AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Del Skrevet 28. mai 2024 Noen som har søkt om billån og fått tilbud, men med en rente på 20 %? Jeg syns det er ganske hårreisende, det er høyere rente enn på kredittkort. Inntekten min er under gjennomsnittet, og jeg har et lite forbrukslån samt et høyt studielån. Jeg antar at det er der skoen trykker. Ble bare litt sjokkert her. None som hadde takket ja til et slikt tilbud? Det er enten det, eller så må jeg klare meg uten bil. Anonymkode: 312d5...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen som har søkt om billån og fått tilbud, men med en rente på 20 %? Jeg syns det er ganske hårreisende, det er høyere rente enn på kredittkort. Inntekten min er under gjennomsnittet, og jeg har et lite forbrukslån samt et høyt studielån. Jeg antar at det er der skoen trykker. Ble bare litt sjokkert her. None som hadde takket ja til et slikt tilbud? Det er enten det, eller så må jeg klare meg uten bil. Anonymkode: 312d5...244 Hvorfor ta opp mere gjeld når du allerede har forbrukslån? Nei man tar selvfølgelig ikke opp billån med 20% rente. Anonymkode: bbdfe...679 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 28. mai 2024 #3 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noen som har søkt om billån og fått tilbud, men med en rente på 20 %? Jeg syns det er ganske hårreisende, det er høyere rente enn på kredittkort. Inntekten min er under gjennomsnittet, og jeg har et lite forbrukslån samt et høyt studielån. Jeg antar at det er der skoen trykker. Ble bare litt sjokkert her. None som hadde takket ja til et slikt tilbud? Det er enten det, eller så må jeg klare meg uten bil. Anonymkode: 312d5...244 Er dette et billån med pant i bilen eller nok et usikret forbrukslån? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Del Skrevet 28. mai 2024 takinova skrev (Akkurat nå): Er dette et billån med pant i bilen eller nok et usikret forbrukslån? Et usikret billån. Anonymkode: 312d5...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor ta opp mere gjeld når du allerede har forbrukslån? Nei man tar selvfølgelig ikke opp billån med 20% rente. Anonymkode: bbdfe...679 Fordi jeg er avhengig av bil. Har alltid hatt bil, har barn, og bor et stykke utpå landet. Bilen jeg hadde, hadde jeg ikke lån på, men reparasjonene den trengte nå, ble så dyre og omfattende at det ikke var vits i å ordne den. Jeg får nok ikke mye for den slik den står nå. Anonymkode: 312d5...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg er avhengig av bil. Har alltid hatt bil, har barn, og bor et stykke utpå landet. Bilen jeg hadde, hadde jeg ikke lån på, men reparasjonene den trengte nå, ble så dyre og omfattende at det ikke var vits i å ordne den. Jeg får nok ikke mye for den slik den står nå. Anonymkode: 312d5...244 Da får du klare deg uten bil en periode. Må i hvertfall ikke finne på å ta opp det billånet. Prioritet 1 bør være og få betalt ned forbrukslån. Prioriter 2 bør være å bygge seg en ok buffer. Prioritet 3 bør være bil/bolig spar. Anonymkode: bbdfe...679 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi jeg er avhengig av bil. Har alltid hatt bil, har barn, og bor et stykke utpå landet. Bilen jeg hadde, hadde jeg ikke lån på, men reparasjonene den trengte nå, ble så dyre og omfattende at det ikke var vits i å ordne den. Jeg får nok ikke mye for den slik den står nå. Anonymkode: 312d5...244 Så det er lån til å reparere bilen du har fått tilbud om? For da er det ikke billån du har fått tilbud. Det er forbrukslån. Skal du kjøpe deg ny bil og pant i den så vil jeg tru renten er mye lavere enn 20%. Men hvis det er til å reparere så stemmer det nok. Anonymkode: b669e...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så det er lån til å reparere bilen du har fått tilbud om? For da er det ikke billån du har fått tilbud. Det er forbrukslån. Skal du kjøpe deg ny bil og pant i den så vil jeg tru renten er mye lavere enn 20%. Men hvis det er til å reparere så stemmer det nok. Anonymkode: b669e...7d4 Nei, det er ikke det, det er et nytt billån. Anonymkode: 312d5...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fordi jeg er avhengig av bil. Har alltid hatt bil, har barn, og bor et stykke utpå landet. Bilen jeg hadde, hadde jeg ikke lån på, men reparasjonene den trengte nå, ble så dyre og omfattende at det ikke var vits i å ordne den. Jeg får nok ikke mye for den slik den står nå. Anonymkode: 312d5...244 Jeg har kjøpt biler for 10k hvert andre år en stund nå. Det er ikke de fineste bilene, men de er alltid EU godkjent i 2 år frem, går som de skal, slitedeler fikset og bruker mellom 0.5 og 0.7l per mil. Anonymkode: 7413b...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 28. mai 2024 #10 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har søkt om billån og fått tilbud, men med en rente på 20 %? Jeg syns det er ganske hårreisende, det er høyere rente enn på kredittkort. Inntekten min er under gjennomsnittet, og jeg har et lite forbrukslån samt et høyt studielån. Jeg antar at det er der skoen trykker. Ble bare litt sjokkert her. None som hadde takket ja til et slikt tilbud? Det er enten det, eller så må jeg klare meg uten bil. Anonymkode: 312d5...244 Hvem har du fått tilbudet av? Ville sjekket med forskjellige banker, kanskje du kan få et bedre tilbud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #11 Del Skrevet 28. mai 2024 Har du sjekket ut det som er av diverse kampanjer på nybil? Fikk selv rente på 0,91 % nå i januar Anonymkode: 89ba5...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #12 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du sjekket ut det som er av diverse kampanjer på nybil? Fikk selv rente på 0,91 % nå i januar Anonymkode: 89ba5...548 Ts har neppe råd til ny bil med forbrukslån etc. Anonymkode: 3430e...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #13 Del Skrevet 28. mai 2024 Det må du ikke finne på å ta imot. Rentene kommer til å løpe så raskt og med lite inntekt og forbrukslån kommer du til å slite raskt. Det er ikke vanlig for billån å ha den renten nei. Anonymkode: a1506...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #14 Del Skrevet 28. mai 2024 Ett billån uten sikkerhet i bilen er ikke noe annet enn ett forbrukslån. Med barn, lav inntekt, høy studiegjeld og annen forbruksgjeld havner man fort i høy-risiko gruppen, og får høyere rente. Anonymkode: 3a879...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #15 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så det er lån til å reparere bilen du har fått tilbud om? For da er det ikke billån du har fått tilbud. Det er forbrukslån. Skal du kjøpe deg ny bil og pant i den så vil jeg tru renten er mye lavere enn 20%. Men hvis det er til å reparere så stemmer det nok. Anonymkode: b669e...7d4 Nei, det er ikke til reparasjon, det er til ny bil, dvs. en billig bruktbil. Usikret billån. Anonymkode: 312d5...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #16 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sjekket ut det som er av diverse kampanjer på nybil? Fikk selv rente på 0,91 % nå i januar Anonymkode: 89ba5...548 Jeg kommer ikke til å kjøpe for noe mer enn 60 000. Anonymkode: 312d5...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 28. mai 2024 #17 Del Skrevet 28. mai 2024 Hvorfor kan du ikke kjøpe bil til 10000 kr som holder i 2 år, slik som du har gjort tidligere? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #18 Del Skrevet 28. mai 2024 Sniff76 skrev (3 minutter siden): Hvorfor kan du ikke kjøpe bil til 10000 kr som holder i 2 år, slik som du har gjort tidligere? 😊 Har ikke gjort det før, nei. TS Anonymkode: 312d5...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #19 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kommer ikke til å kjøpe for noe mer enn 60 000. Anonymkode: 312d5...244 Ikke ta opp billån med den renten. Og ikke ta opp billån i det heletatt om planen er bil til 60 000. Bil til 60 000 er helt ubrukelig om du plutselig ikke har råd å betjene lånet. Derfor får du 20% rente, det er banken som ser risikoen for deg. Legg deg i sparingen innen ett til to år bør man klare å spare 60 000 selv tatt i betraktning nedbetaling på annen gjeld. Eller alternativ to, kjøp bil for de midlene du har tilgjengelig nå. Anonymkode: bbdfe...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 28. mai 2024 #20 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke gjort det før, nei. TS Anonymkode: 312d5...244 Beklager, blandet deg med en annen anonym bruker over her😊 Kan du ikke kjøpe en billig bil som du har råd til, selv om den ikke vil vare særlig lenge? 20 % rente er jo helt sykt😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå