AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Løper det renter på uttaksbeløpet fra første dag, eller er det som en vanlig kortbetaling i butikk (dvs renten går ikke før neste måned? Anonymkode: 43b3d...891
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Ved kontantuttak pleier det å være rente fra dag1 på kredittkort. Last ned appen Bank Norwegian, så finner du din avtale der. Anonymkode: 8b4f2...37c
Amistad Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 (endret) Det er nok rente fra dag 1. Med tanke på nedbetalingstiden du sikter på etter en ferie på kreditt, så kan du helt sikkert gange summen du betaler for mat / kle / alkohol med sikkert 6 ... når det er nedbetalt. Lurt å unngå om du kan. Endret 27. mai 2024 av Amistad
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Amistad skrev (5 timer siden): Det er nok rente fra dag 1. Med tanke på nedbetalingstiden du sikter på etter en ferie på kreditt, så kan du helt sikkert gange summen du betaler for mat / kle / alkohol med sikkert 6 ... når det er nedbetalt. Lurt å unngå om du kan. Jeg betaler selvsagt alltid kredittkortregningen før rentene begynner å gå, det er derfor jeg spør. Det står nemlig ikke klart beskrevet i prislisten. Jeg reiser ikke på «ferie på kreditt» når jeg betaler alt med kredittkort - jeg sikrer meg bedre enn hvis jeg hadde betalt med debetkort. 🙄 På endel andre punkter i prislisten står det en merknad om at rentene begynner å gå med en gang, men ikke på uttak i minibank i utlandet. Anonymkode: 43b3d...891 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg betaler selvsagt alltid kredittkortregningen før rentene begynner å gå, det er derfor jeg spør. Det står nemlig ikke klart beskrevet i prislisten. Jeg reiser ikke på «ferie på kreditt» når jeg betaler alt med kredittkort - jeg sikrer meg bedre enn hvis jeg hadde betalt med debetkort. 🙄 På endel andre punkter i prislisten står det en merknad om at rentene begynner å gå med en gang, men ikke på uttak i minibank i utlandet. Anonymkode: 43b3d...891 Jeg har ikke bank norwegian, men andre kredittkort. Et helt vanlig gebyr er 35 kroner + 1 % av uttaksbeløpet. Anonymkode: 16f1a...9d1
Aristoteles Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 Nei, rentene går som for andre kjøp/uttak. Med mindre noe har endret seg i 2024.
Million Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 Bank Norwegian skriver noe om at de tar et påslag på 1,75%, og så dette: " Må jeg betale noe for å ta ut penger i utlandet? Noen banker tar et uttaksgebyr som kommer på toppen av valutapåslaget. Vi tar ingen uttaksgebyr. Vær imidlertid oppmerksom på at selskapet som opererer minibanken, kan ta et gebyr for å bruke den. Disse pengene går ikke til oss, og beløpet vil være likt uansett hvilket kort du bruker.
newman01 Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 Tenk om det fantes en hjemmeside for selskaper der de kan presentere informasjon på en lettfattelig måte... Nei, det er ikke renter på kontantuttak i utlandet, så lenge du tar ut lokal valuta. Valutapåslaget på 1,75% er noe man ikke slipper unna, og det er bare et påslag på "spotpris" på valuta. Du kan velge å belaste i NOK i utlandet noen ganger, da slipper du påslaget på 1,75% men ender opp med en ekstremt dårlig valutakurs istedet, og taper fort 5% eller mer. Noen utenlandske banker har uttaksgebyr. Dette kan ikke BankNorwegian bestemme. Det vil stå i terminalen. Litt avhengig av hvor du skal er det antagelig ikke nødvendig med kontanter. Tapping av kort begynner å bli veldig vanlig, og sist jeg var i utlandet brukte jeg ikke kontanter en eneste gang Kredittkort uten årsavgift med bonusopptjening (banknorwegian.no) 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ikke bank norwegian, men andre kredittkort. Et helt vanlig gebyr er 35 kroner + 1 % av uttaksbeløpet. Anonymkode: 16f1a...9d1 Men Bank Norwegian har 0kr i gebyr for dette + valutakostnad (dette har alle). Gebyrene er ulike i ulike banker, det er derfor jeg spør. Anonymkode: 43b3d...891
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #10 Skrevet 28. mai 2024 newman01 skrev (6 timer siden): Tenk om det fantes en hjemmeside for selskaper der de kan presentere informasjon på en lettfattelig måte... Nei, det er ikke renter på kontantuttak i utlandet, så lenge du tar ut lokal valuta. Valutapåslaget på 1,75% er noe man ikke slipper unna, og det er bare et påslag på "spotpris" på valuta. Du kan velge å belaste i NOK i utlandet noen ganger, da slipper du påslaget på 1,75% men ender opp med en ekstremt dårlig valutakurs istedet, og taper fort 5% eller mer. Noen utenlandske banker har uttaksgebyr. Dette kan ikke BankNorwegian bestemme. Det vil stå i terminalen. Litt avhengig av hvor du skal er det antagelig ikke nødvendig med kontanter. Tapping av kort begynner å bli veldig vanlig, og sist jeg var i utlandet brukte jeg ikke kontanter en eneste gang Kredittkort uten årsavgift med bonusopptjening (banknorwegian.no) Takk! Jeg har sett den prislisten, men jeg har ikke turt satse på at jeg ikke må betale renter på beløpet fra første dag, for det sto ikke noe om det. Og det er ganske vanlig at man må det ved uttak i minibank. De andre gebyrene er jeg klar over. Jeg vil antagelig trenge noen kontanter, siden vi er mange som skal reise sammen, og å dele restaurantregninger med ulike valutaer er som regel styrete, da er det enklere med kontanter. Men ellers tapper jeg bare, ja! Anonymkode: 43b3d...891
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #11 Skrevet 28. mai 2024 newman01 skrev (6 timer siden): Tenk om det fantes en hjemmeside for selskaper der de kan presentere informasjon på en lettfattelig måte... Nei, det er ikke renter på kontantuttak i utlandet, så lenge du tar ut lokal valuta. Valutapåslaget på 1,75% er noe man ikke slipper unna, og det er bare et påslag på "spotpris" på valuta. Du kan velge å belaste i NOK i utlandet noen ganger, da slipper du påslaget på 1,75% men ender opp med en ekstremt dårlig valutakurs istedet, og taper fort 5% eller mer. Noen utenlandske banker har uttaksgebyr. Dette kan ikke BankNorwegian bestemme. Det vil stå i terminalen. Litt avhengig av hvor du skal er det antagelig ikke nødvendig med kontanter. Tapping av kort begynner å bli veldig vanlig, og sist jeg var i utlandet brukte jeg ikke kontanter en eneste gang Kredittkort uten årsavgift med bonusopptjening (banknorwegian.no) Forresten ingen grunn til å være spydig, prislisten var det første jeg sjekket… 🙄 Men renter sto det ikke noe om. Anonymkode: 43b3d...891
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #12 Skrevet 28. mai 2024 Store spm er om rentene løper fra uttaksdato...... Anonymkode: 9cf92...968
Aristoteles Skrevet 28. mai 2024 #13 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Store spm er om rentene løper fra uttaksdato...... Anonymkode: 9cf92...968 Hvorfor er du ...... over det?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #14 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Store spm er om rentene løper fra uttaksdato...... Anonymkode: 9cf92...968 Ja? Det var jo det jeg lurte på? Anonymkode: 43b3d...891
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #15 Skrevet 31. mai 2024 Det er ikke renter på uttak i minibank i utlandet med Bank Norwegian kredittkort. Anonymkode: eb67b...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå