AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Det er normalt? Om jeg tar opp (på en fin godt innpakket måte) at det hadde vært kjekt med litt forspill, feks sånn eller sånn. Eller at han slenger meg på bordet og knuller meg, kysser meg på nakken og halsen og tar på meg ,løfter meg opp og bærer meg inn i sengen, er det å være egoistisk? Hakker jeg på han og klager? Prøver stortsett å la være å si noe og prøver å si det på en rolig og fin måte. Jeg savner sånt, og selv om jeg er imot utroskap kan jeg forstå lengselen av å kjenne på begjær og lidenskap. At den andre viser at han har lyst på deg. Ikke bare penetrering og kun når han er klar for det. Kan kjøpe leketøy og undertøy men føler meg bare dum.. Maser ikke om sex og venter alltid til han er klar. Men føler ikke det er riktig heller.. Tenker vi må møtes mer mot midten men han kan jo ikke tvinge seg selv.. Greit det. Men hva med å legge sjelen litt i det de få gangene vi gjør det da? Han sier han elsker meg og tenner på meg, men jeg får mer oppmerksomhet fra andre menn. Og en del av meg har lyst å hoppe i det. Men jeg er ikke for utroskap så selvfølgelig tøyler jeg meg selv! Han er kjedelig i sengen og ikke mye fokus på meg eller min nytelse.. Det er å rubbe fort på klitten... Hvordan gjør dere det? Er det ok å prøve å snakke om det en sjelden gang?(tørr ikke ofte da han blir sur når jeg tar opp sånt eller andre ting og mener jeg bare sutrer på han....). Jeg vil vi begge skal ha det godt å sier det er ikke for å hakke eller si noe slemt til han.. Anonymkode: 277e6...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 Selvfølgelig skal man kunne ta opp slike ting med partner. Hvordan skal man kunne utvikle seg godt seksuelt som par hvis man ikke snakker sammen? Kommunikasjon er nøkkelen til det meste innad i en relasjon. Jeg råder deg til å ikke pakke noe inn. Man må si det som det er for å unngå misforståelser. Likevel kan man jo velge å formulere seg på en måte slik at partner ikke oppfatter det som kritikk. Si «jeg ønsker å prøve …» eller «det hadde vært moro/fint/spennende om vi …» fremfor «jeg savner …». Vi har utviklet oss mye som par, både seksuelt, men også på andre plan. Vi har begge lært oss å aldri ta noe partner si som angrep, men fokusere på at hvis partner tar opp noe er det et ønske om å styrke relasjonen og jobbe med forholdet. Vi går derfor aldri i forsvar, men lytter og tar det til oss. Hvis vi ikke hadde kommunisert godt rundt sexlivet vårt ville vi ikke ha hatt set sexlivet vi har nå. Vi har god og hyppig sex selv etter veldig mange år sammen og flere små barn. Vi leker, eksperimenterer, snakker om fantasier, ønsker og behov, utforsker oss selv og hverandre. Vi har lært mye om oss selv og hverandre på denne måten. Funnet nye veier til nytelse og funnet ut at det fortsatt er mye som er uprøvd. Hvis han ikke takler at du tar opp ting må det være det første dere jobber med. Han må lære seg å ikke se på det du tar opp som angrep og ikke gå i forsvar. Dette gjelder ikke bare sex, men alle aspekter ved forholdet. Kanskje må du også jobbe med hvordan du kommuniserer? Etter at vi knakk koden med god og sunn kommunikasjon har vi aldri konflikter eller krangler, samtidig som vi får jobbet med hverandres tanker, følelser og behov slik at forholdet utvikler seg i positiv retning. Vi ser nå hvor mange unødvendige konflikter vi har hatt opp gjennom forholdet. Anonymkode: 14f43...7da 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Selvfølgelig skal man kunne ta opp slike ting med partner. Hvordan skal man kunne utvikle seg godt seksuelt som par hvis man ikke snakker sammen? Kommunikasjon er nøkkelen til det meste innad i en relasjon. Jeg råder deg til å ikke pakke noe inn. Man må si det som det er for å unngå misforståelser. Likevel kan man jo velge å formulere seg på en måte slik at partner ikke oppfatter det som kritikk. Si «jeg ønsker å prøve …» eller «det hadde vært moro/fint/spennende om vi …» fremfor «jeg savner …». Vi har utviklet oss mye som par, både seksuelt, men også på andre plan. Vi har begge lært oss å aldri ta noe partner si som angrep, men fokusere på at hvis partner tar opp noe er det et ønske om å styrke relasjonen og jobbe med forholdet. Vi går derfor aldri i forsvar, men lytter og tar det til oss. Hvis vi ikke hadde kommunisert godt rundt sexlivet vårt ville vi ikke ha hatt set sexlivet vi har nå. Vi har god og hyppig sex selv etter veldig mange år sammen og flere små barn. Vi leker, eksperimenterer, snakker om fantasier, ønsker og behov, utforsker oss selv og hverandre. Vi har lært mye om oss selv og hverandre på denne