Gå til innhold

Knekt tann - farlig å gå slik i et par uker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har knekket en del av tannen. Ikke noe time hos tannlege å oppdrive før torsdag om to uker. De skarpe kantene plager meg litt, men skjærer ikke opp innsiden av kinnene. Det går ganske greit å spise på den siden også. Er det noe jeg skal passe på mens jeg venter på time til trekking av tannen? Kan det være farlig å gå slik i to uker?

Anonymkode: 2b545...5e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Farlig er det nok ikke men du kan risikere tannverk, kommer an på hvor mye av tanna som er brukket av. Min datter har en knekt fortann, hun har lappet den sammen to ganger og når det datt av tredje gang filte de bare bruddkanten og lot den være slik.

Anonymkode: a9d45...a06

AnonymBruker
Skrevet

Jeg knakk av en halv fortann en gang under et mekkeuhell,  brekkjern som glapp, men fikk time et par dager senere. Tannlegen bygget den opp igjen med noe fint komposittmateriale og det kostet bare 1700 kroner. Har holdt fint i snart ti år og reparasjonen syns nesten ikke. Utrolig! 

Sikkert verre med jeksler, vet ikke?

Anonymkode: 5d12c...209

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i lignende situasjon. Kjøpte voks som man kan bruke til tannregulering for å legge rundt den spisse kanten så jeg ikke ble så sår på tunga. Ellers gikk det greit, siden bruddet ikke gikk inn til den mer sårbare delen av tanna.

Anonymkode: 6ca55...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve sånn nødkitt fra apoteket.

Anonymkode: 7dbde...1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...