Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har selvsagt klart å miste passet mitt. Har bestilt nytt og reiser til Italia i sommer. Så leser jeg her da: https://www.weddingplannersitaly.com/25-important-things-to-know-before-coming-to-italy/ punkt 1. Kan hende jeg er ræva i engelsk, men jeg tolker det som at passet mitt måtte være gyldig i 6 mnd før jeg kan reise til Italia. Og det er det selvsagt ikke om jeg får det nå i juni. Sååå spørsmålet mitt er: er de strenge på det? Kommer jeg meg ikke til Italia fordi jeg er et rotehode?😩

Anonymkode: 7dc37...470

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Passet må vel være gyldig i 6 måneder frem i tid. Så hvis du f.eks reiser i juni 2024 så kan ikke passet gå ut før desember 2024.

Anonymkode: 7679f...db9

• Liker 3
Skrevet

Nei, det betyr at hvis det er mindre enn 6 mnd til passet ditt utløper så kan det hende det ikke blir akseptert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For det første er Italia i Schengen, så hvis du har internasjonalt ID-kort skal det holde. Men for det andre, som den over sier, så trenger ikke passet være gyldig i seks måneder FØR du reiser inn. Det må bare ikke gå ut mindre enn seks mnd før. Om du ikke har ID.

Anonymkode: b5859...99d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er ræva i engelsk 🤣. Passet må være gyldig 6 mnd frem i tid. Men du trenger ikke passet til Italia, kommer ikke til å bli spurt om det noen steder bortsett fra på hotellet kanskje.

Anonymkode: 3319d...0a8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...