AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #1 Skrevet 27. mai 2024 Er bekymret for barna til naboen vår. Ønsker å melde ifra til barnevernet, men det må gjøres anonymt. Melder man via nettet kan man ikke være anonym. Jeg har ikke mulighet til å skrive ut og sende brevet, og jeg tør ikke bruke min håndskrift. Vurderer derfor å ringe inn, men er det noen som vet om samtalen tas opp? Anonymkode: 2fb35...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Er du virkelig så feig? Du har en oppriktig bekymring for barna til naboen dine men du tør ikke å melde fra ved navn, er bekymringen reel da? Eller er du sur for at naboen har tatt parkeringsplassen din? Anonymkode: 55788...073 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Samtaler tas ikke opp. Vi setter pris på at anonyme meldinger ringes inn, da det ofte er aktuelt å stille noen oppfølgingsspørsmål. Anonymkode: f7bb9...1ed 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du virkelig så feig? Du har en oppriktig bekymring for barna til naboen dine men du tør ikke å melde fra ved navn, er bekymringen reel da? Eller er du sur for at naboen har tatt parkeringsplassen din? Anonymkode: 55788...073 Denne synes jeg var unødvendig. Vi har en god tone og vi har jevngamle barn. Vi har prøvd å veilede og støtte på best mulig måte, men vi strekker ikke til. Håper de kan få foreldreveiledning og bedre for alle parter. Vi ønsker også å beholde en god tone som nabo og være tilstede i barnas liv, derfor er det ikke ønskelig å stå frem med navn. Anonymkode: 2fb35...0bf 5 5 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samtaler tas ikke opp. Vi setter pris på at anonyme meldinger ringes inn, da det ofte er aktuelt å stille noen oppfølgingsspørsmål. Anonymkode: f7bb9...1ed Takk for svar. Anonymkode: 2fb35...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #6 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er du virkelig så feig? Du har en oppriktig bekymring for barna til naboen dine men du tør ikke å melde fra ved navn, er bekymringen reel da? Eller er du sur for at naboen har tatt parkeringsplassen din? Anonymkode: 55788...073 🙄 noen ganger må det bare gjøres anonymt! Det handler ikke om å være feig eller sur eller noe sånt, det kan handle om sikkerhet for egen og andres del eller å beholde den gode tonen slik at man kan få vite mer om kan være til nytte for barnevernet å vite! Anonymkode: 2f987...98d 3 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #7 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du virkelig så feig? Du har en oppriktig bekymring for barna til naboen dine men du tør ikke å melde fra ved navn, er bekymringen reel da? Eller er du sur for at naboen har tatt parkeringsplassen din? Anonymkode: 55788...073 Tror du virkelig du får flere til å faktisk melde ting ved å kjefte, drite de ut, late som de ikke har en reell bekymring og prøve å spore av tråden nok til at ts fort vekk ikke hadde fått svar på det h*n lurte på? TS kan fint ha reell grunn til bekymring dersom vedkommendes identitet kommer fram. Reell bekymring for eget liv og helse, eller kanskje for egne barns liv og helse. Hadde du tenkt deg om, hadde du forstått at de fleste av landets aller farligste mennesker har ligget, ligger, vil komme til å ligge eller burde ligget i meldebunken hos barnevernet. Mennesker man ikke vil risikere hevn fra. Har du noengang levd på sperra adresse og på flukt noen gang, sånn i år etter år og ikke kunnet møte opp på hverken sykehus eller tegne forsikringer? Nei, jeg tenkte meg det. Anonymkode: 7bde4...550 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #8 Skrevet 27. mai 2024 Hva er det som skjer i den familien hvis jeg får spørre? Anonymkode: b2bbe...37a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #9 Skrevet 27. mai 2024 Flere skulle være som ts ❤️ Anonymkode: dcca1...b20 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #10 Skrevet 27. mai 2024 Man kan skrive ut på bibliotek. Anonymkode: 75094...2ba 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #11 Skrevet 27. mai 2024 Hva er det som får deg til å melde ifra? Hvis dere har et godt forhold snakk med de, fortell de om familievernetkontoret, barnevernet som hjelper gi de tips om hjelp. Anonymkode: 07cbf...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #12 Skrevet 27. mai 2024 Ring inn, du kan være anonym❤️ Anonymkode: 0898b...44c 1
Josephine Skrevet 27. mai 2024 #13 Skrevet 27. mai 2024 Jeg skjønner ikke helt denne motegreia med å melde til barnevernet. Jeg jobber mye med saker knyttet opp mot barnevern og min erfaring er at å melde noen anonymt neppe bidrar til endring. Med mindre vi snakker om særdeles alvorlig omsorgssvikt er hjelpetiltak frivillige. Det står lite i innlegget om hva som er problematikken, men jeg vil heller anbefale å ta kontakt med helsestasjon, fastlege, skole eller barnehage. Hvis du er bekymret bør du være tøff nok til å stå frem med navn. En anonym bekymringsmelding kan gjøre vondt verre for familier og hindre at de oppsøker hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #14 Skrevet 27. mai 2024 Hva gjør de da som du anntar er omsorgsvikt? Anonymkode: a620a...b80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå