Gå til innhold

Utslett på 3 åring - Noen som vet hva det er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen har hatt dette en stund, veldig små prikker i huden (se bilde) , virker å ha spredd seg litt. Klør ikke. 

Tenkte jeg skulle høre her før bestilling av fastlegetime. Kanskje man kommer i mål med en krem man kan smøre på? 🤔 

IMG_2804.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være mollusker?

Skrevet
Pås skrev (22 timer siden):

Kan det være mollusker

Kan vel være, men når jeg leser om dem så skal de angivelig være «veskefylt» med «nedsenking» i midten, disse er jo bare knøttsmå kuler på huden.. 

Ved kjapt nettsøk syns jeg det lignet mest på komedoner, men det passer ikke helt med det jeg leser om alder når man typisk får det, og hvor man typisk får det..

Skrevet

Ser ut som soleksem for meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Typisk eksem-utseende synes jeg. 

Skyller han såpe helt vekk fra hendene? Såpe som blir liggende kan skape irritasjon 

Eventuelt solkrem og svette 

Anonymkode: 213a1...317

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som eksem  Får lignende hver vår. Usikker på om det er pga sol eller noe i hagen/gresset. Smører med kortisonkrem etterfulgt av fet krem. Pleier å gå bort i løpet av et par uker her.

Anonymkode: 50527...34b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke mollusker. Det er nok en type eksem, forsøk å bytte håndsåpe om det kun er på hendene? Kom det med sola? Husk allergivennlig solkrem. 

Det er liten mengde og om det ikke klør er det nok ikke vits å smøre på Mildison, men det er et alternativ om det sprer seg og starter å klø.

Endret av BobbySocks
AnonymBruker
Skrevet

Er nok en forbigående reaksjon på noe. Ser ut til å være lokalt. Tviler på at du trenger legetime for dette. Kan minne litt om brennesle.

Anonymkode: a367f...399

AnonymBruker
Skrevet

Her får både barna og meg slike utslett støtt og stadig, er vel en vanlig hudreaksjon på noe. Kan være alt fra såpe til gress, diverse planter med mer. Ikke noe du trenger legetime til, det er nok en forbigående lokal reaksjon. 

Anonymkode: 822d9...970

AnonymBruker
Skrevet

Ville tenkt forbigående reaksjon. Kan skyldes sol, solkrem, kontakt utslett, fra såpe etc.. Hadde ikke ringt noe lege eller lignende. Hadde prøvd med en helt parfymefri fuktighetskrem hvis det er litt tørt og klør, ellers latt det være. 

Anonymkode: 16a39...e80

Skrevet (endret)

På forside lår også. Har stort sett brukt änglamark til bad/dusj, de er vel parfymeri. Bruker canoderm 5% hudkrem.

IMG_2806.jpeg

Endret av AnonymForelder
AnonymBruker
Skrevet
AnonymForelder skrev (20 minutter siden):

På forside lår også. Har stort sett brukt änglamark til bad/dusj, de er vel parfymeri. Bruker canoderm 5% hudkrem.

IMG_2806.jpeg

Ser fremdeles ut som helt vanlig, ufarlig hudreaksjon som kan skyldes hva som helst. Og er ikke utslett, men mer små bumper i huden. 

Anonymkode: 16a39...e80

AnonymBruker
Skrevet

Holder en liten knapp på keratosis pilaris, en svært vanlig ufarlig hudtilstand som normalt ikke trenger behandling. Evt mollusker. Ettersom det ikke klør er det nok ikke eksem.

Anonymkode: 601f7...38f

AnonymBruker
Skrevet

Soleksem, varmeutslett, reaksjon på solkrem

Anonymkode: 1a9ff...b7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...