Gå til innhold

Savner katten min

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min 1år og 10 måneder gamle kastrerte hannkatt har i dag vært borte i en uke.. Det har vært super fint vær i det siste og han elsker å jakte. Han er vandt til å være mye ute, også om natten. Men han er stort sett ikke ute mer enn 12 timer av gangen før han kommer tilbake. Det er mye skog i området, og veg med noe trafikk. Vi har lett over alt, i grøfter, snakket med alle naboer, snakket med dyrlegekontoret og etterlyst på FB og på dyrebar. Han kom heller ikke hjem når det regnet i går..Er dette normal oppførsel for en kastrert hannkatt? Er det fortsatt håp i å få han hjem?😭

Endret av Titteii
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke unormalt om våren

Anonymkode: 8985b...52d

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Pusen min har enda ikke kommet hjem etter 12 dager.. Ingen som har noen erfaring?😢

Endret av Titteii
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er helt unormalt at det skjer, men forstår godt bekymringen din. Det lengste min katt har vært borte var i 2 måneder, plutselig en dag sto den i hagen igjen - så alt håp er absolutt ikke ute for deg og katten din ❤️ 

Anonymkode: bc3b1...79c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan han være stengt inne i en garasje, bod eller lignende? 

Ene katten vi hadde i min barndom pleide å legge ut på sommervandring og kunne være borte 1-2 mnd før den kom tilbake. Hver sommer. Så håpet er på ingen måte ute, TS

Anonymkode: 66924...9c6

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøpte du ikke gps til katten da?

Anonymkode: 218d3...968

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke det er helt unormalt at det skjer, men forstår godt bekymringen din. Det lengste min katt har vært borte var i 2 måneder, plutselig en dag sto den i hagen igjen - så alt håp er absolutt ikke ute for deg og katten din ❤️ 

Takk for svar!🌸Er katten kastrert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan han være stengt inne i en garasje, bod eller lignende? 

Ene katten vi hadde i min barndom pleide å legge ut på sommervandring og kunne være borte 1-2 mnd før den kom tilbake. Hver sommer. Så håpet er på ingen måte ute, TS

Anonymkode: 66924...9c6

Takk for svar🌸Var katten kastrert?

AnonymBruker
Skrevet
Titteii skrev (28 minutter siden):

Takk for svar!🌸Er katten kastrert?

Det var en kastrert hannkatt, ja :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Legg ut "savnet" annonse på Dyrebar.no, Facebook grupper for savnede dyr, Dyrebeskyttelsen og Kattens Vern, og heng opp lapper på butikker og rundt omkring.

Lykke til 😻

• Hjerte 1
Skrevet

Er det normalt selv om katten så og si aldri har vært lenge borte før?😢

AnonymBruker
Skrevet
Titteii skrev (1 time siden):

Er det normalt selv om katten så og si aldri har vært lenge borte før?😢

Min hadde aldri vært lenge borte den heller, så jeg tror det ikke er helt unormalt i hvert fall. Håper du finner katten snart, husker hvor vondt det var å ikke vite 😔

AnonymBruker
Skrevet

Normalt og normalt. Legg ut en post på fb (savnet katt gruppe). Sjekk boder og garasjer i nabolaget. Pus på katten i skumringen, og sett ut kattedo. 

Anonymkode: 083d3...e83

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne mistet katten sin i noen uker ifjor. Der var det noen barn som hadde sett "savnet" plakaten og som tilslutt oppdaget katten. De ble engasjert i lappen (det var bilde av katten på lappen de så), og snakket om denne katten seg imellom på skolen blant annet. Jeg tror også barn ofte er mer observante enn oss voksne, pluss at de gjerne er mer ute - så om du henger lapper et sted barn ser det, gjerne med et bilde av pus på - så har du muligens noen små detektiver som vil se etter den...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Farene er mange for en utekatt, så dette er jo noe du har valgt å utsette både deg selv, omgivelsene, og katten for, dessverre.

Ikke usannsynlig at den er tatt av et annet dyr, påkjørt, mishandlet/drept av mennesker, eller stengt inne i garasjer/boder. Andre mennesker kan også ha tatt katten til seg og gjort den til en innekatt.

Er du heldig kommer den tilbake, er du uheldig kommer den aldri tilbake og du vil alltid leve i uvisshet.

Anonymkode: 3458c...ded

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange kan se en katt uten å vite at den er savnet. Tenker at det er lurt å henge opp lapper på naturlige steder: postkasser, buss-holdeplasser, butikken osv, da de som sjekker Dyrebar osv kun er de som allerede forstår at "denne katten har ikke vært hjemme på en stund".

Jeg hadde en gang en katt i nabolaget som jeg ofte traff ved søplekassene, men den så frisk og fornøyd ut. Det er mange kattefolk her, så tanken streifet meg aldri at noen kanskje savnet den. Ikke før det var gått veldig lang tid møtte jeg tilfeldig på eieren som var og lette etter katten sin. De spurte om jeg hadde sett katten, og den matchet såpass godt beskrivelsen av pusen jeg pleide å se ute at jeg nevnte denne for dem, uten at jeg egentlig trodde at det kunne være riktig katt, med tanke på at jeg ikke anså denne katten som typisk hjemløs. Det viste seg å være riktig katt, så de fikk heldigvis tilbake katten sin, men hadde de hengt opp noen lapper eller lignende i nærområdet ville jeg nok raskere forstått at denne katten var savnet hjemmefra og de ville ha blitt gjenforent mye tidligere

Anonymkode: 9bd90...bb3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...