måten. Funnet nye veier til nytelse og funnet ut at det fortsatt er mye som er uprøvd. Hvis han ikke takler at du tar opp ting må det være det første dere jobber med. Han må lære seg å ikke se på det du tar opp som angrep og ikke gå i forsvar. Dette gjelder ikke bare sex, men alle aspekter ved forholdet. Kanskje må du også jobbe med hvordan du kommuniserer? Etter at vi knakk koden med god og sunn kommunikasjon har vi aldri konflikter eller krangler, samtidig som vi får jobbet med hverandres tanker, følelser og behov slik at forholdet utvikler seg i positiv retning. Vi ser nå hvor mange unødvendige konflikter vi har hatt opp gjennom forholdet. Anonymkode: 14f43...7da Tusen takk for flott svar! Har prøvd å sagt det rett ut , pakket inn osv. Men uansett hvordan blir det alltid som ett angrep på han! Jeg prøver å si det ikke er han eller hakking, men ting jeg savner eller kanskje vi kunne prøvd det eller det feks. Kan vise han hva du skrev og se hva han tenker. Igjen, tusen takk! Anonymkode: 277e6...c7d 1
Trolltunge Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Å tie og tåle er ikke å hakke og klage, men der er ikke klokt heller. Dere er to voksne mennesker i et forhold med sex, og da bør man også kunne prate om sex. Ærlig og rett frem. Å pakke inn og hinte fungerer elendig ovenfor menn for det meste, så trenger du kommunikasjon og endringer må du være moden og sterk nok til å prate med ham. Det er din partner og din elsker, ikke en fremmed person, så du må ta det opp med ham. Sterk, stolt og uten å bøye nakken i noe slags "unnskyld at jeg tar opp noe veldig viktig og vesentlig ". Hvordan min mann hadde fått beskjed: Jeg trenger/ønsker/liker ikke/klarer ikke tenne om du.../gidder ikke ha sex dersom... Rett frem. Ingen hinting, innpakning eller tåkelegging. Absolutt ingen tie og tåle. Det er jo vårt felles sexliv slikt handler om, og det må vi klare å kommunisere rundt for å ivareta godt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Trolltunge skrev (3 timer siden): Å tie og tåle er ikke å hakke og klage, men der er ikke klokt heller. Dere er to voksne mennesker i et forhold med sex, og da bør man også kunne prate om sex. Ærlig og rett frem. Å pakke inn og hinte fungerer elendig ovenfor menn for det meste, så trenger du kommunikasjon og endringer må du være moden og sterk nok til å prate med ham. Det er din partner og din elsker, ikke en fremmed person, så du må ta det opp med ham. Sterk, stolt og uten å bøye nakken i noe slags "unnskyld at jeg tar opp noe veldig viktig og vesentlig ". Hvordan min mann hadde fått beskjed: Jeg trenger/ønsker/liker ikke/klarer ikke tenne om du.../gidder ikke ha sex dersom... Rett frem. Ingen hinting, innpakning eller tåkelegging. Absolutt ingen tie og tåle. Det er jo vårt felles sexliv slikt handler om, og det må vi klare å kommunisere rundt for å ivareta godt. Ja veldig enig i det. Problemet er at når jeg er rett fram når går han i stå. Han blir forbanna og skylder på meg og at jeg hakker på han noe jeg overhodet ikke gjør, eller at det er aldri godt nok, eller dritt tilbake! Anonymkode: 277e6...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja veldig enig i det. Problemet er at når jeg er rett fram når går han i stå. Han blir forbanna og skylder på meg og at jeg hakker på han noe jeg overhodet ikke gjør, eller at det er aldri godt nok, eller dritt tilbake! Anonymkode: 277e6...c7d Dette høres ut som et usunt forhold. Du forsøker å fortelle ham om dine behov og han svarer med aggersjon. Hvordan er det kjærlighet for partneren sin? Du har helt rett i at du må få si hva du ønsker,d et er kjernen i et godt forhold at man lytter til hverandre i slike situasjoner. Og å være åpen om seksuelle preferanser er SÅ viktig. Jeg hadde en mann som din og nå har jeg akkurat gått, på grunn av at dette ble en større og større grøft imellom oss, vi kunne ikke snakke om noen ting. Nå som jeg har gjort det slutt, nekter han å snakke med meg overhodet, what a surprise... Anonymkode: 760bc...d84 2
Veivalg Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 Når vi tar opp vanskelig ting muntlig, så er det fort gjort å bli avskåret, eller si ting på en annen måte enn tenkt. Det kan bli krassere eller sårende. Forsøk å skriv det ned i et brev. Bruk tid på formuleringer og tenk gjennom fra a til å hva du ønsker å kommunisere og skriv så konsist du klarer. La det ligge et par dager, deretter jobber du videre med brevet. Les det så sammen. Det er mitt tips, men også forklar at du ønsker at sexlivet deres skal bli bedre for begge parter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå