Gå til innhold

I tenkeboksen på å flytte til Kristiansand - noen som kjenner til Prestheia skole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Vi vurderer å flytte til Kristiansand og overta huset til mine foreldre. Huset ligger i skolekretsen Prestheia barneskole, og ettersom jeg aldri har bodd i byen selv, lurer jeg på om det er noen her inne som kjenner til skolen og skolemiljøet og kan si litt om det? 

Anonymkode: ff5eb...3da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prestheia skole er ganske ok etter hva jeg har hørt. Vet du mer eksakt hvor du boligen ligger? Tenker ikke adresse her, men om det er på siden med universitetet så er det mye bedre skolevei, enn om det er nær Kongsgård. 
Prestheia skole ligger på ene siden av Gimlekollen, men rammene for skolekretsen gjør at noen enten må gå rundt Gimlekollen, over Gimlekollen, eller ta bussen for å komme til skolen. Så sjekk ut det litt nærmere. 

Gimlekollen er også kjent for å være et sted med mye penger. Dyre boliger osv. Mer blandet når de skal på ungdomsskolen. Da blandes de med flere fra byområdet. Oddemarka (ungdomsskolen) har vært smekkfull i flere år, men vet ikke hvordan det er akkurat nå. 
Mens Gimlekollen er kjent for god økonomi, så er ikke alle andre deler av skolekretsen det, men det er ikke et belastet område heller i den skolekretsen. 

Ellers er området rundt Prestheia skole fint, med fine turområder. 

Jeg kan ikke svare spesifikt på hvordan klassemiljøet er på ulike trinn, men det blir sagt det er en god skole. 

Anonymkode: be8f0...a7d

Skrevet

Takk for svar! Huset ligger like i nærheten av Tretjønn, så det ligger på siden med universitetet. Det virker til å være en ganske stor skolekrets ut i fra det du beskriver, så kan vel anta at ungen bor litt spredt. Vi bor nå i en større by og sokner til en skole med ca. 800 elever i en mindre skolekrets arealmessig, så dette kunne nok blitt en markant overgang for ungene som har klassekamerater i så godt som nærheten nå.

Eldste mann skal nå i 6.klasse, så det er ikke lenge før han skal på ungdomskolen, så det var nyttig å få vite hvilke det eventuelt ville blitt og hvor den ligger, takk😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...