AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Hvorfor finner folk seg i at frisører kan ta hva f de vil for behandlinger? Er jo helt sykt at det skal koste 3000 bare å stripe håret... men ingen sier ifra og ingen bryr seg. Ingen stiller spørsmål. Anonymkode: 95acc...5e1 13 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Om det er en ting jeg gjorde feil i livet så var det å ikke utdanne meg innen helse, velvære og livsstil for kvinner. 1. du kan ta deg så godt betalt som du ønsker 2. du får støtte av andre kvinner da alt handler om å føle seg bedre - og det har ingen pris 3. du har enormt stor feilmargin i behandling. Parfymer, kremer og såper kan inneholde gift uten at kvinnene bryr seg stort så lenge det gir en viss shine. Du kan operere det mest utenkelige, rive av øyenbryn for så å tegne på nye, stripe og farge hår med gift, du kan fylle lepper, kinn, sinnarynker, bryster og rumper med gift uten at noen bryr seg. 4. du kan lage klær som går midt i mot praktisk bruk, og klærne kan gjerne være helseskadelige uten at gir det en tanke. Anonymkode: 58465...86c 14 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Jeg undres mer over at de som bruker 2000-3000 kr. hos frisøren flere ganger årlig klager over at kr. 1500 hos tannlegen hver 12. eller 18. mnd er dyrt. Anonymkode: 38143...14b 24 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg undres mer over at de som bruker 2000-3000 kr. hos frisøren flere ganger årlig klager over at kr. 1500 hos tannlegen hver 12. eller 18. mnd er dyrt. Anonymkode: 38143...14b Tannlege er helse og nødvendig, så jeg er helt med på tanken om at det bør være tilnærmet gratis. Mens frisør er noe man kan velge bort helt uten helsemessige konsekvenser. Anonymkode: 11008...679 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tannlege er helse og nødvendig, så jeg er helt med på tanken om at det bør være tilnærmet gratis. Mens frisør er noe man kan velge bort helt uten helsemessige konsekvenser. Anonymkode: 11008...679 Helsetjenester som dekkes av det offentlige er ikke gratis. Det vil bare innebære at vi må betale enda mer skatt. Anonymkode: 4c3b4...aa7 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #6 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor finner folk seg i at frisører kan ta hva f de vil for behandlinger? Er jo helt sykt at det skal koste 3000 bare å stripe håret... men ingen sier ifra og ingen bryr seg. Ingen stiller spørsmål. Anonymkode: 95acc...5e1 Gjennomsnittslønnen for frisører er rundt 450 000 i året, Hvor mye lavere mener du den bør være? Anonymkode: ef665...2b3 11 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #7 Skrevet 27. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Gjennomsnittslønnen for frisører er rundt 450 000 i året, Hvor mye lavere mener du den bør være? Anonymkode: ef665...2b3 Timelønn til en frisør ligger på rundt 180,- har snakket med flere, og enkelte tar ny utdanning. Hvor mange timer er du der for sriping som koster 3000,-? Hva koster materialene som blir brukt? Anonymkode: d39a1...f07 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #8 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjennomsnittslønnen for frisører er rundt 450 000 i året, Hvor mye lavere mener du den bør være? Anonymkode: ef665...2b3 Salongene tjener jo penger selv om frisørene ikke gjør det. Tror du kassamedarbeiderne får masse ekstra penger når dagligvarebransjen nå håver inn mange ekstra milliarder? Nei. Det er bare de på toppen som tjener mer. Anonymkode: 6cdc8...fee 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #9 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjennomsnittslønnen for frisører er rundt 450 000 i året, Hvor mye lavere mener du den bør være? Anonymkode: ef665...2b3 Dersom gjennomsnittslønnen for frisører er 450 000,- i året så betyr jo det enten at det er noen som profiterer mer av dette enn frisørene selv, eller at tilbudet er for stort ift. etterspørselen slik at brorparten av frisører ikke har fulle ordrebøker. Anonymkode: 6d94e...aa2 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #10 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvorfor finner folk seg i at frisører kan ta hva f de vil for behandlinger? Er jo helt sykt at det skal koste 3000 bare å stripe håret... men ingen sier ifra og ingen bryr seg. Ingen stiller spørsmål. Anonymkode: 95acc...5e1 Kjenner jeg blir fryktelig provosert! Trur du virkelig at frisøren sitter igjen med de pengene i lomma? Alt koster. Leie av lokale. Telefon, strøm, forsikring, innredning, sakser, kammer, alt av utstyr, dataprogrammet, lønn, skatt, pensjon, produkter, reklame, osv. alt skal dekke. Så ting må koste for at det skal gå rundt. Man setter ikke en pris bare for at det et så forbanna artig. Det er en kalkyle på alt. For at det skal gå rund. Slik er det i alle bedrifter. Synes du ikke noe om det så ikke kjøp behandlingen da. Så enkelt er det. Anonymkode: 3d40e...288 10 2 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #11 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Timelønn til en frisør ligger på rundt 180,- har snakket med flere, og enkelte tar ny utdanning. Hvor mange timer er du der for sriping som koster 3000,-? Hva koster materialene som blir brukt? Anonymkode: d39a1...f07 Hvor mange timer TS er der er vel neppe relevant så lenge frisøren neppe står og ser på at blekemiddelet fungerer, og har andre kunder samtidig. Dersom «materialene» (dvs. produktene) koster uforholdsmessig mye så bekrefter jo det at det er noen som tjener penger på dette, om ikke frisørene gjør det. Forbrukerne har ingen makt ift. hvor stor andel salongeierne tar. Den makten sitter hos frisørene selv, som har valget om å organisere seg og kjempe for sine vilkår på lik linje som alle andre yrkesgrupper. Anonymkode: 6d94e...aa2 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #12 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dersom gjennomsnittslønnen for frisører er 450 000,- i året så betyr jo det enten at det er noen som profiterer mer av dette enn frisørene selv, eller at tilbudet er for stort ift. etterspørselen slik at brorparten av frisører ikke har fulle ordrebøker. Anonymkode: 6d94e...aa2 Det er viltig å velge bort kjeder, og heller gå til små private bedrifter. Slik unngår man å betale kun “de på toppen”. Anonymkode: 0bcc2...9ae 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #13 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner jeg blir fryktelig provosert! Trur du virkelig at frisøren sitter igjen med de pengene i lomma? Alt koster. Leie av lokale. Telefon, strøm, forsikring, innredning, sakser, kammer, alt av utstyr, dataprogrammet, lønn, skatt, pensjon, produkter, reklame, osv. alt skal dekke. Så ting må koste for at det skal gå rundt. Man setter ikke en pris bare for at det et så forbanna artig. Det er en kalkyle på alt. For at det skal gå rund. Slik er det i alle bedrifter. Synes du ikke noe om det så ikke kjøp behandlingen da. Så enkelt er det. Anonymkode: 3d40e...288 Skjønner at du er frisør selv så forbanna nærtagende du ble 😂 Anonymkode: 95acc...5e1 7
Brunello Skrevet 27. mai 2024 #14 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Timelønn til en frisør ligger på rundt 180,- har snakket med flere, og enkelte tar ny utdanning. Hvor mange timer er du der for sriping som koster 3000,-? Hva koster materialene som blir brukt? Anonymkode: d39a1...f07 Pleier du å bli klippet utendørs? En stor kostnad for frisører er lokalleie. 6 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #15 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Timelønn til en frisør ligger på rundt 180,- har snakket med flere, og enkelte tar ny utdanning. Hvor mange timer er du der for sriping som koster 3000,-? Hva koster materialene som blir brukt? Anonymkode: d39a1...f07 Og 180 i timen er nok ikke så ille blant frisører egentlig, mener tariffen sier 166 eller noe rundt der, og det er for faglærte frisører, helt tragisk men sånn blir det når mange jenter drømmer om og bli frisør når de vokser opp, akkurat det samme gjelder blant gutter men der er det drømmen om lastebil. Anonymkode: 9090e...334
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #16 Skrevet 27. mai 2024 Frisører tar vel betraktelig mindre i timen enn håndtverkere? Men de er det få som reagerer på prisene til, for de er som regel menn. Anonymkode: 3426d...637 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #17 Skrevet 27. mai 2024 Å betale 3000 for frisørtjenester er et fritt valg. Jeg har halvlangt hår med pannelugg. Samme frisyre i 20 år. Koster meg 400 å få en klipp 2 ganger i året. Luggen fikser jeg selv. Har absolutt ingen sympati for folk som syter over at det er dyrt å gå til frisør. Det er jo så enkelt: Finn deg en enklere frisyre? Man MÅ ikke gå til frisør hele tiden.... Anonymkode: 30c0c...2ae 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #18 Skrevet 27. mai 2024 49 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor finner folk seg i at frisører kan ta hva f de vil for behandlinger? Er jo helt sykt at det skal koste 3000 bare å stripe håret... men ingen sier ifra og ingen bryr seg. Ingen stiller spørsmål. Anonymkode: 95acc...5e1 Det enkle og kjedelige svaret er at frisørtjenester ikke er veldig priselastisk. Anonymkode: 99a53...f48
Diskulis Skrevet 27. mai 2024 #19 Skrevet 27. mai 2024 Å tenke at timeslønn skal gjenspeile hva klippen koster, den blir for tynn. Det er mye faste utgifter utover lønn med å drive salong, og de utgiftene fordeles på alle kunder enten du skal klippe tuppene eller ha full balayage. Som betyr at startprisen oppleves høy for de som har et enkelt oppdrag. Blir som en taxi med startpris på 100,-. Alle må betale den, men skal du rett i nabolaget så hele turen koster 150,- er startprisen litt kjip. Men skal du til flyplassen og turen koster 1500,- så «blender» den mer inn. For meg er det mest provoserende når det deles i herreklipp, dameklipp etc. Og ikke i hvor mye arbeide som skal gjøres. Personlig skal jeg stort sett kun klippe tuppene, og nekter å ta «dameklipp» til langt over 1000,-. Da gjør jeg det selv. Men heldigvis har mange salonger begynt med tidsperioder, så vi som bruker kortere tid enn herreklipp og ikke rekker å varme opp stolsetet engang slipper å betale det hvite ut av øyet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #20 Skrevet 27. mai 2024 Utdannet frisør, her. Som andre nevner, kommer de høye prisene av de sammensatte utgiftene - lokale, lønn, kurs, farger, sakser og vedlikehold av disse, pensjon etc, etc. Selve frisøren tjener skammelig lite. Jeg byttet til jobb som Cabin crew, 5 ukers kurs og tjener nesten dobbelt av hva jeg gjorde som frisør med flere års utdannelse og erfaring. Anonymkode: 31cdf...521 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå