AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Del Skrevet 28. mai 2024 Kjæresten er sterilisert, så trenger egentlig ikke prevensjon. Men jeg har kort menssyklus, så ofte mensen, og merker pms med dårlig humør osv i uka før mensen. Han mener jeg burde ha spiral, fordi han da tror det blir bedre. Er det mest positive bivirkninger (ingen mens, ikke pms) eller mest negative bivirkninger? Anonymkode: 16a98...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Del Skrevet 28. mai 2024 Kobberspiral får man gjerne mer blødninger av og ikke mindre. Hormonspiral kan slå litt begge veier, men man får gjerne ikke PMS da. Har du vurdert p-ring for eksempel? Da kan du hoppe over mensen ved å sette inn en ny ring fremfor å ha pause en uke. Anonymkode: a9356...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Del Skrevet 28. mai 2024 Hormonspiral gir ofte færre og lettere blødninger. Jeg har hatt det i mange år, og har ikke mensen i det hele tatt. Bare litt rosa utflod innimellom. Alle hormonprevensjon kan gi mindre PMS. Har ingen erfaring med akkurat det siden jeg ikke opplever det selv. Anonymkode: 0307d...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 28. mai 2024 #4 Del Skrevet 28. mai 2024 Spiral er SÅ vondt å sette inn, at jeg nekter å bruke det igjen! Så være forberedt på smerten. Ja det er "kun" ved insetting, men det er jævlig vondt. personlig har jeg også mistet nesten all sexlyst, etter at jeg satte spiral. Og så fortsatte med p-sprøyte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Del Skrevet 28. mai 2024 Jeg satt inn hormonspiral etter fødsel og det er seriøst de verste 6 månedene i mitt liv mtp underlivsplager. Jeg blødde fra jeg satt den inn til jeg tok den ut og det var så mye vondt. Skal sies at jeg hadde litt uflaks med at den satte seg fast i et forsøk på å støte seg selv ut igjen, noe som ga meg en skikkelig bekkeninfeksjon i tillegg. ALDRI igjen! Sikkert fint for de det funker på, men jeg har ærlig ikke hørt noe særlig positivt fra mine venner ang spiral heller.. Anonymkode: 38e58...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Del Skrevet 28. mai 2024 Jeg syntes spiralen var ekstremt vond å sette inn og å ta ut. Jeg GRÅT av smerter. Men har ingen mens overhodet med den, ingen PMS, ingen noe som helst. Men etter et par ukers tid så var alt bra, og jeg elsker å ha spiral fremfor noe som helst annet. Jeg tåler ikke annen hormonprevensjon. Har ingen bivirkninger, og jeg trenger ikke tenke på noe som helst. Forrige spiral satt i 7 år (skal bare sitte 5, den jeg hadde), men var visst fullt effektiv fremdeles. Jeg har tenkt å bruke den jeg har nå frem til jeg får mensen igjen. Din mann er sterilisert, så du kan jo også bare bruke den til blødningene kommer tilbake/blir hyppigere (om du får det sjeldnere/ikke i det hele tatt selvfølgelig). Jeg har bare hørt positive ting om hormonspiral fra venner og bekjente, og de opplevde heller ikke smerter (maks ubehag) under innsett og da de tok den ut/bytta. Anonymkode: 52d79...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Del Skrevet 28. mai 2024 Han angrer seg kanskje den dagen han stikker seg på den. Hos oss var f.eks doggy helt uaktuelt, en stilling vi begge liker. Anonymkode: 4f15a...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Del Skrevet 28. mai 2024 Er på min tredje hormonspiral nå og kunne ikke ha vært mer fornøyd! Ingen plager og slipper mensen. Så jeg har vært heldig der, synes jeg. Anonymkode: 4ac3a...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 28. mai 2024 #9 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Han angrer seg kanskje den dagen han stikker seg på den. Hos oss var f.eks doggy helt uaktuelt, en stilling vi begge liker. Anonymkode: 4f15a...0d8 Da kan du gå inn å klippe tråden, så man slipper å stikke seg på den 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #10 Del Skrevet 28. mai 2024 SlemUlv skrev (23 minutter siden): Da kan du gå inn å klippe tråden, så man slipper å stikke seg på den 😃 Alternativt ikke klippe slik at den er lang nok til å bøye seg oppover langs livmorhalsen slik den er tiltenkt. Eneste gangene mannen har stukket seg på spiralen min er like etter innsett da trådene fortsatt er stive og ikke har fått lagt seg oppover og første gangen jeg hadde spiral og trådene ble klippet for kort slik at de stakk rett ned og ikke fikk til å bøye seg oppover. Gynekologen min sa dette med klipping var veldig misforstått da jeg presiserte å klippe kort andre gangen. Han klipte minimalt og det var mye bedre. Minsker risiko for at den skal være vanskelig å fjerne også. Anonymkode: c2fd7...082 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #11 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Alternativt ikke klippe slik at den er lang nok til å bøye seg oppover langs livmorhalsen slik den er tiltenkt. Eneste gangene mannen har stukket seg på spiralen min er like etter innsett da trådene fortsatt er stive og ikke har fått lagt seg oppover og første gangen jeg hadde spiral og trådene ble klippet for kort slik at de stakk rett ned og ikke fikk til å bøye seg oppover. Gynekologen min sa dette med klipping var veldig misforstått da jeg presiserte å klippe kort andre gangen. Han klipte minimalt og det var mye bedre. Minsker risiko for at den skal være vanskelig å fjerne også. Anonymkode: c2fd7...082 Nettopp. Lange myke er bedre enn korte og stive, som brura ikke sa. Anonymkode: 4f15a...0d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus51 Skrevet 28. mai 2024 #12 Del Skrevet 28. mai 2024 Det stikker!! Mann 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #13 Del Skrevet 28. mai 2024 Anonymus51 skrev (40 minutter siden): Det stikker!! Mann 53 Som sagt, da er den klipt for kort. Er trådene lange stikker de ikke. Alt for mange klippe trådene for at de tror at de unngår at de stikker, men så gjør de det verre. De fleste peniser når livmorhalsen og med korte tråder som stikker rett ned vil penis naturlig nok bli stukket. Med lange som er bøyd oppover vil man ikke bli stukket. Skulle ønske flere var klar over dette. Anonymkode: c2fd7...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #14 Del Skrevet 28. mai 2024 Har hormon spiral , elsker den ! Gjorde ikke spesielt vondt å sette inn , da er dt en dårlig gynekolog /lege . Hadde en del mens de første månedene, men nå er den helt borte . Stikker heller ikke hvis trådene er korte nok . Anonymkode: 97727...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå