AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Vi har lyst til syden med ungene. Tidligere har vi reist sammen med andre, slik at vi har vært flere. Men i år klaffer ikke feriene våres sammen, å noen har laget andre planer osv.. Her er det stor aldersforskjell på barna.. (8 år). Ser for meg at ett typisk resort hadde vært midt i blinken for yngste, men kjedelig for eldste på 14 år..? 14 åringen liker fart og spenning, mens yngste liker å holde seg på en plass å ha alt i nærheten. Når jeg var mindre så møtte jeg alltid andre å henge med fra Norge på hotellene vi var på, men siste årene vi har reist har jeg merket mindre skandinaviske på hotellene vi har vært på. Verken mann eller unger er glad i strand, men liker seg best i basseng. Noen som har tips? Anonymkode: 1ce61...61c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 Har dere vurdert sommerhus i Danmark? Man kan leie med basseng. Mange ligger også i nærheten av aktivitetsparker og sentere, som 14-åringen kan utforske alene. Det er også mange spennende destinasjoner for dagsturer som passer begge aldersgrupper, litt avhengig av hvor dere er. Er riktignok ikke så værsikkert. Det vi helst gjør er å fly til en destinasjon i Europa og leie bil. Og legge opp til å flytte litt på oss. Det er korte avstander, mange steder med fine bassenger, veldig fin temperatur midt på sommeren, og mye å oppleve for begge aldersgrupper. Anonymkode: 8885c...8c8
Fru Uperfekt Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har lyst til syden med ungene. Tidligere har vi reist sammen med andre, slik at vi har vært flere. Men i år klaffer ikke feriene våres sammen, å noen har laget andre planer osv.. Her er det stor aldersforskjell på barna.. (8 år). Ser for meg at ett typisk resort hadde vært midt i blinken for yngste, men kjedelig for eldste på 14 år..? 14 åringen liker fart og spenning, mens yngste liker å holde seg på en plass å ha alt i nærheten. Når jeg var mindre så møtte jeg alltid andre å henge med fra Norge på hotellene vi var på, men siste årene vi har reist har jeg merket mindre skandinaviske på hotellene vi har vært på. Verken mann eller unger er glad i strand, men liker seg best i basseng. Noen som har tips? Anonymkode: 1ce61...61c Vi reiser med barn med opp til 21 års aldersforskjell. Når vi reiser utenlands så legger jeg opp til at alle kan ikke alltid være fornøyd så legger opp div aktiviteter som passer for de forskjellige barna sånn at alle får noe de liker 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Kan 14-åringen ta med seg en venn som dere spanderer tur på? Ellers hørtes sommerhus i Danmark ut sol en fin plan, og leie sykler til storungene som kan utforske på egen hånd. Anonymkode: 531a3...257 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #5 Skrevet 28. mai 2024 Takk for svar ! Har vurdert Danmark, men ganske mange timer i bil før vi kommer oss til en båt, å vil unngå 8-9 timer i bil da både jeg og yngste blir lett bilsyke 😫 Sjekket opp fly til Billund, men det ble rett og slett for dyrt med flybiletter + feriehus + leiebil i Danmark. Ja, har vært inne på tanken om å ta med en venn til 14 åringen, men ganske kostbart. Men absolutt til vurdering Anonymkode: 1ce61...61c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå