Gå til innhold

D vitamin 40

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min tok blodprøver her om dagen og sjekket nå på furst og d vitamin er merket rød og ligger på 40.

Bør han ta tilskudd?

Anonymkode: dde4d...50d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da har han mangel. Alle bør ta tilskudd av vitamin D i Norge i alle måneder som slutter med r. Når han har mangel, bør han selvsagt også ta hele året. Jeg tar 20 mcg hele året og har ikke lengre mangel.

Anonymkode: 0fd36...191

Gjest Bromance
Skrevet

Ja der bør han. Men det har vel kanskje legen sagt noe om at han bør også. Mitt var på 61 og legen mente jeg bør ta frem til vi reiser på ferie. ( til sydlige strøk).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, da har han mangel. Alle bør ta tilskudd av vitamin D i Norge i alle måneder som slutter med r. Når han har mangel, bør han selvsagt også ta hele året. Jeg tar 20 mcg hele året og har ikke lengre mangel.

Jeg tar d vitamin tilskudd, 20 mcg i måneder med r, så tar jeg fiskekapsler hver dag også. Han tar verken d vitamin og heller ikke tran eller omega. 

Må nok pushe han litt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Bør ligge på 100, i endel land er 75 grensen på hva som er lite. Les deg opp om D-vitaminer.... :) 

Anonymkode: 5d419...844

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg tar d vitamin tilskudd, 20 mcg i måneder med r, så tar jeg fiskekapsler hver dag også. Han tar verken d vitamin og heller ikke tran eller omega. 

Må nok pushe han litt.

Ts

Jepp. Jeg har også en slik mann der jeg må fysisk gi han tablett med d-vitamin for at han skal ta den. Det står en boks ved siden av tannbørstene, men han tar aldri selv. Og på vinterstid er han mye trøtt og sover lenge hver ettermiddag. Lurer på hvorfor :ironi:

Rart at menn ikke tar mer ansvar for egen helse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...