Lilia Skrevet 27. mai 2024 #1 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg betalte inn restskatt i fjor over 4 måneder. Hadde nedbetalingsavtale. Alt fra 2000 til 4000 hver måned. Så begynte jeg få penger fra statens innkrevingssentral hver måned. Jeg har jo vært inne på siden til statens innkrevingssentral og prøvd å finne svar på hvorfor jeg får penger fra dem og konkluderer med at det må være at jeg ikke har hatt nok til livsopphold etter satsene. Er det noen som vet om statens innkrevingssentral tilbakebetaler restskatt pga for lite livsopphold i den perioden? Jeg finner ikke noe annet mulig grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Del Skrevet 27. mai 2024 Lilia skrev (1 time siden): Jeg betalte inn restskatt i fjor over 4 måneder. Hadde nedbetalingsavtale. Alt fra 2000 til 4000 hver måned. Så begynte jeg få penger fra statens innkrevingssentral hver måned. Jeg har jo vært inne på siden til statens innkrevingssentral og prøvd å finne svar på hvorfor jeg får penger fra dem og konkluderer med at det må være at jeg ikke har hatt nok til livsopphold etter satsene. Er det noen som vet om statens innkrevingssentral tilbakebetaler restskatt pga for lite livsopphold i den perioden? Jeg finner ikke noe annet mulig grunn. Nei, du vil ikke få utbetalt for lite livsopphold nei. Her høres det ut som noe har gått feil, sikker på at det er SI du får penger fra? Har du barn som du krever bidrag eller lignende for ( av far)? Uansett så må du ringe å få en oppklaring, i værstefall blir du skyldig masse penger. Anonymkode: 1e975...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilia Skrevet 27. mai 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2024 (endret) Hei, takk for svar. Ja det er SI, står SI i nettbanken. Jeg syntes jo også det er underlig for jeg trodde jo heller ikke at man får tilbake pga for lite livsopphold. Jeg er enslig uten barn og har ikke noe bidrag eller noe. Jeg skal finne ut av hva det kan være. Jeg hadde forandret på rentene på skattekortet iforfjor på nyåret for å betale litt mindre skatt og så at når skatteoppgjøret kom så ble restskatten rundt 10000 kroner høyere enn det skattekortet viste FØR jeg forandret det. Altså skattekortet på nyåret viste rundt 10000 mindre beregnet skatt å betale i 2022. Synes det også var underlig men kontaktet skatteetaten og de mente alt var riktig. Kanskje jeg har betalt for mye skatt siden jeg forandret på skattekortet og at SI tilbakebetaler for mye betalt skatt? Men jeg trodde jo også i så tilfelle at for mye betalt skatt ble utbetalt av skatteetaten selv. SI er underlagt skatteetaten. Endret 27. mai 2024 av Lilia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Del Skrevet 28. mai 2024 Har du en gang i tiden fått en erstatning fra en person? Innbrudd f.eks.? Og nå er vedkommende i stand til å betale. Anonymkode: 55669...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Del Skrevet 28. mai 2024 Tenker at her er det vel lettest å få svar fra Statens Innkrevingssentral? Bare å ringe og oppgi saksnummer, så får du svar på hva det er med en gang. Anonymkode: 36ec0...4b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Del Skrevet 28. mai 2024 En eneste telefon til dem så får du svar. Skjønner ikke hvorfor du har gått og lurt på dette... Anonymkode: 34545...700 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. mai 2024 #7 Del Skrevet 28. mai 2024 Jeg hadde tatt en telefon til SI og spurt. Da får du svar og får ev beroliget deg selv med at det faktisk er penger du skal ha, og ingen feilutbetalinger. Klokka er åtte nå, så sikkert åpent der nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Del Skrevet 28. mai 2024 Det følger jo også som regel med et bilag i nettbanken, der bør det også kunne stå noe som kan hjelpe deg å forstå hva dette er. Men er enig med de over: Kontakt dem 🙂 Anonymkode: fdc92...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #9 Del Skrevet 28. mai 2024 Du har gått og lurt på dette i månedsvis i stedet for å ta en enkel telefonsamtale for å finne ut hva det er...?😳🙄 Anonymkode: 8812d...538 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjekkfyr Skrevet 28. mai 2024 #10 Del Skrevet 28. mai 2024 Eh.. TS har vel enkelt å greit ikke tenkt på at det var en enkel tlf samtale da? «Det offentlige» er vel ikke akkurat kjent for akkurat dette.. 🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilia Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 28. mai 2024 (endret) Takk for alle svar. For å være ærlig har jeg ikke tatt kontakt med dem for å høre hva det er fordi jeg håper at det er noe jeg skal ha og ikke en feil. Det er veldig dumt av meg, jeg vet det. Ikke noe bra hvis jeg må betale noe tilbake. Er ikke noen som skal gi meg noen erstatning for noe. Ikke som jeg vet om. Jeg får nok ringe dem. Har det vanskelig økonomisk, men som en sier her blir det værre hvis det er en feil. Det er en enkel telefonsamtale å ta. Ps: og skal sjekke bilaget i nettbanken senere idag. Endret 28. mai 2024 av Lilia 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 28. mai 2024 #12 Del Skrevet 28. mai 2024 Lilia skrev (3 minutter siden): Takk for alle svar. For å være ærlig har jeg ikke tatt kontakt med dem for å høre hva det er fordi jeg håper at det er noe jeg skal ha og ikke en feil. Det er veldig dumt av meg, jeg vet det. Ikke noe bra hvis jeg må betale noe tilbake. Er ikke noen som skal gi meg noen erstatning for noe. Ikke som jeg vet om. Jeg får nok ringe dem. Har det vanskelig økonomisk, men som en sier her blir det værre hvis det er en feil. Det er en enkel telefonsamtale å ta. Ps: og skal sjekke bilaget i nettbanken senere idag. Logg inn på SISMO sine sider så vil du kunne se inn og utbetalinger, der ligger det også krav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 28. mai 2024 #13 Del Skrevet 28. mai 2024 (endret) Du skal ha mottatt brev fra de med forklaring om de krever eller tilbakebetaler deg. Sjekk derfor innboksen din på deres hjemmesider eller Digipost. Jeg er hvert fall ikke kjent med at SI tilbakebetaler noe som helst når et trekk har gått. Endret 28. mai 2024 av Jaytee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilia Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 28. mai 2024 Jaytee skrev (8 minutter siden): Du skal ha mottatt brev fra de med forklaring om de krever eller tilbakebetaler deg. Sjekk derfor innboksen din på deres hjemmesider eller Digipost. Jeg er hvert fall ikke kjent med at SI tilbakebetaler noe som helst når et trekk har gått. Ja jeg burde fått et brev. Skal se en gang til om det finnes noe brev der. Jaytee skrev (8 minutter siden): Du skal ha mottatt brev fra de med forklaring om de krever eller tilbakebetaler deg. Sjekk derfor innboksen din på deres hjemmesider eller Digipost. Jeg er hvert fall ikke kjent med at SI tilbakebetaler noe som helst når et trekk har gått. Takk for alle svar. For å være ærlig har jeg ikke tatt kontakt med dem for å høre hva det er fordi jeg håper at det er noe jeg skal ha og ikke en feil. Det er veldig dumt av meg, jeg vet det. Ikke noe bra hvis jeg må betale noe tilbake. Er ikke noen som skal gi meg noen erstatning for noe. Ikke som jeg vet om. Jeg får nok ringe dem. Har det vanskelig økonomisk, men som en sier her blir det værre hvis det er en feil. Det er en enkel telefonsamtale å ta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #15 Del Skrevet 28. mai 2024 Lilia skrev (7 minutter siden): Ja jeg burde fått et brev. Skal se en gang til om det finnes noe brev der. Takk for alle svar. For å være ærlig har jeg ikke tatt kontakt med dem for å høre hva det er fordi jeg håper at det er noe jeg skal ha og ikke en feil. Det er veldig dumt av meg, jeg vet det. Ikke noe bra hvis jeg må betale noe tilbake. Er ikke noen som skal gi meg noen erstatning for noe. Ikke som jeg vet om. Jeg får nok ringe dem. Har det vanskelig økonomisk, men som en sier her blir det værre hvis det er en feil. Det er en enkel telefonsamtale å ta. Kanskje du bør ta kontakt med Nav og høre om du kan få litt økonomisk veiledning, ting blir ihvertfall ikke bedre av å stikke hodet i sanden. Anonymkode: af9ae...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilia Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 28. mai 2024 Hei igjen. Gikk inn på bilaget i nettbanken og er ganske sjokkert. Der sto det at det er erstatning fra en venninnes ex kjæreste som har vært voldelig mot henne før og verbal mishandler. Hvorfor i all verden får jeg erstatning fra ham? Han har ikke gjort meg noe som jeg vet om. Nå skal jeg kontakte SI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilia Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 28. mai 2024 Jeg er faktisk litt redd. Kan han ha gjort noe mot meg som jeg ikke vet om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilia Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #18 Del Skrevet 28. mai 2024 Det er visst stengt nå. Får ringe igjen imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #19 Del Skrevet 28. mai 2024 Merkelige greier..... Anonymkode: ad74f...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #20 Del Skrevet 28. mai 2024 Snakk med venninnen din, kanskje hun vet noe? Om du ikke har vært part i den saken i det hele tatt, er det jo veldig merkelig. Anonymkode: fdc92...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå