Gå til innhold

Svak kjernemuskulatur, ser magen din slik ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som aldri trener og har svak kjernemuskulatur, ser magen din slik ut? Eller lignende?

rs=w:1280

Bilde fra Google. Lagt inn med link som reglene sier.

Min ser slik ut om jeg "flexer" og når jeg ligger i sengen og løfter hodet. Bare verre, litt høyere og smalere og når helt opp til ribbeina. Har fett og løshud som kan gjøre at den blir større.

Har tydelig delte magemuskler på grunn av overvekt også. En grop på midten hele veien ned fra bryst til underlivet. Bredden er litt mer enn 2 fingre. Kjennes hele tiden, vises tydelig når jeg ligger. 

Så det er 2 forskjellige problemer, svak kjernemuskulatur og delte magemuskler. Vet at de to henger sammen, men behøver ikke å oppstå samtidig slik jeg forstår det.

Hvor normalt er dette for noen som aldri har trent i sitt liv? Jeg har gått ned i vekt (65kg), uten trening og fysisk aktivitet. Betyr det at om jeg så blir undervektig (ingen planer om det) så får jeg aldri flat mage?

Anonymkode: f033b...390

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? Er jeg virkelig så unik?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke noe unormalt med magen? Ser ikke at det er svak kjernemuskulatur eller delte muskler eller mye fett på magen eller noe som helst annet enn en normal mage til det som ser ut som en normalvektig person?

Anonymkode: 6fcd3...283

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser ikke noe unormalt med magen? Ser ikke at det er svak kjernemuskulatur eller delte muskler eller mye fett på magen eller noe som helst annet enn en normal mage til det som ser ut som en normalvektig person?

Anonymkode: 6fcd3...283

Så det er helt normalt at magen ser slik ut når man ligger og løfter hode? 

Min er mye høyere enn på bilde.

Jeg har aldri vært noe annet ekstremt overvektig siden barneskolen. Så jeg aner ikke hvordan en normal kropp ser ut og oppfører seg. 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Hva er "kjernemuskulatur"? 

Anonymkode: 9f8ae...aec

AnonymBruker
Skrevet

Ja men min er veldig stor.

Anonymkode: 72626...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som en helt normal mage under en sit-ups. Umulig å si noe om styrken på kjernemuskulatur ut i fra et bilde sånn. 

Anonymkode: 34ee9...b16

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der er vel livmora?

Anonymkode: ceb10...0bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ts, du får ikke flat og stram mage av å gå ned i vekt. Mange undervektige har "vassen" mage. Du blir stram hvis du har muskler under der.

For øvrig forstår jeg ikke helt hva du skal fram til mtp. bildet du deler. Det som er på bildet ser jo ikke unormalt ut. Hvis det er, som du sier, "høyere" og "smalere"(??? Forstår ikke hva du mener med de to), så kan du jo ikke be oss svare på et bilde av noen andre for å vite om din mage er unormal 😅

For øvrig er svak kjernemusklatur noe av det verste du kan ha når du blir eldre, så anbefaler deg absolutt å inkorporere daglige øvelser for å styrke indre magemuskler og korsrygg. Søk opp øvelser for spesifikt disse områdene. For indre magemuskler, finner du flere øvelser hvis du søker på engelsk: adverse abdominal exercises.

Anonymkode: 5e7a8...8dc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

ts, du får ikke flat og stram mage av å gå ned i vekt. Mange undervektige har "vassen" mage. Du blir stram hvis du har muskler under der.

For øvrig forstår jeg ikke helt hva du skal fram til mtp. bildet du deler. Det som er på bildet ser jo ikke unormalt ut. Hvis det er, som du sier, "høyere" og "smalere"(??? Forstår ikke hva du mener med de to), så kan du jo ikke be oss svare på et bilde av noen andre for å vite om din mage er unormal 😅

For øvrig er svak kjernemusklatur noe av det verste du kan ha når du blir eldre, så anbefaler deg absolutt å inkorporere daglige øvelser for å styrke indre magemuskler og korsrygg. Søk opp øvelser for spesifikt disse områdene. For indre magemuskler, finner du flere øvelser hvis du søker på engelsk: adverse abdominal exercises.

Ang bildet. Det er fra Google, fra en artikkel om delte magemuskler og svake muskler. Fenomenet om at magen buler ut kalles vist for doming. Min mage, musklene eller whatever er smalere og høyere (står mer ut). Men, hoftebeinene står mer markert ut og vises godt og det går en stor grop ned på siden av dem mot magen. 

Jeg forventer å være tynn-feit og dvask. Men magen blir veldig stor når jeg bare ligger flatt og løfter hode. Og jeg har tydelig delte magemuskler som vises og kjennes. Delte magemuskler er å forvente med tanke på overvekt over så lang tid.

AnonymBruker
Skrevet

Syns heller ikke magen ser rar ut, min ser sånn ut hvis jeg gjør som du sier. Men oppsøk en med fagfelt på området. Delte magemuskler ser man ikke nødvendigvis men kjenner som du skriver.

Anonymkode: 5f3f4...c67

AnonymBruker
Skrevet

IMG_8455-1.jpg

Her ligner mer på min, bare min er smalere og mer markant. og hoftebeina er dobbelt så synlig og står mer ut, slik at det blir en større grop og flatt område på siden av magen (slik som du ser tydelig til venstre)

På dette bilde så tror jeg personen er eller har vært gravid. De fleste artikler og bilder er i forbindelse med graviditet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der er vel livmora?

Anonymkode: ceb10...0bb

Nei. Når man ikke er gravid sitter den under symfysebenet.

Anonymkode: 40b33...005

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

IMG_8455-1.jpg

Her ligner mer på min, bare min er smalere og mer markant. og hoftebeina er dobbelt så synlig og står mer ut, slik at det blir en større grop og flatt område på siden av magen (slik som du ser tydelig til venstre)

På dette bilde så tror jeg personen er eller har vært gravid. De fleste artikler og bilder er i forbindelse med graviditet.

Kan du linke til den første artikkelen du sikter til, med det første bildet?

Jeg forstår ingenting. Vanlige mager gjør også dette, ikke bare de med delte magemuskler.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ang bildet. Det er fra Google, fra en artikkel om delte magemuskler og svake muskler. Fenomenet om at magen buler ut kalles vist for doming. Min mage, musklene eller whatever er smalere og høyere (står mer ut). Men, hoftebeinene står mer markert ut og vises godt og det går en stor grop ned på siden av dem mot magen. 

Jeg forventer å være tynn-feit og dvask. Men magen blir veldig stor når jeg bare ligger flatt og løfter hode. Og jeg har tydelig delte magemuskler som vises og kjennes. Delte magemuskler er å forvente med tanke på overvekt over så lang tid.

Jeg har vært overvektig hele livet og har ikke delte magemuskler, til tross for to svangerskap. Fettvevet ligger jo stort sett subkutant?

Anonymkode: 99386...79f

AnonymBruker
Skrevet

Magen min ble sånn etter svangerskap og derav delte magemuskler.

Anonymkode: ebe1b...49b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

IMG_8455-1.jpg

Eller så har personen en stor muskelknute på livmoren. Jeg hadde en sånn synlig kul som fikk (spesielt høyresiden av) magen til å stikke ekstra mye ut når jeg lå på rygg. Da hadde jeg en muskelknute på ca 15x16 cm.

Anonymkode: 66809...854

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du linke til den første artikkelen du sikter til, med det første bildet?

Jeg forstår ingenting. Vanlige mager gjør også dette, ikke bare de med delte magemuskler.

Her er linken til artikkelen 

https://sculptdaily.com/2022/04/what-does-diastasis-recti-look-like/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt sånn mage som beskrevet når jeg løfter, men nå prøvde jeg det og har jommen meg flat mage. Jeg har endret fra kardio til styrketrening for 2 måneder siden. Så da er det vel kanskje noe i det, at det blir spnn pga svak muskulatur i magen. Ante jeg faktisk ikke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt morsomt at det er flere her, som ikke trener og til og med kaller seg overvektige, som svarer og sier at det er "normalt". Ja, det er "normalt", men det er fordi det er normalt å være utrent. Det er ikke det TS spør om.

Anonymkode: 43f61...6c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...