AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Hvordan burde man reagere når en person man dater sier «Du er ikke den peneste eller den slankeste, men jeg bare liker måten du får meg til å føle meg, og jeg liker å være sammen med deg». Jeg skjønner at han på sin egen måte kanskje prøver å gi et kompliment, men jeg kan ikke la være å også føle meg utrolig trist og litt fornærmet. Jeg vet jo at jeg ikke er den tynneste i verden, men jeg har en helt normal kropp med former. Som jeg også trodde var noe av det han likte med meg, og har gitt uttrykk for at han liker. Jeg er vel heller ikke noe forsidebilde, men har aldri følt meg «lite pen» eller uattraktiv. Tvert i mot. Nå føler jeg meg egentlig bare trist og det fikk meg også til å tenke at den personen jeg velger å dele livet med, bør jo synes at jeg er den «peneste» han vet om, på tross av utseende. Man synes vel at den man er sammen med er vakker og pen, fordi relasjonen og følelser gjør at man synes det? Det ble nok også spesielt ille av at han like etterpå snakket om en dame han møtte tilfeldig nylig, og at hun var «sprek» og flott. Det føles som et stort rødt flagg, men jeg vet ikke om jeg tolket det rett, eller om jeg overreagerer. Jeg følte meg rett og slett ikke «bra nok» etterpå, og tanken kommer stadig tilbake flere dager etterpå. Hver gang jeg tenker på det blir jeg trist. Anonymkode: b9c55...d04 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 det er negging. Et stort Rødt flagg Anonymkode: 6693b...336 11 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 Gigantisk rødt flagg. Dette er ikke nornalt, en giftig mann du bør styre langt unna. Anonymkode: 5a6ff...2f8 13 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 Han høres ut til å slite litt med å ordlegge seg, også blir det bare veldig klønete. Når det er sagt tviler jeg på at noen av kjærestene mine syns jeg er penest i verden, det ville i så fall bare vært en løgn de hadde sagt. Og jeg blir usikker på mennesker som lyver. Men jeg skjønner jo at det er helheten som gjør at de ville være sammen med meg. Anonymkode: ce939...b8f 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #8 Skrevet 27. mai 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han høres ut til å slite litt med å ordlegge seg, også blir det bare veldig klønete. Når det er sagt tviler jeg på at noen av kjærestene mine syns jeg er penest i verden, det ville i så fall bare vært en løgn de hadde sagt. Og jeg blir usikker på mennesker som lyver. Men jeg skjønner jo at det er helheten som gjør at de ville være sammen med meg. Anonymkode: ce939...b8f Det er ikke det at jeg mener at jeg er den peneste i hele verden og at han skal lyve om det, det er mer hvordan det fikk meg til å føle meg. Kombinert med «slankeste» biten. Spesielt når han tidligere har uttrykt at han liker formene mine. For så å si at en annen dame er så sprek og flott rett etterpå. Det føltes som om jeg ble sammenlignet, og ikke på en god måte. Man vil jo føle at personen man er sammen med skal synes at man er pen og attraktiv. Anonymkode: b9c55...d04 5 1
Mayer Skrevet 27. mai 2024 #9 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvordan burde man reagere når en person man dater sier «Du er ikke den peneste eller den slankeste, men jeg bare liker måten du får meg til å føle meg, og jeg liker å være sammen med deg». Jeg skjønner at han på sin egen måte kanskje prøver å gi et kompliment, men jeg kan ikke la være å også føle meg utrolig trist og litt fornærmet. Jeg vet jo at jeg ikke er den tynneste i verden, men jeg har en helt normal kropp med former. Som jeg også trodde var noe av det han likte med meg, og har gitt uttrykk for at han liker. Jeg er vel heller ikke noe forsidebilde, men har aldri følt meg «lite pen» eller uattraktiv. Tvert i mot. Nå føler jeg meg egentlig bare trist og det fikk meg også til å tenke at den personen jeg velger å dele livet med, bør jo synes at jeg er den «peneste» han vet om, på tross av utseende. Man synes vel at den man er sammen med er vakker og pen, fordi relasjonen og følelser gjør at man synes det? Det ble nok også spesielt ille av at han like etterpå snakket om en dame han møtte tilfeldig nylig, og at hun var «sprek» og flott. Det føles som et stort rødt flagg, men jeg vet ikke om jeg tolket det rett, eller om jeg overreagerer. Jeg følte meg rett og slett ikke «bra nok» etterpå, og tanken kommer stadig tilbake flere dager etterpå. Hver gang jeg tenker på det blir jeg trist. Anonymkode: b9c55...d04 I beste fall er han tidvis svært distré og tenker seg ikke om, og ordlegger seg klønete. I verste fall er dette stikk/sammenlikning/hersketeknikk, og da er det et stort rødt flag som tilsier at verre ting er i vente lenger ned på stien. Jeg tror det sistnevnte er mest sannsynlig, dessverre. 9 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #10 Skrevet 27. mai 2024 Jeg skjønner at du reagerer, men i mine øyne er dette ikke er rødt flagg, men en fyr som rota det skikkelig til for seg for dette var nok ment som et komplement. Skal vedde på at om han forteller kompisene sine dette så kommer de til å rett og slett le av ham for dette var klønete som de over her sier. Evt er han en sånn person som sier ting rett ut som de er og ikke ser det negative i det som skal være et kompliment. Ikke alle som er kompatible sånn sett, jeg som har hatt spiseforstyrrelser vet hvor fort en (feiltolket) kommentar kan utvikle seg. (Om han sa setningen på en nedvergende måte er det selvsagt en fornemmelse, men antar han sa det normalt side du ikke nevner noe om tonen og utifra det han forsøker å fortelle så liker han å være med deg.) Anonymkode: c563b...2eb 2
Tantemor Skrevet 27. mai 2024 #11 Skrevet 27. mai 2024 Det er så toskete å si sånn som han gjorde. Jeg hadde nok droppet ham hadde det vært meg. 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #12 Skrevet 27. mai 2024 Du er vel ikke den peneste eller slankeste da. Hva er problemet? Ville du at en skulle sagt du var den vakreste i verden? Man skjønner jo at det er løgn. Anonymkode: 63267...ce6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #13 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du er vel ikke den peneste eller slankeste da. Hva er problemet? Ville du at en skulle sagt du var den vakreste i verden? Man skjønner jo at det er løgn. Anonymkode: 63267...ce6 Hva med å droppe utseende kommentaren og bare si «jeg bare liker måten du får meg til å føle meg, og jeg liker å være sammen med deg» Anonymkode: 30da3...ed3 17 6 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #14 Skrevet 28. mai 2024 Han har ikke skjønt hvordan man snakker til damer. Her kan du nok forvente å høre når du har lagt på deg 3 kilo, at håret ditt ser rart ut, eller at du ikke er så fin om morgenen når du ikke har sminket deg. Anonymkode: e12df...b93 1 3
emdes Skrevet 28. mai 2024 #15 Skrevet 28. mai 2024 Nå kjenner ikke jeg denne personen, eller konteksten, så det må du nesten bedømme selv. Jeg kan bare forklare hvordan jeg tenker rundt akkurat dette temaet. For dette høres litt ut som noe jeg selv faktisk kunne funnet på og sagt, og da ment det som en genuin kjærlighetserklæring. Men så er jeg kanskje litt rar. Det er nok imidlertid helt riktig at du ikke er den peneste dama i verden. Ingen er det! Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi er så opphengt i det heller. Jenter er veldig flike til å påpeke dette til hverandre på sosiale medier. Åh, du er så pen. Åh, peneste du. Og så videre. Jeg skjønner på et vi et vis at utseende er status, men i dette spillet er vi alle dømt til å tape. Det vil alltid være noen som er penere enn deg! Om du finner den peneste Hollywood-dama, så er det ei anna Hollywood-dame som er ennå penere. Så det er bare håpløst å tenke slik. Det må da være noe annet enn utseende som gir en person verdi. Og enn hvis du blir utsatt for noe? Sykdom, skade, alderdom? Hvilken verdi har du da? Om kjærligheten stopper der, da var det ikke kjærlighet. Kanskje jeg har et litt for romantisk bilde av verden, men jeg syns at vi tillegger utseende en alt for overdreven betydning. Utseende gir oss et førsteinntrykk, men så skal man vel bli kjent på et dypere nivå enn det. Vi er alle fulle av feil, mangler og uperfektheter. Det gjør oss til sammensatte og komplekse mennesker, og det er den sammensetningen av perfektheter og uperfektheter som avgjør om jeg finner en person interessant og attraktiv. Så jeg kan si, helt ærlig, for meg er det fult mulig å bli kjempeforelska i ei jente som ved første øyekast ikke var veldig "pen". Men når man lærer personen å kjenne, så blir hun pen, hvis du skjønner. 1
Gjest Hailly Skrevet 28. mai 2024 #16 Skrevet 28. mai 2024 Det der er den typen mann som drar deg over gulvet etter håret og smeller bakhodet ditt i badgulvet når du ikke gjør som han sier. Ikke vær naiv. Hold deg unna.
Gjest ZarahSweet Skrevet 28. mai 2024 #17 Skrevet 28. mai 2024 (endret) 🤮🤢🤮 Hadde sagt takk det samme, bare at jeg nå ikke liker å henge med deg lenger. Endret 28. mai 2024 av ZarahSweet
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #18 Skrevet 28. mai 2024 emdes skrev (2 timer siden): Nå kjenner ikke jeg denne personen, eller konteksten, så det må du nesten bedømme selv. Jeg kan bare forklare hvordan jeg tenker rundt akkurat dette temaet. For dette høres litt ut som noe jeg selv faktisk kunne funnet på og sagt, og da ment det som en genuin kjærlighetserklæring. Men så er jeg kanskje litt rar. Det er nok imidlertid helt riktig at du ikke er den peneste dama i verden. Ingen er det! Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi er så opphengt i det heller. Jenter er veldig flike til å påpeke dette til hverandre på sosiale medier. Åh, du er så pen. Åh, peneste du. Og så videre. Jeg skjønner på et vi et vis at utseende er status, men i dette spillet er vi alle dømt til å tape. Det vil alltid være noen som er penere enn deg! Om du finner den peneste Hollywood-dama, så er det ei anna Hollywood-dame som er ennå penere. Så det er bare håpløst å tenke slik. Det må da være noe annet enn utseende som gir en person verdi. Og enn hvis du blir utsatt for noe? Sykdom, skade, alderdom? Hvilken verdi har du da? Om kjærligheten stopper der, da var det ikke kjærlighet. Kanskje jeg har et litt for romantisk bilde av verden, men jeg syns at vi tillegger utseende en alt for overdreven betydning. Utseende gir oss et førsteinntrykk, men så skal man vel bli kjent på et dypere nivå enn det. Vi er alle fulle av feil, mangler og uperfektheter. Det gjør oss til sammensatte og komplekse mennesker, og det er den sammensetningen av perfektheter og uperfektheter som avgjør om jeg finner en person interessant og attraktiv. Så jeg kan si, helt ærlig, for meg er det fult mulig å bli kjempeforelska i ei jente som ved første øyekast ikke var veldig "pen". Men når man lærer personen å kjenne, så blir hun pen, hvis du skjønner. Nå må du gi deg. Selvsagt var det ikke ment som en genuin kjærlighetserklæring. Hvorfor nevne utseende i det hele tatt hvis det ikke er viktig? Man trekker ikke frem negative ting på den måten hvis det ikke er for å være slem. Eller ville du likt hvis noen sa til deg: «Du er ikke akkurat den mest intelligente eller morsomme personen i verden, men jeg liker deg likevel.» Anonymkode: cb7d1...1eb 9 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #19 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan burde man reagere når en person man dater sier «Du er ikke den peneste eller den slankeste, men jeg bare liker måten du får meg til å føle meg, og jeg liker å være sammen med deg». Jeg hadde tenkt at jeg er ikke en sutteklut for at dette egoistiske babymennesket skal føle seg bedre. Noen som ser på deg kun som noe som tilfører dem noe, bør du løpe fra. Anonymkode: 079fb...b1b 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #20 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det føles som et stort rødt flagg, men jeg vet ikke om jeg tolket det rett, eller om jeg overreagerer. Du overreagerer ikke. Dette er i samme kategori som «du er ikke spesielt fin, men jeg liker deg likevel» og «De andre synes ikke du er noe spesiell, men jeg vil være sammen med deg likevel» Han trykker deg ned og vil at du skal være takknemlig for at noen gidder å være sammen med deg. Next! Anonymkode: f161f...9a5 10 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå