Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fullgåtte uker + dager (f.eks.: uke 25+5) eller uken man er på vei inn i (f.eks.: uke 26) og hvorfor?

Anonymkode: 7011b...3c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om noen spør sier jeg uken har gått inn i, om det er nærmeste familie (eller mannen 🤪) sier jeg uke + dager. 

Hvorfor? Lettere og de færreste setter seg inn i forskjellen. 

Anonymkode: 26b51...3dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid sagt fullgåtte uker. 

sier jo ikke at jeg er 30 år, når jeg er i mitt 29.år..

Anonymkode: a80b8...fb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Preglife sier at jeg er i uke 8 når jeg er 7+0-7+6, så regner med det egentlig er sånn man skal regne det.

Anonymkode: c3125...35e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fullgåtte uker + dager (f.eks.: uke 25+5) eller uken man er på vei inn i (f.eks.: uke 26) og hvorfor?

Anonymkode: 7011b...3c6

Teller så klart fullgåtte uker slik som helsevesenet gjør. 

Fordi det er det som blir rett i forhold til svangerskapslengder, passerte 12 uker, trimester, planlegging av svangerskapskontroller etc.. 

Anonymkode: 8cee5...b3e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Se for deg en årskalender. La oss si at 1.januar er på en onsdag. Vi er i uke 1 av året, men har jo ikke fullført en uke enda. Egentlig er vi i uke 0 + 1 dag. Enklere å se for seg den andre uka i året. Den 9.januar er vi i uke 2, men vi har fullført 1 (uke) + 2 (dager). Vi sier allikevel uke2. Sånn er det når vi teller uker i svangerskapet også. Du har kommet til 7 + 2, men er i den 8.uken, fordi den første uken av svangerskapet 0 + 1-6 er uke 1. 

Anonymkode: 8b1bf...958

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...