jeg kan si at det er min duft, men sliter med å akseptere det.. Anonymkode: 9ffbc...c02 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Venninnen min er ikke tilbakestående eller utfordret med å forstå sosiale koder, så begynner å lure på om det er min reaksjon som er problemet Sistnevnte er problemet, ja. Her er du rett og slett barnslig. Anonymkode: 47c20...19e 52 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 28. mai 2024 Sorry, men dette la du opp til selv. Hvis du ikke vil at hun skal bruke kombinasjonen din, så må du la være å vise henne oppskriften på denne hemmelige elixiren. Du får trøste deg med at lukt lukter forskjellig på ulike kropper. Anonymkode: f52b1...d4f 64 2 20
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Jeg tenker at det kunne irritert meg når jeg var sånn 15 år. Har vokst opp jeg da 😏 Anonymkode: 5a59e...2ee 23 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Du viser henne rundt i en butikk og blir sur fordi hun tilfeldigvis liker det du viser henne? Skal du ha ting for deg selv, så får du holde det hemmelig. Hun synes åpenbart parfymen luktet godt da. Nei, det er ikke din duft, du har ikke noe enerett på den eller patent. At hun tidligere har brukt andre typer parfymer betyr ikke at folk kan forandre mening når en venninne viser de andre ting. At du skriver at venninnen din ikke er tilbakestående eller utfordret viser mer om deg. Du er langt på jordet med reaksjonen din. Finn deg en ny duft, hold den hemmelig og voks opp og omtal vennene dine på en ordentlig måte. Anonymkode: 042d2...2a0 30 2 10
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 Hvorfor viste du henne favorittparfymene dine om du ikke tåler at hun liker de og kjøper de selv 🤦 ser ikke poenget med å gå rundt å vise produkter om du ikke vil anbefale de fordi du liker de så godt. Her er det du som er barnslig. Vil du ikke at hun skal kjøpe det, så ikke vis det. Duftene vil uansett lukte annerledes på henne enn deg Anonymkode: d62c5...ed9 17 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 Gud fader du er barnslig. Anonymkode: 27447...692 14 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 Beklager, jeg synes reaksjonen din er barnslig. Bra du ikke har sagt noe, i alle fall! At hun nå bruker samme parfyme er virkelig en bagatell. Jeg synes det blir merkelig å ta henne med til denne butikken, vise henne rundt og vise henne dine spesielle kombinasjoner, og så bli sur når hun liker de og vil ha de samme. Hva var poenget med å vise henne butikken, om hun ikke «får lov til» å handle der? Kan du ikke heller ta det som et kompliment og være glad for at hun synes du har god smak? Det er forresten helt greit å være interessert i parfyme og ha en såkalt signaturduft, men husk at alle andre gir totalt blanke i dette (kanskje med unntak av de få som har parfyme som en stor interesse). Din signaturparfyme betyr noe for deg - de fleste andre tenker ikke over dette (annet enn «hun lukter godt» kanskje). Anonymkode: 94f73...add 25 1 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er forresten helt greit å være interessert i parfyme og ha en såkalt signaturduft, men husk at alle andre gir totalt blanke i dette (kanskje med unntak av de få som har parfyme som en stor interesse). Din signaturparfyme betyr noe for deg - de fleste andre tenker ikke over dette (annet enn «hun lukter godt» kanskje). Anonymkode: 94f73...add Ta til deg det her, TS. Alle andre driter i hvordan du lukter, generelt sett. Anonymkode: 27447...692 11 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #10 Skrevet 28. mai 2024 Hun vil uansett ikke dufte det samme som deg, parfymer dufter forskjellig fra person til person og kroppslukt spiller inn på hvordan den utsondres/oppfattes av omgivelsene. Let it go... Anonymkode: bce07...d25 5 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #11 Skrevet 28. mai 2024 Jeg holder med deg i at det er dumt om hun kopierer din favoritt-duft. Men siden du viste henne den, så forstår jeg at hun ikke klarer å la være hvis den også duftet godt på henne. Jeg har selv kjøpt en parfyme fordi den dufter godt på en venninne, men jeg bruker den ikke når jeg er sammen med henne ettersom jeg anser den som hennes duft. Anonymkode: 8b70c...1d9 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #12 Skrevet 28. mai 2024 Om noen viser det noe drit bra, vil du ikke ha det? Derfor er jeg enig i at du aldri må vise noen noe du ikke vil de skal inspireres av. Anonymkode: 3071d...18a 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #13 Skrevet 28. mai 2024 Tenker du skjøt deg selv i foten med å vise den kombinasjonen.. Hvis hun er uvant med parfyme blir det jo desto vanskeligere å finne egne dufter i en slik butikk. Anonymkode: 0b2b5...289 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #14 Skrevet 28. mai 2024 Når dette er et problem så har du det så forbanna mye bedre enn du fortjener. Anonymkode: 077ff...fee 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #15 Skrevet 28. mai 2024 Du tok med venninnen din til en parfyme butikk. Du viste henne din favoritt kombinasjon av dufter. Hun likte godt denne komboen selv, og ønsker nå selv å bruke den. Men du… oppfører det som en liten 3 åring som sier «nei, min!» Hva var poenget her? Hvorfor viste du henne denne kombinasjonen om den er «din»? Hadde noen vist meg noe slik, og jeg likte det, ville jeg også tenkt «takk for tipset». Anonymkode: 9ab62...026 12 3
Supersmurf Skrevet 28. mai 2024 #16 Skrevet 28. mai 2024 Hva er greia med å bli fornærmet og overanalysere alt mulig? Om du ikke ønsket at hun skulle bruke samme kombo, så kunne du vel bare droppe å vise henne det da! Jeg tenker at det ikke er noe å henge seg opp i!! 2
lillevill Skrevet 28. mai 2024 #17 Skrevet 28. mai 2024 Jeg tror du er litt rar som viser henne denne duften om du vil ha den helt for deg selv. Om det var så ille så hadde jeg vist en annen duft. 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #18 Skrevet 28. mai 2024 Hvordan fant du komboen selv? Anonymkode: 3f61f...147 1 2
bvp Skrevet 28. mai 2024 #19 Skrevet 28. mai 2024 Var det dufter som var i fritt salg så ale kunne kjøpe den eller har du fått ene-rettighetene til den? 2
PurpleTuliip Skrevet 28. mai 2024 #20 Skrevet 28. mai 2024 Dette har du lagt opp til helt selv. Hvis du ikke vil noen skal ha det samme som deg så viser du ikke frem de eksakte produktene du selv bruker. 😅 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå