Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

...han er heller ikke den kjekkeste jeg har sett. Men han er mannen for meg. 

Anonymkode: dd113...935

Ville du sagt det til ham akkurat sånn, direkte sammenlignet ham med andre menn der han kommer til kort? Ville han blitt glad for å få det formulert sånn? 

Anonymkode: 65d14...850

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At så mange oppriktig mener dette er et gigantisk rødt flagg, viser hvorfor det er så mange enslige kvinner i Norge i dag.

Anonymkode: 8fd83...476

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan burde man reagere når en person man dater sier «Du er ikke den peneste eller den slankeste, men jeg bare liker måten du får meg til å føle meg, og jeg liker å være sammen med deg». 

Dette er fullstendig krise. Det var såpass taktløst at her bør du bryte av og ikke se deg tilbake igjen, siden dere er i en tidlig datingfase.

For dette er negging. En manipulasjon med omvendt kompliment der han bryter deg ned med fornærmelser før han kobler deg opp mot han, der du liksom bør føle deg takknemlig for å ha funnet en mann som han på tross for den du er. Det han gjør er å dominere deg. 

Siden dette skjer, og siden han har negging i seg i en tidlig fase, så ligger det an å tro at dette er starten på en vond relasjon med mye manipulasjon, hersketeknikker og nedbryting. Kanskje. Du kan ikke vite det, men du har iallfall fått et stort forvarsel på det, og da er det bare dumpe han raskest mulig. Han er garantert ikke verd å ta risikoen med å se det an. Finn deg heller en annen!

Om det hele var et feiltrinn der han egentlig mente det godt forsvarer han ikke. For negging er aldri bra!

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det vil være usunt for deg å fortsette relasjonen med han. Han uttrykker seg som om du skal leve opp til hans verdensbilde og at selv om du ikke gjør det helt så liker han å være med deg til tross for dine mangler.

Du sitter igjen og tenker over din egen attraktivitet og forsvarer deg ved å si hvilket bilde du hadde av seg selv før han fikk deg til å tvile. Så her lar han sitt elendige selverd få deg til å tvile på deg selv for at du ikke skal føle deg bedre enn han da han egentlig synes du er pen. Men det er ikke det han sier. Han sier det finnes penere. Og det er ikke det at alle er de peneste i verden, men det er irrelevant hvor pen du er for i forelskelse så er man det. Man enten synes det eller skåner personen man er forelsket i og bygger det opp.

Så om han har det så dårleg med seg selv at han ikke kan bygge deg opp, men må holde deg nede så er ikke dette noen du skal bruke tid på. Dette er så dypt og grunnleggende at han må jobbe med seg selv før han blir en god partner.

Anonymkode: 79628...463

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Hailly
Skrevet
Bombasi skrev (6 minutter siden):

Dette er fullstendig krise. Det var såpass taktløst at her bør du bryte av og ikke se deg tilbake igjen, siden dere er i en tidlig datingfase.

For dette er negging. En manipulasjon med omvendt kompliment der han bryter deg ned med fornærmelser før han kobler deg opp mot han, der du liksom bør føle deg takknemlig for å ha funnet en mann som han på tross for den du er. Det han gjør er å dominere deg. 

Siden dette skjer, og siden han har negging i seg i en tidlig fase, så ligger det an å tro at dette er starten på en vond relasjon med mye manipulasjon, hersketeknikker og nedbryting. Kanskje. Du kan ikke vite det, men du har iallfall fått et stort forvarsel på det, og da er det bare dumpe han raskest mulig.

Om det hele var et feiltrinn der han egentlig mente det godt forsvarer han ikke. 

Jeg visste ikke at det hadde et navn, negging. 

Godt innlegg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datet en som ga slike "komplimenter", endte med å dumpe! 

"du har ett par kilo for mye, men du har ett pent ansikt"

"hadde ikke ansiktet ditt vært pent, så hadde jeg ikke jo ikke likt deg"

altså, hva skal man svare på sånt?🤦🏼‍♀️

Anonymkode: f6a90...8e5

Man svarer: Farvell!

Anonymkode: 6693b...336

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som en mann med dårlig sosial intelligens. Hvorfor nevne dette i det hele tatt? Det virker som om han sier dette for å understreke at "jeg liker deg selv om du ikke er særlig pen". For meg virker det rett og slett som noe man kan si dersom man tenker egentlig veldig negativt om personen! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men ingen av oss er jo den mest noe som helst i hele verden, rent objektivt sett.  Verken vakrest, slankest, smartest, snillest, morsomst, kjekkest osv. Å påpeke det er derimot veldig lite hyggelig, for da sier man egentlig det motsatte. «Han er ikke akkurat den smarteste» betyr jo at han er stokk dum.

Så denne mannen sier jo til TS at hun er lite pen og tykk. Nei takk, en sånn kjæreste trenger man ikke.

Anonymkode: cb7d1...1eb

Helt enig!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

At så mange oppriktig mener dette er et gigantisk rødt flagg, viser hvorfor det er så mange enslige kvinner i Norge i dag.

Jeg vil mye heller være singel enn å være sammen med en fyr som behandler meg dårlig eller som er så sosialt klønete at hva som helst kan ramle ut når som helst. Så flaut å være sammen med en som går rundt og fornærmer folk i tide og utide?!

Jeg ville ikke nødvendigvis avsluttet etter én slik kommentar, for det er lov å gjøre feil. Ingen er perfekte. Men ja, jeg anser det som et rødt flagg, og ja, jeg vil være oppmerksom på det på veien videre. 

Nå er jeg ikke singel da, bare så det er sagt. De fleste menn klarer jo å prate til andre uten å fornærme dem. Så det er jo ikke som om dette er skyhøye krav akkurat. 

Anonymkode: 90618...851

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tror jeg ville svart med et litt påtatt fornærmet Takk, nå følte jeg meg virkelig lekker og se hvordan han reagerte. En umiddelbar og oppriktig beklagelse og det går på kontoen for klønete formuleringer; går han i forsvar og/eller hevder at jeg er hårsår er vi ikke på bølgelengde. 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Det gjør det helt klart!

Vi vil ha ett forhold som bidrar positivt. Da er det jo uinteressant å være sammen med en mann som bidrar til det motsatte. 

Man må finne seg mennesker man passer sammen med. Jeg vil ikke ha en mann som stadig minner meg på at jeg har noen kilo for mye (selv om det er sant) på en sårende måte. Hvorfor skulle jeg ville det når jeg ikke må? 

Att noen menn mener det er jeg som er problemet i den situasjonen som er for hårsår får så bare være, da passer vi ikke sammen. Enkelt og greit. 

Jeg kan inngå mange kompromisser, men at jeg blir behandlet med respekt, omsorg og kjærlighet er ikke en av de. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det får da være måte på. Det er ingenting som tilsier at han er voldelig i det ts skriver. 

Han kan for eksempel være enten klønete eller slem. Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan tolke utsagnet i den ene eller andre retningen, her må kontekst og hvordan dere har det sammen bestemme utfallet. 

Har du prøvd å si til han at du reagerer når han uttrykker seg sånn? Han må jo få en tilbakemelding om at du ikke likte det. 

Anonymkode: d1b88...68a

Det er akkurat slike kommentarer, og den dårlige følelsen  den gav, man i etterkant av et voldelig forhold tenker man skulle vært mer oppmerksom på.

Selvsagt kan det være en glipp, eller mannen kan være generelt klønete med komplimenter. Håper likevel ta er oppmerksom fremover. Voldelige forhold oppstår ikke over natta, det er mange små stikk over tid som unnskyldes og visker ut offeret's grenser. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Opplevde det samme med en jeg datet. Han kunne og kommentere andre damer, si de var flotte, nydelige osv. Vet godt jeg ikke er den peneste eller slank. Men unødvendig å si det. Holder å si at jeg liker så godt å være sammen med deg, at du får meg til å føle meg bra. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette er jo et klassisk rødt flagg. Det betyr ikke at mannen er eller vil bli voldelig, det betyr at han viser et av mange kjennetegn på en voldelig eller manipulerende/giftig partner.

Kvinner tar en mye større  risiko enn menn når de inngår i forhold der det er mange røde flagg, veldig bra at det blir mer og mer snakket om.

Selv hadde jeg heller risikert å gå glipp av en flott mann og ende opp alene enn å havne i (enda) et voldelig forhold.

Endret av Menchit
  • Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan burde man reagere når en person man dater sier «Du er ikke den peneste eller den slankeste, men jeg bare liker måten du får meg til å føle meg, og jeg liker å være sammen med deg». 

Jeg skjønner at han på sin egen måte kanskje prøver å gi et kompliment, men jeg kan ikke la være å også føle meg utrolig trist og litt fornærmet. Jeg vet jo at jeg ikke er den tynneste i verden, men jeg har en helt normal kropp med former. Som jeg også trodde var noe av det han likte med meg, og har gitt uttrykk for at han liker. 

Jeg er vel heller ikke noe forsidebilde, men har aldri følt meg «lite pen» eller uattraktiv. Tvert i mot. Nå føler jeg meg egentlig bare trist og det fikk meg også til å tenke at den personen jeg velger å dele livet med, bør jo synes at jeg er den «peneste» han vet om, på tross av utseende. Man synes vel at den man er sammen med er vakker og pen, fordi relasjonen og følelser gjør at man synes det? 

Det ble nok også spesielt ille av at han like etterpå snakket om en dame han møtte tilfeldig nylig, og at hun var «sprek» og flott. 

Det føles som et stort rødt flagg, men jeg vet ikke om jeg tolket det rett, eller om jeg overreagerer. 

Jeg følte meg rett og slett ikke «bra nok» etterpå, og tanken kommer stadig tilbake flere dager etterpå. Hver gang jeg tenker på det blir jeg trist. 

Anonymkode: b9c55...d04

Hadde nok sakt til han at jeg har tenkt over vår reølasjon, og at jeg ikke liker hvordan han får meg til å føle meg. Derfor ser det best å avslutte - så kan han finne en penere og slankere person. 

Anonymkode: 9bb0b...2a0

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig klønete og tyder på dårlig sosial intelligens, men garantert sagt som et kompliment, selv om det ikke føles sånn. Sjansen for at det var onde hensikter bak ser jeg på som veldig liten 

Anonymkode: 105cd...3c0

• Liker 1
Skrevet
issoras skrev (3 timer siden):

Genuin kjærlighetserklæring? 😆

De fleste av oss er helt inneforstått med at vi ikke er verdens peneste. Men det finnes jo absolutt ingen god grunn til at en venn eller kjæreste trenger å NEVNE dette. "Du er ikke den slankeste" - neivel, hva skal en person med denne informasjonen? Hvorfor skulle du ønske å SI dette til en date? Hva ønsker du å få ut av det? 

Altså, enten er det slemt ment, eller så har man dårlige sosiale antenner. Så må ts da finne ut om det bare er dårlige sosiale antenner, eller om hun kan leve med de dårlige sosiale antennene. I begge tilfeller kommer det garantert flere sårende kommentarer etterhvert. 

Man trenger ikke å lyve, men man trenger ikke sette ord på alt man observerer heller. 

Jeg starta min post med å si at jeg ikke kjenner kontekst. Som du sier, det kommer selvfølgelig veldig an på situasjonen. Sitter man å reflekterer over hva det er man liker med hverandre, så høres det ikke urimelig ut å komme inn på det temaet. Men kommer det som en helt random kommentar, da er jeg selvfølgelig enig, da er det veldig merkelig. Jeg regner kanskje med at det er det siste som er tilfellet, ettersom trådstarter er her. Men det er det trådstarter selv som må avgjøre.

Det jeg skrev var ikke ment som et råd til denne problemstillinga. Det var bare min refleksjon over livet og kjærligheten.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare noen en mann kan holde kjeft om, det er dette! Hva tror han at han er? Her hadde jeg passet meg veldig… en slik kommentar som dette, hadde jeg gått! Hvorfor? Jo, fordi dette blir fremtiden din, han har ikke startet enda!

Anonymkode: 29fe9...cd4

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For en kløne av en mann! Hvis han ellers er bra ville jeg forklart han hvorfor det han sa ble veldig feil og bedt han tenke seg litt mer om i fremtiden.

For meg blir ikke dette et rødt flagg hvis han  gjør det en gang, men hvis han kommer med slengbemerkninger og stygge stikk rett som det er bør du gjøre det slutt.

Anonymkode: c5a19...21b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Han høres veldig utseende-fiksert ut. Dette hadde jeg ikke orket.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...