AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Hei! Jeg fikk akkurat avslag på min søknad om tilleggdstønad fra NAV, i dette tilfellet i forbindelse med reise til/fra arbeidstrening som et tiltak i AAP. Jeg har medisinsk dokumentasjon fra lege om at jeg har behov for offentlig transport til/fra arbeidsstedet, på grunn av at avstanden er under NAV sitt krav for antall kilometer for å kunne få reisen dekt. Jeg har i tillegg arbeidstrening i samme bedrift men i en annen avdeling som jeg tidligere var ansatt i før (Nå i psykisk helsevern og før i medisinsk klinikk, sa opp stillingen på medisinsk i februar). Begrunnelsen var likevel at avstanden i km var for kort til å kunne få reisene dekt, og at arbeidsrelatert aktivitet hos arbeidsgiver ble sett på som godkjent egenaktivitet, ikke som arbeidstrening ifb med AAP. Dermed ble søknaden avslått. Dette grunnlaget er jo feil, og de kan jo verken ha lest vedlegg om medisinsk dokumentasjon fra fastlege eller sjekket min arbeidssituasjon? Veileder i NAV kunne heller ikke gi meg noen svar, ettersom at det var noen andre som hadde behandlet søknaden. Synes det høres ut som ansvarsfraskrivelse, men det er kanskje vanlig? Har selvsagt sendt inn klage, som det er 10-20 uker behandlingstid på.. 900kr/mnd er mye penger når man får utbetalt rundt 16.000kr/mnd i AAP., så jeg skulle jo helst ha hatt igjen de pengene før sommeren starter. Jeg har vært under arbeidstrening i 6 mnd nå, og har allerede fått en periode på 3 mnd tilleggsstønad for reise godkjent, uten at noe har endret seg i min situasjon. Noen som skjønner seg på dette og har noen råd? Er det noe mer jeg kan gjøre for å få fortgang i prosessen? Eller er det bare å vente i 10-20 nye uker til klagen forhåpentligvis blir godkjent? Anonymkode: 29c26...14c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå