AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Del Skrevet 28. mai 2024 Opplever fra tid til annen nye innloggings prosedyre på TV, NAV, Banken, Helssnorge osv og de bruker ordet oppgradering. Når ein endeleg har gjordt seg kjent meg hjemmesiden i Banken, Nav osv, opplever ein at den er forandres. Undres på om det er noen som kan forklare meg poenget , Hvorfor skal vera behov for å endre på stadig vekk noe som er funksjonelt ?. Anonymkode: 6f33c...027 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Del Skrevet 7. juni 2024 Har i mange å vert Nordeakunde,og synes nettbanksiden deres har vert nokså oversiktleg, og brukarvennling. For en tid siden endret Nordea til ny nettbankside , og har hatt problem med å tilpasse med deres nye side og følgen er at ein framleis nytter deres gamle nettbankside. Når ein spør kva som er poenget med å endre på siden så får ein til svar at det handler om oppgradering, og en mer oversiktleg side. Ja, ein har forståelse for at det tidvis må foretas en oppgardering,, men ein "river ikkje ned hele huset fordi huset treng en oppgardering" Som mangårige gammel bilmekanikere får ein ofte spørsmål fra en bileiere om å stille diagnose på ein bil når det oppstår ulyder eller starproblem. Det som kan virke som eit veldi enkelt problem for noen.... kan virke veldi stort og komplisert for andre. De eldre blir oppfordra om å tilpasse seg vår nye elektroniske hverdag med APPER, VIPPS, E:POSTER, FACEBOOK , MESSINGER o.s.v. Poenget : Neste gang noen spør om å stille diagnose på bilen så kan ein bare be dem om å laste ned ein APP. Det mangler såvist ikkje på dokumentasjon på at digitalisering har gått for fort, og svindlere vet å utnytte den sitiasjonen. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/GMlyz6/solberg-vil-innfoere-digital-hjemmehjelp-til-eldre https://www.aldringoghelse.no/naermere-en-halv-million-eldre-er-ikke-digitale-fra-1-november-palegges-bankene-a-hjelpe/ https://www.forskning.no/aldring-digital-teknologi-helsetjenester/eldre-sliter-med-digitale-helsetjenester-det-gar-ut-over-deres-verdighet/2105099 Anonymkode: 6f33c...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bemes Skrevet 25. juni 2024 #3 Del Skrevet 25. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 15.51): Experience from time to time a new login procedure on TV, NAV, Banken, Helssnorge etc. and they use the word upgrade. When you have finally become familiar with the homepage of the Bank, Nav etc., you feel that it has changed. Wondering if there is someone who can explain the point to me, Why should there be a need to constantly change something that is functional?. Anonymous code: 6f33c...027 Jeg forstår frustrasjonen med konstante endringer på nettsidene vi bruker daglig. Selv om det kan være utfordrende å tilpasse seg, er digitale oppgraderinger ofte nødvendige for å holde tritt med custom software development trends https://vector-software.com/blog/the-future-of-custom-software-development/ og nye teknologiske muligheter. Bedriftene prøver å tilpasse seg brukernes behov og forbedre brukeropplevelsen, selv om endringsprosessen er krevende. Tilpasset programvareutvikling er en kontinuerlig prosess for å møte kundenes forventninger og holde tritt med den digitale utviklingen. Til syvende og sist er disse endringene ment å gjøre hverdagen vår enklere på sikt, selv om overgangen kan ta litt tid. Endret 26. juni 2024 av bemes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå