Gå til innhold

Hvorfor kontinuerlig digitale endringer på hjemmesider ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opplever fra tid til annen  nye innloggings prosedyre på  TV, NAV, Banken, Helssnorge osv og de bruker ordet oppgradering.  Når ein endeleg har  gjordt seg kjent meg hjemmesiden i Banken, Nav  osv, opplever ein at den er forandres. Undres på om det er noen som kan forklare meg poenget , Hvorfor  skal vera behov for å endre på  stadig  vekk noe som er   funksjonelt ?. 

 

 

Anonymkode: 6f33c...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

 

Har i mange å vert Nordeakunde,og synes nettbanksiden deres har vert nokså oversiktleg, og brukarvennling. 

For en tid siden endret  Nordea  til ny nettbankside , og har hatt problem med å tilpasse med deres nye side og følgen er at ein   framleis  nytter  deres gamle nettbankside. Når ein  spør kva som er poenget med å endre på siden så får ein til svar at det handler  om oppgradering, og  en  mer oversiktleg side.  Ja, ein har forståelse for at det tidvis må foretas en oppgardering,, men ein  "river ikkje ned hele huset fordi  huset  treng en oppgardering"

Som mangårige gammel  bilmekanikere får ein  ofte spørsmål  fra en   bileiere om å stille diagnose på  ein bil  når det oppstår ulyder eller starproblem.  Det som kan virke som eit veldi  enkelt problem for noen.... kan virke veldi stort og komplisert for andre.  De eldre blir  oppfordra om å tilpasse seg vår nye elektroniske hverdag med APPER, VIPPS, E:POSTER, FACEBOOK , MESSINGER  o.s.v. 

Poenget : Neste gang noen spør  om å stille diagnose på  bilen så kan ein bare be dem om å laste ned ein APP.

Det mangler  såvist ikkje på dokumentasjon på at digitalisering  har gått for fort, og svindlere  vet å utnytte  den sitiasjonen. 

 

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/GMlyz6/solberg-vil-innfoere-digital-hjemmehjelp-til-eldre

https://www.aldringoghelse.no/naermere-en-halv-million-eldre-er-ikke-digitale-fra-1-november-palegges-bankene-a-hjelpe/

https://www.forskning.no/aldring-digital-teknologi-helsetjenester/eldre-sliter-med-digitale-helsetjenester-det-gar-ut-over-deres-verdighet/2105099

 

Anonymkode: 6f33c...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 15.51):

Experience from time to time a new login procedure on TV, NAV, Banken, Helssnorge etc. and they use the word upgrade. When you have finally become familiar with the homepage of the Bank, Nav etc., you feel that it has changed. Wondering if there is someone who can explain the point to me, Why should there be a need to constantly change something that is functional?. 

 

 

Anonymous code: 6f33c...027

Jeg forstår frustrasjonen med konstante endringer på nettsidene vi bruker daglig. Selv om det kan være utfordrende å tilpasse seg, er digitale oppgraderinger ofte nødvendige for å holde tritt med custom software development trends https://vector-software.com/blog/the-future-of-custom-software-development/ og nye teknologiske muligheter. Bedriftene prøver å tilpasse seg brukernes behov og forbedre brukeropplevelsen, selv om endringsprosessen er krevende. Tilpasset programvareutvikling er en kontinuerlig prosess for å møte kundenes forventninger og holde tritt med den digitale utviklingen. Til syvende og sist er disse endringene ment å gjøre hverdagen vår enklere på sikt, selv om overgangen kan ta litt tid.

Endret av bemes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...