AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Har knekket en del av tannen. Ikke noe time hos tannlege å oppdrive før torsdag om to uker. De skarpe kantene plager meg litt, men skjærer ikke opp innsiden av kinnene. Det går ganske greit å spise på den siden også. Er det noe jeg skal passe på mens jeg venter på time til trekking av tannen? Kan det være farlig å gå slik i to uker? Anonymkode: 2b545...5e2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Farlig er det nok ikke men du kan risikere tannverk, kommer an på hvor mye av tanna som er brukket av. Min datter har en knekt fortann, hun har lappet den sammen to ganger og når det datt av tredje gang filte de bare bruddkanten og lot den være slik. Anonymkode: a9d45...a06
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Jeg knakk av en halv fortann en gang under et mekkeuhell, brekkjern som glapp, men fikk time et par dager senere. Tannlegen bygget den opp igjen med noe fint komposittmateriale og det kostet bare 1700 kroner. Har holdt fint i snart ti år og reparasjonen syns nesten ikke. Utrolig! Sikkert verre med jeksler, vet ikke? Anonymkode: 5d12c...209 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Har vært i lignende situasjon. Kjøpte voks som man kan bruke til tannregulering for å legge rundt den spisse kanten så jeg ikke ble så sår på tunga. Ellers gikk det greit, siden bruddet ikke gikk inn til den mer sårbare delen av tanna. Anonymkode: 6ca55...3c1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Du kan prøve sånn nødkitt fra apoteket. Anonymkode: 7dbde...1d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå