AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Del Skrevet 27. mai Har alltid vært veldig glad i hunder, men etter at jeg så hva en hund gjør når den får tak i en katt så klarer jeg ikke å stole på eller like hunder lenger. Jeg synes de er usympatiske og utilregnelige dyr rett og slett. Det var veldig traumatisk å se og det satte en støkk i meg og jeg har hatt mareritt om det flere ganger i ettertid. Jeg vet jo rasjonelt sett at hunder flest er snille, men jeg har fått et instinkt eller noe som slår ut og får meg til å skrike ut automatisk hvis en hund kommer brått på. Det er litt flaut. Jeg kjenner at jeg stivner til og blir helt svimmel og litt utav kroppen følelse. Som at jeg ikke har kontroll på kroppen. Skikkelig sterk følelsesreaksjon. Jeg hyler aldri ellers men det skjer så fort at jeg ikke vet at det skjer. Jeg var ikke sånn før. Går det over? Inni hjertet mitt så klarer jeg ikke å like hunder lenger. Anonymkode: b4838...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Del Skrevet 28. mai Svært få hunder har egenskapene nødvendig for å angripe og drepe katter. Og, katter og mennesker er to veldig forskjellige ting, så selv hunder som er i stand til å ta katter, vil ikke automatisk være en fare for mennesker. Men, dette vet du allerede. Fobi for hund er ikke spesielt praktisk i dagens samfunn hvor det er hunder overalt og er derfor noe du bør jobbe for å overvinne. Har du mulighet for å finne profesjonell hjelp for eksponeringsterapi? Om ikke, kjenner du noen med hund du kan be om hjelp til å overvinne frykten? Kanskje et hundepensjonat i nærheten kan hjelpe? Anonymkode: 848b5...ca0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Del Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Svært få hunder har egenskapene nødvendig for å angripe og drepe katter. Og, katter og mennesker er to veldig forskjellige ting, så selv hunder som er i stand til å ta katter, vil ikke automatisk være en fare for mennesker. Men, dette vet du allerede. Fobi for hund er ikke spesielt praktisk i dagens samfunn hvor det er hunder overalt og er derfor noe du bør jobbe for å overvinne. Har du mulighet for å finne profesjonell hjelp for eksponeringsterapi? Om ikke, kjenner du noen med hund du kan be om hjelp til å overvinne frykten? Kanskje et hundepensjonat i nærheten kan hjelpe? Anonymkode: 848b5...ca0 Takk for gode råd. Jeg synes det er verst med hunder som bjeffer etter katter. Slike hunder hater jeg nå. Jeg får flashbacks av katten som ristes i filler Anonymkode: b4838...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Del Skrevet 28. mai Så det du sier er at alle hunder dreper katter? Anonymkode: b65ba...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Del Skrevet 28. mai Høres ut som en forferdelig opplevelse, og stakkars pus 😭😥 Kan ikke fordra hunder heller, de bjeffer og er aggressive fryktelig ofte. Hele kroppen reagerer og jeg banner i affekt, uten egentlig å ha kontroll på det, og må lukke dører og vinduer som er åpne. Er sikkert redsel på et vis. Elsker katter da så dette var trist lesning. Anonymkode: 33c24...731 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Del Skrevet 28. mai Hunder er jo rovdyr dessverre, og må passes deretter. Dessverre er det mange hunde-eiere som ikke forstår dette. Anonymkode: be91d...500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Del Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres ut som en forferdelig opplevelse, og stakkars pus 😭😥 Kan ikke fordra hunder heller, de bjeffer og er aggressive fryktelig ofte. Hele kroppen reagerer og jeg banner i affekt, uten egentlig å ha kontroll på det, og må lukke dører og vinduer som er åpne. Er sikkert redsel på et vis. Elsker katter da så dette var trist lesning. Anonymkode: 33c24...731 Og katter dreper store mengder småfugl, mus, etc. De er dyr alle sammen, sånn er det. Noen hunder dreper katter, men mange gjør det ikke. Men ganske mange hunder vil nok jage katt hvis de får sjansen. Slik er min, han både bjeffer på og løper etter katt, men hvis katten står stille og ser på han så tør han ikke gjøre noe. Anonymkode: 55355...ee0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Del Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Og katter dreper store mengder småfugl, mus, etc. De er dyr alle sammen, sånn er det. Noen hunder dreper katter, men mange gjør det ikke. Men ganske mange hunder vil nok jage katt hvis de får sjansen. Slik er min, han både bjeffer på og løper etter katt, men hvis katten står stille og ser på han så tør han ikke gjøre noe. Anonymkode: 55355...ee0 Det at hundeeiere kan finne på å sammenlikne katter med mus og skadedyr sier jo sitt. Mindre hunder blir ofte drept av større hunder også forresten. Er de like lite verdt som mus? Anonymkode: b4838...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå