Gå til innhold

Hund med diare -tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i leilighet med hund. Han har nå hatt diare i mange dager, må ut på do som regel fire ganger hver natt. Jeg blir helt ødelagt av mangel på søvn og i tillegg er det ganske flaut, for jeg får ikke fjernet den flytende bæsjen hans. 

Dere andre erfaring, hva gjør dere? Tips og råd?

Har vært hos dyrlege, men lite hjelp i det så langt. 

Anonymkode: 2a165...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyrlegen hadde ingenting å si? Om hunden har hatt diaré i mange dager, og fire ganger hver natt, så må den utredes. 

Ta med deg en stor vannflaske ut så du kan skylle det vekk. 

Anonymkode: 589de...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dyrlegen hadde ingenting å si? Om hunden har hatt diaré i mange dager, og fire ganger hver natt, så må den utredes. 

Ta med deg en stor vannflaske ut så du kan skylle det vekk. 

Anonymkode: 589de...99d

Den ble utredet, men de fant ingenting. Vannflaske kan jeg prøve, takk for tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi ris og kylling?

Noen ganger hjelper råfor, andre ganger funker tørrfor, spørs hva hunden er vant med til vanlig.

Kanskje en brødskrive kan hjelpe litt?

Biola eller noe slikt som er med på å balansere tarmen kanskje?

Bare pass på at hunden får i seg nok væske. Om ikke annet så kan det hjelpe med å "skylle ut" magen. Håper det ordner seg!

Anonymkode: 38074...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gi ris og kokt gulrot med kylling eller hvit fisk noen dager. Det er skånsomt mot mage og tarm. Så innfører du sakte vanlig mat igjen. 
Regner med du har prøve å gi zoolac og slike midler fra dyrlegen? Kan også tilsette litt gresskarpuré eller Biola naturell. 

Anonymkode: cc84f...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bær ut en bøtte med vann og skyll etter hunden din.

Anonymkode: 0ab11...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 22.00):

Bor i leilighet med hund. Han har nå hatt diare i mange dager, må ut på do som regel fire ganger hver natt. Jeg blir helt ødelagt av mangel på søvn og i tillegg er det ganske flaut, for jeg får ikke fjernet den flytende bæsjen hans. 

Dere andre erfaring, hva gjør dere? Tips og råd?

Har vært hos dyrlege, men lite hjelp i det så langt. 

Ikke gi hunden mat(eller godbiter )på 24 timer 😊 Vann skal selvfølgelig være tilgjengelig. Ingen mat inn, lite bæsj ut på andre siden. 

Det er sånn jeg pleier å gjøre det med min hund 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokt ris og fiskeboller med litt kraft.

Også selger de noe på apoteket som jeg ikke husker hva heter.. men det er en sånn paste på tube - funker veldig veldig bra for oss, min hund har litt sensitiv mage, og har diare et par ganger i året. Gir sånn paste, og hun blir bra iløpet av kort tid.

Anonymkode: 38f4b...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en pakke med dette fôret fra veterinæren. Bruk det frem til hunden blir bedre, så blander du etterhvert litt og litt av det gamle fôret oppi igjen.

Dette funker så og si ALLTID på mine hunder når de fåe diaré. Og greit å ha en pose stående til neste gang :)

Screenshot_20240528_234839_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: fb92f...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...