Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 5 dpo

-uteblitt mens

-sår hals

-ømme pupper

-kvalm, spesielt på natten

-veldig ubehagelig å ligge på magen 

-oppblåst

Anonymkode: f3d3a...e67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men… 5 dpo har jo egget evt såvidt rukket å feste seg…

Mensen er ikke regnet som uteblitt før etter du evt skal ha den. 

Og sår hals har ingenting med saken å gjøre, kjøp repsils :) 

Anonymkode: 7afce...4fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Symptom de førsteukene:

Varme pupper og såååre brystvorter. Dette kommer før implantasjon hos meg. 

Småkvalm/uggen

Myyyyyye hvit syrlig utflod ca 7 dpo

En følelse av at "noe er inni nedre del av magen"

Stikker i tissen

Iler i lysken

Trykk/verk i korsryggen

Press i underlivet

Og selvfølgelig, oppblåst.....

Anonymkode: e680f...4ef

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det med dere? 😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 10.45):

Jeg er 5 dpo

-uteblitt mens

-sår hals

-ømme pupper

-kvalm, spesielt på natten

-veldig ubehagelig å ligge på magen 

-oppblåst

Anonymkode: f3d3a...e67

????

Anonymkode: 97139...faa

AnonymBruker
Skrevet

Mensen 😅😅😅🤭

AnonymBruker
Skrevet
Eplemos skrev (3 timer siden):

Hvordan gikk det med dere? 😁

Med deg da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Med deg da?

Venter fortsatt på enten positiv test eller mensen 🤞8DPO 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynte å prøve denne måneden! 10 dpo nå, har ingen symptomer😅 5 dager til IKM. Jeg har to barn fra før også og fikk ikke symptomer før IKM så er ikke stresset (den gang fikk jeg ekstremt ømme pupper rundt IKM, mistet lysten på kaffe ca. en uke etterpå)

Anonymkode: 64bdc...d12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bare skyte inn litt fakta her, ikke bare for dere, men for alle som søker symptomer?

Man kan ikke få noen symptomer på graviditet før du har produsert nok hcg til at en test vil bli positiv. Det handler om at det er hcg hormonet som gir symptomer i svangerskapet, og det vil ikke gi symtpomer før det har økt til over 5. etter det øker det fort og man vil dermed kunne teste positivt dersom man er gravid. Alle andre «symptomer» før dette er ikke faktiske reelle symptomer på graviditet, bare tilfeldige hendelser. 

Anonymkode: 54965...590

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan jeg bare skyte inn litt fakta her, ikke bare for dere, men for alle som søker symptomer?

Man kan ikke få noen symptomer på graviditet før du har produsert nok hcg til at en test vil bli positiv. Det handler om at det er hcg hormonet som gir symptomer i svangerskapet, og det vil ikke gi symtpomer før det har økt til over 5. etter det øker det fort og man vil dermed kunne teste positivt dersom man er gravid. Alle andre «symptomer» før dette er ikke faktiske reelle symptomer på graviditet, bare tilfeldige hendelser. 

Man kan ha stikninger, kramper, murringer, blødninger, økt utflod, osv før det produseres HCG jo.

Anonymkode: 03125...67b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tja, de fleste kan ikke merke noe, men hcg er ikke det eneste som gir symptomer på graviditet. Slik jeg leser litteraturen, så kan man som regel ikke merke noe før uke 4-5, men det er som regel. Noen er mer følsomme for svingninger i hormoner.

Sist jeg var gravid (like før jul, mistet i 2.trim dessverre!) merket jeg det noen dager før jeg tok test. Testet da jeg var ca. 4 uker på vei. Det er jo mulig at jeg ville fått pos test tidligere, så klart. La nå folk kose seg med å lete etter symptomer. For mange er det en del av spenningen og noe som kan få tida til å gå. Så får det bare være at det kan være tilfeldig og ikke reelt.

Anonymkode: 58ce3...f30

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja, de fleste kan ikke merke noe, men hcg er ikke det eneste som gir symptomer på graviditet. Slik jeg leser litteraturen, så kan man som regel ikke merke noe før uke 4-5, men det er som regel. Noen er mer følsomme for svingninger i hormoner.

Sist jeg var gravid (like før jul, mistet i 2.trim dessverre!) merket jeg det noen dager før jeg tok test. Testet da jeg var ca. 4 uker på vei. Det er jo mulig at jeg ville fått pos test tidligere, så klart. La nå folk kose seg med å lete etter symptomer. For mange er det en del av spenningen og noe som kan få tida til å gå. Så får det bare være at det kan være tilfeldig og ikke reelt.

Anonymkode: 58ce3...f30

Helt enig i dette. For flere av oss er dette noe som hjelper på å få tiden til å gå. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Eplemos skrev (4 timer siden):

Helt enig i dette. For flere av oss er dette noe som hjelper på å få tiden til å gå. 

Det skjønner jeg❤️ men føler du ikke at tiden går saktere når du går og kjenner etter symptomer og tenker mye på det? Ville det ikke vært bedre å prøve å tenke på andre ting?🥰 vi er jo forskjellige men jeg prøver egentlig å tenke minst mulig på det og føler DPO-dagene går fortere da🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjønner jeg❤️ men føler du ikke at tiden går saktere når du går og kjenner etter symptomer og tenker mye på det? Ville det ikke vært bedre å prøve å tenke på andre ting?🥰 vi er jo forskjellige men jeg prøver egentlig å tenke minst mulig på det og føler DPO-dagene går fortere da🥰

For meg går tiden fortere av det omvendte av deg. Jeg er nok ikke så lett å distrahere, så det blir bare tankene om IVF samtidig som alle distraksjonene og jeg blir overveldet og enda mer følsom.

Anonymkode: 03125...67b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 22.19):

Dette stemmer, men det er faktisk bevist at det sendes signaler mellom blastocyst og endometrium pre implantasjon (PubMed). En annen studie på PubMed viste at kvinner som ble gravide hadde høyere nivå av progesteron tidlig i DPO i den syklusen de ble gravide, sammenlignet med sykluser som ikke førte til graviditet. De kunne dog ikke fastslå om det var pga. det befruktede egget, eller om det kun var en mer optimal syklus.

I teorien kan det tenkes at man merker at egget er befruktet i form av ulike symptomer, men man kan selvfølgelig ikke vite om egget har festet seg før kroppen eventuelt starter å produsere hCG. 

Anonymkode: b71b8...d96

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 22.19):

Jeg visste at jeg var gravid 1 uke før testen slo ut, men nå var jeg andregangs og kjente igjen symptomene. Testen slo ikke ut før 15-16dpo, jeg visste ca eggløsning da vi kun hadde sex 2 ganger og det stemte med termin. Jeg testet hver dag, men nå gikk streken fra ingenting den ene dagen til kjempesterk den andre dagen og 2-3 på digital.

Mulig det er noe rart med meg og utskillelse av hcg i urin, eller noe annet.. med første hadde jeg dog ingen symptomer før positiv test.

Anonymkode: 7f851...ed2

AnonymBruker
Skrevet

11 DPO i dag, har følgende symptomer som jeg har hatt siden 5 DPO: 

- skikkelig ømme pupper 

- murringer

- må tisse ofte 

- veldig trøtt 

Tempen har holdt seg høy etter eggløsning, men øker heller ikke dramatisk, så forventer mensen ganske snart 

Anonymkode: 6f845...4ed

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

14 dpo i dag. IKM om tre dager. Problemet mitt er at jeg ikke har noen symptomer. Jeg har alltid ømme pupper en gang mellom el og mens, men det har ikke kommet ennå.. Har heller ikke hatt mellomblødninger som jeg også ofte har før mens.

Anonymkode: bc2df...8cc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

14 dpo i dag. IKM om tre dager. Problemet mitt er at jeg ikke har noen symptomer. Jeg har alltid ømme pupper en gang mellom el og mens, men det har ikke kommet ennå.. Har heller ikke hatt mellomblødninger som jeg også ofte har før mens.

Anonymkode: bc2df...8cc

Spennende 🥰 

Hvor lenge har dere prøvd?

Tvitvi for at fravær av symptomer er er symptom på graviditet ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...