AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Jeg har søkt jobb på Clas Ohlson og fikk en epost i går med dato og klokkeslett jeg kunne komme til intervju. Ingen spørsmål om tidspunkt passer for meg. Noe det ikke gjør da det er midt i arbeidstiden min siden jeg har jobb men vil gjøre noe annet nå. Jeg har aldri opplevd å bli kalt inn på epost. Jeg finner det merkelig at ikke de har send sms i stedet. Noen her som har jobbet eller jobber på Clas Ohlson,? Hvordan er vektene og hva er lønna? Jeg er 38 år. Hva kan jeg regne med i timelønn? Vet ikke om lønn har noe med alder og gjøre men Anonymkode: 6c874...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 Det er helt normalt. Og ofte er jo intervjuer i arbeidstid. Anonymkode: 2232d...91f 25 1 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 Helt vanlig med epost. Jeg har et par ganger fått velge mellom 2-3 tidspunkt, fordi de har satt opp 2-3 intervjuer og førstemann som svarer får velge. Men som regel får man bare tid. Og så må man bare prøve å lirke seg til en ordning med nåværende jobb. Anonymkode: 544a9...05d 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Ja, fikk nylig innkalling på epost selv. Og selvsagt i arbeidstiden. Anonymkode: 4719a...25a 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 Ikke uvanlig det. Og jeg tror ikke du gjør deg noen tjeneste hvis du gjør deg vanskelig på tidspunkt.. Anonymkode: 9ca8c...369 10
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke uvanlig det. Og jeg tror ikke du gjør deg noen tjeneste hvis du gjør deg vanskelig på tidspunkt.. Anonymkode: 9ca8c...369 Mener du at jeg skal skulke jobben min for å gå på jobbintervju??? Du kan ikke være riktig klok? Hva slags inntrykk tror du en potensiell ny arbeidsgiver ville fått da? Jeg svarte at det er mildt i min arbeidstid og skrev hvilen klokkeslett jeg jobber. Jeg jobber hver kveld så jeg tror ikke jeg er vanskelig når jeg spør om å komme litt tidlig på ettermiddagen eller på dagen siden de har åpnet fra klokka 10.00...... Anonymkode: 6c874...1a8
kaarebjarne Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener du at jeg skal skulke jobben min for å gå på jobbintervju??? Du kan ikke være riktig klok? Hva slags inntrykk tror du en potensiell ny arbeidsgiver ville fått da? Jeg svarte at det er mildt i min arbeidstid og skrev hvilen klokkeslett jeg jobber. Jeg jobber hver kveld så jeg tror ikke jeg er vanskelig når jeg spør om å komme litt tidlig på ettermiddagen eller på dagen siden de har åpnet fra klokka 10.00...... Anonymkode: 6c874...1a8 Skulke? Skulking er noe grunnskoleelever driver med. Du kan ta deg fri... Endret 28. mai 2024 av kaarebjarne 32 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Skrevet 28. mai 2024 kaarebjarne skrev (1 time siden): Skulke? Skulking er noe grunnskoleelever driver med. Du kan ta deg fri... Jeg får timebetalt og ikke fastlønn. Så da taper jej masse penger. Men kan selfølgelig spørre butikken om vi kan ta det denne uka her diden jeg har ferie nå Anonymkode: 6c874...1a8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #10 Skrevet 28. mai 2024 Illuminatum skrev (3 timer siden): Mer merkelig med innkalling på SMS, Ok , ja kanskje. Jeg bare tenkte at hvis en arbeidsgiver virkelig vil ha kontakt er det lettere å få kontakt på telefon dor mange er dårlig på å sjekke epost eller får så mange epost hver dag at det er fort gjort å overse det som er viktig da. Men det er jo like mye min jobb å passe på å følge med på mine mailer selfølgelig 👍☺️ Anonymkode: 6c874...1a8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #11 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er helt normalt. Og ofte er jo intervjuer i arbeidstid. Anonymkode: 2232d...91f Ja det siste er jeg enig i selfølgelig. Mente ikke at det skal være utenom åpningstid heller Anonymkode: 6c874...1a8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #12 Skrevet 28. mai 2024 Butikker som Claes Ohlson får mange mange søknader, så kommer ikke du tar de bare neste på lista. Du kan være vanskelig og klage på metode og tid, da avskriver du deg selv videre i samme slengen. Eller du kan bytte arbeidstid/avspasere/ta en feriedag som de fleste andre. Da viser fleksibilitet og tilpasningsevne, noe de fleste som ansetter i denne bransjen setter høyt, og dra på det tidspunktet du har fått oppgitt. Anonymkode: b14f1...d56 13 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #13 Skrevet 28. mai 2024 Det er helt normalt å kalle inn via epost. Passer ikke tidspunktet, så ber man enten om ett annet tidspunkt, eller man ber om fri fra nåværende jobb, eller bytter vakt... Anonymkode: a242b...4bb 7
-venter- Skrevet 28. mai 2024 #14 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg får timebetalt og ikke fastlønn. Så da taper jej masse penger. Men kan selfølgelig spørre butikken om vi kan ta det denne uka her diden jeg har ferie nå Anonymkode: 6c874...1a8 Det e helt normalt å miste litt penger i denne prosessen. Ulønnet for å gå på intervju, også ulønnet for enkel opplæring. 9 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #15 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mener du at jeg skal skulke jobben min for å gå på jobbintervju??? Du kan ikke være riktig klok? Hva slags inntrykk tror du en potensiell ny arbeidsgiver ville fått da? Jeg svarte at det er mildt i min arbeidstid og skrev hvilen klokkeslett jeg jobber. Jeg jobber hver kveld så jeg tror ikke jeg er vanskelig når jeg spør om å komme litt tidlig på ettermiddagen eller på dagen siden de har åpnet fra klokka 10.00...... Anonymkode: 6c874...1a8 Man kan bytte vakter eller be om fri... Skulking er ikke eneste alternativet for å ikke jobbe... Anonymkode: a242b...4bb 10 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #16 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mener du at jeg skal skulke jobben min for å gå på jobbintervju??? Du kan ikke være riktig klok? Hva slags inntrykk tror du en potensiell ny arbeidsgiver ville fått da? Jeg svarte at det er mildt i min arbeidstid og skrev hvilen klokkeslett jeg jobber. Jeg jobber hver kveld så jeg tror ikke jeg er vanskelig når jeg spør om å komme litt tidlig på ettermiddagen eller på dagen siden de har åpnet fra klokka 10.00...... Anonymkode: 6c874...1a8 Avspasering, feriedag, bytte vakt. Mange muligheter. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg får timebetalt og ikke fastlønn. Så da taper jej masse penger. Men kan selfølgelig spørre butikken om vi kan ta det denne uka her diden jeg har ferie nå Anonymkode: 6c874...1a8 Det er DU som har søkt jobben, da et det DITT ansvar å møte opp. Anonymkode: 22fe8...023 9 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #17 Skrevet 28. mai 2024 Til å være 38 år virker det som at du vet veldig lite.. skulle tro det var en 19-åring som skrev dette. Er uprofesjonelt å være vanskelig på tidspunkt, og er mange løsninger til å ordne slik at du får drstt på intervjiet hvis du virkelig vil ha den jobben. Og spm. ang. lønn blir også tatt opp på intervju. Anonymkode: aeb81...5c4 17
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #18 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er helt normalt å kalle inn via epost. Passer ikke tidspunktet, så ber man enten om ett annet tidspunkt, eller man ber om fri fra nåværende jobb, eller bytter vakt... Anonymkode: a242b...4bb Er ikke bare å bytte vakt når man er renholder........mine kolleger jobber på forskjellige steder over alt og vi har faste tider på forskjellige plasser..... Om vi skal byrre vakt for en dsr må vi sette himmel og jord i bevegelse og bytte nøkler frem og tilbake Anonymkode: 6c874...1a8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #19 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Butikker som Claes Ohlson får mange mange søknader, så kommer ikke du tar de bare neste på lista. Du kan være vanskelig og klage på metode og tid, da avskriver du deg selv videre i samme slengen. Eller du kan bytte arbeidstid/avspasere/ta en feriedag som de fleste andre. Da viser fleksibilitet og tilpasningsevne, noe de fleste som ansetter i denne bransjen setter høyt, og dra på det tidspunktet du har fått oppgitt. Anonymkode: b14f1...d56 Har jeg klaga??? Nei jeg svarte på mailen og spurte om det var mulig å endre tid.................... Eneste jeg egentlig lirte på jer inne var om det var normalt å sende epost med innkalling og om noen her inne hsr jobber i den kjeden og vet hvs lønna er...... Anonymkode: 6c874...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #20 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Til å være 38 år virker det som at du vet veldig lite.. skulle tro det var en 19-åring som skrev dette. Er uprofesjonelt å være vanskelig på tidspunkt, og er mange løsninger til å ordne slik at du får drstt på intervjiet hvis du virkelig vil ha den jobben. Og spm. ang. lønn blir også tatt opp på intervju. Anonymkode: aeb81...5c4 Var ikke det jeg spurte om!!!!! Jeg spurte om Noen her inne har jobba der eller jobber der og ver jbs lønna er på!!!!! Hvordor dbsrer du på denne posren i der hele tatt??????? Ta deg en bolle........... 🖕 Anonymkode: 6c874...1a8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå