AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Del Skrevet 28. mai 2024 Noen som har litt oppløftende historier å komme med? Vi er godt i gang med første runde IVF. Hadde første egguttak i går, men fikk da plutselig beskjed om at mannen hadde mye lavere antall sædceller enn ved første kontroll for noen uker siden så de måtte gå for ICSI. Idag ringte de og kunne fortelle at av de 28 eggene (overstimulert) de fikk ut, så var 17 modne, og kun 7 befruktet. Så nå venter jeg bare på videre beskjed om de overlever frem til frysing i helgen. Det blir fryseforsøk over sommeren dersom vi får noen på frys pga overstimulering og ferie på klinikken. Veldig skuffet siden vi endelig tok steget med IVF og så blir resultatene dårlig og det drar ut i tid. Noen med lignende opplevelser og suksesshistorier? Er det håp for meg? Anonymkode: 272c5...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Del Skrevet 28. mai 2024 Fryseforsøk er veldig bra i forhold til ferskforsøk, fordi kroppen er mer i stand til å "ta i mot" når man ikke er full i hormoner fra uttak. 7 befruktede egg er jo ikke dårlig. Selv om du fikk ut 28 så kan man ikke forvente at veldig mange egg er bra når man er såppass overstimulert. Anonymkode: 5fa67...f76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Del Skrevet 28. mai 2024 Det er ikke et dårlig resultat, det er et kjempebra resultat Anonymkode: fbe86...b49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Del Skrevet 28. mai 2024 Det er jo et godt resultat! Anonymkode: 5e984...717 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Del Skrevet 28. mai 2024 Dette er kjempebra resultat så langt! 7 befrukta egg er veldig bra! 😄🥰Det er også bedre ods ved fryseforsøk, så det er ikke nødvendigvis negativt! Anonymkode: 95623...273 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Noen som har litt oppløftende historier å komme med? Vi er godt i gang med første runde IVF. Hadde første egguttak i går, men fikk da plutselig beskjed om at mannen hadde mye lavere antall sædceller enn ved første kontroll for noen uker siden så de måtte gå for ICSI. Idag ringte de og kunne fortelle at av de 28 eggene (overstimulert) de fikk ut, så var 17 modne, og kun 7 befruktet. Så nå venter jeg bare på videre beskjed om de overlever frem til frysing i helgen. Det blir fryseforsøk over sommeren dersom vi får noen på frys pga overstimulering og ferie på klinikken. Veldig skuffet siden vi endelig tok steget med IVF og så blir resultatene dårlig og det drar ut i tid. Noen med lignende opplevelser og suksesshistorier? Er det håp for meg? Anonymkode: 272c5...0c2 7 befruktede egg er på ingen måte et dårlig utfall ❤️ mange får ikke mer enn 1-3 befruktede egg, og en del får ingen til innsett første runde. Det å få ut 28 egg er mer uvanlig - men ikke noe galt med. Bruker du litt tid inne på forumet her finner du mange suksess historier. Ivf drar ut tid for de fleste. Det er bare sånn det er. Ting tar tid. Men frysforsøk har gode odds for å fungere. Er 24 uker på vei med frysinnsatt embryo. Masse lykke til. Anonymkode: 27a9a...97e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Del Skrevet 28. mai 2024 7 befruktede egg er veldig bra, ja. Noen får ingen. Jeg fikk kun 1 og ble gravid med det. Anonymkode: e5fb2...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 28. mai 2024 #8 Del Skrevet 28. mai 2024 7 er som andre sier helt fint. Jeg fikk 6 som ble befruktet, men kun 1 overlevde til blastocyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Del Skrevet 29. mai 2024 7 er bra, vi fikk ut 8 egg men kun 2 ble befruktet med ICSI. Klinikken vår bruker bare ICSI og anbefaler fryseforsøk da det er deres erfaring er det som gir best sjanse for graviditet Anonymkode: f2116...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): 7 er bra, vi fikk ut 8 egg men kun 2 ble befruktet med ICSI. Klinikken vår bruker bare ICSI og anbefaler fryseforsøk da det er deres erfaring er det som gir best sjanse for graviditet Anonymkode: f2116...c84 Så bra! 😊 Ble det barn av de eller er du ikke kommet så langt? Fikk oppdatering i dag på at det er 3 gode embryo og 2 som er litt tregere men som fortsatt er med, så da er det bare å vente i spenning på ny oppdatering i morgen. Anonymkode: 272c5...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #11 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Så bra! 😊 Ble det barn av de eller er du ikke kommet så langt? Fikk oppdatering i dag på at det er 3 gode embryo og 2 som er litt tregere men som fortsatt er med, så da er det bare å vente i spenning på ny oppdatering i morgen. Anonymkode: 272c5...0c2 Ingen av våre 2 ble ble blasto, er i gang med ny stimulering nå Anonymkode: f2116...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #12 Del Skrevet 29. mai 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Fikk oppdatering i dag på at det er 3 gode embryo og 2 som er litt tregere men som fortsatt er med, så da er det bare å vente i spenning på ny oppdatering i morgen. Anonymkode: 272c5...0c2 Dette er veldig bra og mye bedre enn for de fleste på første runde. Krysser fingrene for at utviklingen fortsetter i riktig spor! Anonymkode: e5fb2...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #13 Del Skrevet 1. juni 2024 Fikk idag beskjed om at vi får to embryo på frys, så det var godt at noe av det har overlevd så langt. Fikk også mensen i dag, hadde uttak på mandag. Så da er jeg spent på om det kan være mulig å rekke et innsett før ferien. Den ene sykepleieren sa at det kunne gå avhengig av når mensen kom, og den andre sykepleieren var innstilt på august pga overstimulering, men jeg har liksom ikke hatt noe særlig plager eller noe etter uttak. Ingen smerter, ikke noe oppblåst, kun litt ømme bryst. Noen som har hatt lignende situasjon og vært hos klinikk Hausken? Kan det gå på første syklusen etter uttak? Skjønner at helsen selvfølgelig kommer først, men jeg føler meg fin, så vil bare høre om noen har erfaring mens jeg venter på svar fra klinikken (pga helg). Tenker høre med de på mandag. Anonymkode: 272c5...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummimammane Skrevet 1. juni 2024 #14 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk idag beskjed om at vi får to embryo på frys, så det var godt at noe av det har overlevd så langt. Fikk også mensen i dag, hadde uttak på mandag. Så da er jeg spent på om det kan være mulig å rekke et innsett før ferien. Den ene sykepleieren sa at det kunne gå avhengig av når mensen kom, og den andre sykepleieren var innstilt på august pga overstimulering, men jeg har liksom ikke hatt noe særlig plager eller noe etter uttak. Ingen smerter, ikke noe oppblåst, kun litt ømme bryst. Noen som har hatt lignende situasjon og vært hos klinikk Hausken? Kan det gå på første syklusen etter uttak? Skjønner at helsen selvfølgelig kommer først, men jeg føler meg fin, så vil bare høre om noen har erfaring mens jeg venter på svar fra klinikken (pga helg). Tenker høre med de på mandag. Anonymkode: 272c5...0c2 Hei. Jeg er ikke TS. Men jeg fikk også mensen i dag. Skal starte på Menapur i morgen, fikk beskjed om og ringe klinikken med en gang jeg fikk mens. Men det er jo stengt! Skal du ha eggutak ALLEREDE til mandag? Når fikk du vite at du skal ta eggutak da? Og fikk du sakt fra at du fikk mensen i dag? Kan jeg spørre vilken medisin du bruker, lang eller kort protokoll? Har du vært igjennom IVF før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #15 Del Skrevet 1. juni 2024 Mummimammane skrev (5 minutter siden): Hei. Jeg er ikke TS. Men jeg fikk også mensen i dag. Skal starte på Menapur i morgen, fikk beskjed om og ringe klinikken med en gang jeg fikk mens. Men det er jo stengt! Skal du ha eggutak ALLEREDE til mandag? Når fikk du vite at du skal ta eggutak da? Og fikk du sakt fra at du fikk mensen i dag? Kan jeg spørre vilken medisin du bruker, lang eller kort protokoll? Har du vært igjennom IVF før? Hei, hadde uttak på mandag som var, men kunne ikke ha innsett denne uken pga mulig overstimulering (OHHS). Så jeg må ha innsett på en annen syklus, så spørsmålet var forsåvidt om det kunne gå med innsett allerede på denne syklusen siden jeg føler meg bra. De stenger ned i juli, så alternativt blir plutselig august. Kort protokoll. Gikk på fostimon 9 dager fra syklusdag 2 og ganireliks 6 dager fra syklusdag 6 eller noe sånn, så tok jeg gonapeptyl halvannet døgn før uttak. Var på kontroll for å sjekke folliklene syklusdag 8 og 10 og hadde uttak dag 13. Da starter du vel opp med stimulering i morgen eller mandag da forhåpentligvis? Har ikke klinikken vakttelefon? Det hadde Hausken i gitte tidsrom på helg. Lykke til 🙂 Anonymkode: 272c5...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #16 Del Skrevet 3. juni 2024 Vi fikk ut 9 egg, 5 ble befruktet. 4 klarte seg til blasto, 1 satt inn og ble ei lita jente, 3 på frys ☺️ (ICSI med veldig lavt antall svømmere) Anonymkode: 1acc7...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #17 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 14.00): Fikk idag beskjed om at vi får to embryo på frys, så det var godt at noe av det har overlevd så langt. Fikk også mensen i dag, hadde uttak på mandag. Så da er jeg spent på om det kan være mulig å rekke et innsett før ferien. Den ene sykepleieren sa at det kunne gå avhengig av når mensen kom, og den andre sykepleieren var innstilt på august pga overstimulering, men jeg har liksom ikke hatt noe særlig plager eller noe etter uttak. Ingen smerter, ikke noe oppblåst, kun litt ømme bryst. Noen som har hatt lignende situasjon og vært hos klinikk Hausken? Kan det gå på første syklusen etter uttak? Skjønner at helsen selvfølgelig kommer først, men jeg føler meg fin, så vil bare høre om noen har erfaring mens jeg venter på svar fra klinikken (pga helg). Tenker høre med de på mandag. Anonymkode: 272c5...0c2 Det kan gå på første syklus - men er de bekymret for overstimulering er det godt mulig de vil vente da en potensiell overstimulering kan blomstre opp og bli verre dersom du blir gravid på innsettet. Overstimulering blir verre av hcg stigning. Anonymkode: 27a9a...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #18 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 22.26): Vi fikk ut 9 egg, 5 ble befruktet. 4 klarte seg til blasto, 1 satt inn og ble ei lita jente, 3 på frys ☺️ (ICSI med veldig lavt antall svømmere) Anonymkode: 1acc7...980 Så bra at det gikk for dere 😊 Hadde du fryseforsøk eller fersk? Fikk starte opp med progynova nå på første syklus etter uttak, så det blir kontroll i neste uke og så forhåpentligvis innsett senest uken etter 🤞🏻 Noen som vet om man tar eggløsningssprøyte når man har styrt syklus med fryseforsøk? Får sikkert vite på kontroll. Og hvordan er det med testing etter innsett? Ser noen får positive tester allerede 4-5 dager etter innsett ved fryseforsøk, men kan ikke det da slå ut på diverse hormoner man har tilført i prosessen? 🤔 TS Anonymkode: 272c5...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #19 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så bra at det gikk for dere 😊 Hadde du fryseforsøk eller fersk? Fikk starte opp med progynova nå på første syklus etter uttak, så det blir kontroll i neste uke og så forhåpentligvis innsett senest uken etter 🤞🏻 Noen som vet om man tar eggløsningssprøyte når man har styrt syklus med fryseforsøk? Får sikkert vite på kontroll. Og hvordan er det med testing etter innsett? Ser noen får positive tester allerede 4-5 dager etter innsett ved fryseforsøk, men kan ikke det da slå ut på diverse hormoner man har tilført i prosessen? 🤔 TS Anonymkode: 272c5...0c2 Vi satt inn femdagers fersk Vet ikke hvordan det er ved fryseforsøk dessverre… Anonymkode: 1acc7...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå