AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Del Skrevet 28. mai 2024 Kun en strek søm på den ene siden. Det hjelper ikke å skru. Lik sytråd på under og overtråd. Hva kan være galt? Hva bør jeg gjøre? Nålen er nylig skiftet ut. Hva kan hjelpe? Anonymkode: 0f37f...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Del Skrevet 28. mai 2024 Hvilken maskin har du? Når var den på service sist? Når renset du den sist? Altså tok ut spolehuset og fjernet lo og rusk? Har du tredd om på nytt? Prøvd med en annen type tråd? Hva sier bruksanvisningen om feilen, om du har sjekket den? Anonymkode: eb9cd...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Del Skrevet 28. mai 2024 Sy på en dobbel prøvelapp. Knuten skal ligge imellom stofflagene. Er maskina riktig trædd? Sklir tråden av ttådsnella eller går den av i feil ende, på noen sneller låses tråden hvis dette er feil. Anonymkode: a973d...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvilken maskin har du? Når var den på service sist? Når renset du den sist? Altså tok ut spolehuset og fjernet lo og rusk? Har du tredd om på nytt? Prøvd med en annen type tråd? Hva sier bruksanvisningen om feilen, om du har sjekket den? Anonymkode: eb9cd...42b Har Bernette Bernina modell 56. Har aldri vært på service. Jeg har børstet den av inni og oljet tidligere. Har tredd på nytt. Har ikke annen tråd. Står bare at jeg skal skru i bruksanvisning. Den virket bra en periode etter at jeg fant ut at nålen hadde en knekk på seg og byttet nål. Men nå er problemet tilbake. Kanskje jeg må kjøpe ny symaskin. Har hatt den en del år. Anonymkode: 0f37f...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har Bernette Bernina modell 56. Har aldri vært på service. Jeg har børstet den av inni og oljet tidligere. Har tredd på nytt. Har ikke annen tråd. Står bare at jeg skal skru i bruksanvisning. Den virket bra en periode etter at jeg fant ut at nålen hadde en knekk på seg og byttet nål. Men nå er problemet tilbake. Kanskje jeg må kjøpe ny symaskin. Har hatt den en del år. Anonymkode: 0f37f...bdf Da anbefaler jeg at du i det minste snakker med med en autorisert symaskinforhandler før du kjøper ny maskin! Det kan godt hende at en service holder for å fikse problemet og at maskinen dermed kan leve i mange år til😊 Syr du mye anbefales det at maskinen har service en gang i året. Anonymkode: eb9cd...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Del Skrevet 28. mai 2024 Bytt nål Anonymkode: 8fba4...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kun en strek søm på den ene siden. Det hjelper ikke å skru. Lik sytråd på under og overtråd. Hva kan være galt? Hva bør jeg gjøre? Nålen er nylig skiftet ut. Hva kan hjelpe? Anonymkode: 0f37f...bdf Her må du ha lit mer info. Er det ingen tråd fra undertråden? Er stingene bare oppå? Kam du ta et bilde av resultatet? Hva står trådsoenningem din på. Har du gammeldags undertrådhus eller har du sånn som ligger i sting platen. Vanskelig å gi svar uten å vite litt mer. Kan mye om maskin. Så mulig jeg kan hjelpe deg Anonymkode: 0643c...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Del Skrevet 28. mai 2024 Generell hjelp Bytte nål. Ny nål kan ha feil. Sjekk om nål sitter godt oppi sporet sitt og at du har skudd den godt nok fast Trøbbel oppå stoffet , problemet ligger på undertråd. Trøbbel under stoffet problemet kommer ovenfra. Trådrester i banen til overtråden. Trådrester og støv under sting platen. Hard lyd er ofte at man ikke har smurt spissen på ringen rundt spolehuset. Alle bevegelige ledd må smøres. Av og til bør maskinen på service evnt bytte slitte deler eller fette opp noen ledd. Hakk i stingplata. Anonymkode: 0643c...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Generell hjelp Bytte nål. Ny nål kan ha feil. Sjekk om nål sitter godt oppi sporet sitt og at du har skudd den godt nok fast Trøbbel oppå stoffet , problemet ligger på undertråd. Trøbbel under stoffet problemet kommer ovenfra. Trådrester i banen til overtråden. Trådrester og støv under sting platen. Hard lyd er ofte at man ikke har smurt spissen på ringen rundt spolehuset. Alle bevegelige ledd må smøres. Av og til bør maskinen på service evnt bytte slitte deler eller fette opp noen ledd. Hakk i stingplata. Anonymkode: 0643c...236 Glemte spenning på undertråden er for stram eller løs. Trådpsenning på overtråd for løs eller stram. Tredd feil og i feil spor. Vanlig overtrådsoenning er 3 eller 4. 3 er mest vanlig Anonymkode: 0643c...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Da anbefaler jeg at du i det minste snakker med med en autorisert symaskinforhandler før du kjøper ny maskin! Det kan godt hende at en service holder for å fikse problemet og at maskinen dermed kan leve i mange år til😊 Syr du mye anbefales det at maskinen har service en gang i året. Anonymkode: eb9cd...42b Men service koster vel like mye som ny maskin? Det er en eldre maskin. Aldri vært på service før. Anonymkode: 0f37f...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #11 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvilken maskin har du? Når var den på service sist? Når renset du den sist? Altså tok ut spolehuset og fjernet lo og rusk? Har du tredd om på nytt? Prøvd med en annen type tråd? Hva sier bruksanvisningen om feilen, om du har sjekket den? Anonymkode: eb9cd...42b Har prøvd annen type tråd på over og undertråd. Har oljet og børstet ut støv. Har også tredd på nytt. Bruksanvisningen hjelper ikke. Anonymkode: 0f37f...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #12 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Her må du ha lit mer info. Er det ingen tråd fra undertråden? Er stingene bare oppå? Kam du ta et bilde av resultatet? Hva står trådsoenningem din på. Har du gammeldags undertrådhus eller har du sånn som ligger i sting platen. Vanskelig å gi svar uten å vite litt mer. Kan mye om maskin. Så mulig jeg kan hjelpe deg Anonymkode: 0643c...236 Dette har jeg gjort. Prøvd med annen type tråd over og under. Tredd på nytt. Tatt bort støv og oljet. Det er tråd fra undertråden. Sting på begge sider. Har forsøkt trådspenning på 4 og skrudd opp og ned for å finne ut om det hjelper. Det hjalp ikke. Spolehuset ligger loddrett. Anonymkode: 0f37f...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men service koster vel like mye som ny maskin? Det er en eldre maskin. Aldri vært på service før. Anonymkode: 0f37f...bdf Nei, en service er billigere enn en ny maskin! Eller, kjøper du en maskin på obs eller ikea eller lignende er det billigere, men da får du også det du betaler, noe billig skrap. Der jeg har service på mine maskiner koster det 1400kr + eventuelle deler som må byttes. Anonymkode: eb9cd...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #14 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette har jeg gjort. Prøvd med annen type tråd over og under. Tredd på nytt. Tatt bort støv og oljet. Det er tråd fra undertråden. Sting på begge sider. Har forsøkt trådspenning på 4 og skrudd opp og ned for å finne ut om det hjelper. Det hjalp ikke. Spolehuset ligger loddrett. Anonymkode: 0f37f...bdf Har du prøvd på vanlig bomullsstoff? Anonymkode: eb9cd...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #15 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men service koster vel like mye som ny maskin? Det er en eldre maskin. Aldri vært på service før. Anonymkode: 0f37f...bdf Nei 1000kr er vanlig pris. Å la være å kjøpe ny, sparer også miljøet Anonymkode: 0643c...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #16 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har jeg gjort. Prøvd med annen type tråd over og under. Tredd på nytt. Tatt bort støv og oljet. Det er tråd fra undertråden. Sting på begge sider. Har forsøkt trådspenning på 4 og skrudd opp og ned for å finne ut om det hjelper. Det hjalp ikke. Spolehuset ligger loddrett. Anonymkode: 0f37f...bdf Her er det noe galt med overtråden. Så er du sikker på at du har fått tredd alle punkt? Og hva står trådspenning på her? Anonymkode: 0643c...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå