AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Jeg kjøpte en skjerm for 1.5 år siden, så stoppet den å funke nå nylig. Ettersom at det ikke har gått 2 år vil jeg inngå. garanti eller reklamasjon men hvordan funker det med tanke på at varen ikke selges lenger? Anonymkode: 02d6f...78a
newman01 Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 Hvor kjøpte du skjermen? Veldig mange butikker har egne rutiner for garanti og reklamasjon. Og så bør du finne ut om du tenker å benytte garanti eller reklamasjon. De fleste returforespørsler går enklere om de faller inn under garanti. Spiller ingen rolle om skjermen ikke finnes. Det går antagelig an å reparere den. Alternativt får du ny modell om det ikke er mulig å reparere den gamle 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 newman01 skrev (1 minutt siden): Hvor kjøpte du skjermen? Veldig mange butikker har egne rutiner for garanti og reklamasjon. Og så bør du finne ut om du tenker å benytte garanti eller reklamasjon. De fleste returforespørsler går enklere om de faller inn under garanti. Spiller ingen rolle om skjermen ikke finnes. Det går antagelig an å reparere den. Alternativt får du ny modell om det ikke er mulig å reparere den gamle Kjøpte den fra Elkjøp, usikker hva er det som er enklest? Tviler på at den kan bli reparert ser ut til å være problem med strømmen til skjermen. Vil det være innenfor samme prisklasse da? Anonymkode: 02d6f...78a
Million Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kjøpte den fra Elkjøp, usikker hva er det som er enklest? Tviler på at den kan bli reparert ser ut til å være problem med strømmen til skjermen. Vil det være innenfor samme prisklasse da? Anonymkode: 02d6f...78a Ja, da blir det en tilsvarende skjerm. Ønsker du en med litt bedre kvalitet, kan du be om dette mot at du da betaler et mellomlegg. Det forutsetter at selger ikke velger å forsøke og reparere skjermen. Det har de krav på å få lov til og prøve iflg loven. Tror faktisk de har lov å prøve det hele to ganger, om jeg ikke husker feil. Hva kan du kreve? Så snart det er slått fast at feilen er selgerens ansvar, skal han tilby reparasjon eller ny vare. Det skal du få innen rimelig tid. Det skal ikke være til vesentlig ulempe for deg, og selger kan normalt ikke forsøke å reparere den samme feilen mer enn to ganger. Grunn til å klage? - Forbrukerrådet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå