AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Blir bekymret over egen helse. Antakelig overarbeidet, men får litt katastrofetanker i forhold til alt. Får plutselig synsforstyrrelser. Blir plutselig «flekker» som gjør det vanskelig å se tydelig. Hjelper litt å bruke briller. Finner ikke ordene når jeg skal forklare ting. Fingrene dovner bort. Starter gjerne på lillefingeren også sprer deg seg til 2-3 fingre. Varer en stund før det gir seg. Er skikkelig ubehagelig følelse. Spesielt blir jeg bekymret over at jeg ikke finner ordene. Kan man virkelig bli så sliten?? Holder på å utredes for SLE. Vet ikke om det kan ha sammenheng. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 6c1a6...d73
KatteLatte Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Høres ut som migrene med aura, uten hodepine. Google det.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Ja, flekker for øynene, problemer med å finne ord og nummenhet i fingrene høres ut som aura. Det forsvinner igjen før det har gått en time, ikke sant? Uansett så skal du undersøkes av lege når du opplever slike symptomer for første gang. Bestill deg en time, så finner dere ut av det sammen. Anonymkode: 13232...33a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Høres ut som at det er aura jeg har hatt ja. Utrolig ubehagelig, spesielt i forhold til å ikke finne ordene når man skal prate. Hva kommer det av? Anonymkode: 6c1a6...d73
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Vet ikke hvorfor dette skjer, men du må bestille deg en legetime snarest mulig. Mannen min opplevde nylig dette for første gang, og kom inn til lege samme dag. Hun mistenkte aura, men han tok MR (CT?) av hjernen for sikkerhets skyld. Anonymkode: ecb4a...486
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høres ut som at det er aura jeg har hatt ja. Utrolig ubehagelig, spesielt i forhold til å ikke finne ordene når man skal prate. Hva kommer det av? Anonymkode: 6c1a6...d73 Det kan trigges av mange ting. Noen reagerer på matvarer, alkohol, muggsopp, for andre kan det være hormonelt og komme i forbindelse med syklus/mensen. For mange er stress en utløsende faktor. Jeg får anfall under eller i etterkant av stressende perioder. Anonymkode: 13232...33a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 Det va en ganske stressende dag, så det er ikke usannsynlig. Skal inn på sykehuset for en utredning om ikke lenge, så skal ta det opp da. Anonymkode: 6c1a6...d73
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 Jeg har det slik. Med mer. Konkludert med høyt stress/angst. Anonymkode: f91c0...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå