Gå til innhold

Eksponeringsterapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor virker ikke eksponeringsterapi og angsttrening hos folk med autisme. Jeg har hele tiden pressa meg til de grader fra jeg var ett lite barn men angsten blir ikke bedre. Hva skal jeg da gjøre for å bli bedre når ikke medisiner virker for folk med både angst og autisme heller? Jeg har både kronisk angst og kronisk depresjon men vil bli frisk. Livet er helt utholdbart og diagnosene ødelegger hele livet mitt så jeg må gjøre noe selv. Men jeg har prøvd i 50 år uten bedring og jeg gir opp. Hva skal jeg gjøre? Må jeg ha det sånn?

Anonymkode: e6ab7...d11

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du gått i eksponeringsterapi hos en psykolog, psykiater eller annen behandler? Eller eksponerer du deg på egenhånd?

Eksponering på egenhånd er ikke det samme som eksponeringsterapi. Eksponering på egenhånd uten kunnskap om hvordan eksponeringsterapi skal gjøres kan være risikabelt, det kan forsterke dårlige mønstre og gjøre en sykere.

Jeg kan lite om autisme og psykisk helse, men det jeg skriver her om risiko for å bli dårligere eller ikke friskere gjelder for alle mennesker. (Det er selvfølgelig også mulig at man kan bli bedre av å eksponere seg på egenhånd, men hvis du har holdt på siden du var barn og ikke opplevd bedring ifht. angst så er jo ikke det tilfelle for deg.)

Anonymkode: 1e1f7...2dc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gått til flere psykologer og til dps og antar at de da også har prøvd eksponeringsterapi. Vært innlagt flere ganger også. Men de informere aldri til meg hva slags behandling jeg får.

Anonymkode: e6ab7...d11

AnonymBruker
Skrevet

Håper du får noen gode svar av noen som er gode på autisme. Jeg tror det finnes tips og triks som kan gjøre livet litt mer behagelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eksponering på egenhånd er ikke det samme som eksponeringsterapi. Eksponering på egenhånd uten kunnskap om hvordan eksponeringsterapi skal gjøres kan være risikabelt, det kan forsterke dårlige mønstre og gjøre en sykere.

Kan skrive under på denne. Har tidligere eksponert meg på egenhånd, noe som ikke hjalp meg i det hele tatt, jeg ble tvert i mot verre. Men har vært med på eksponeringsterapi i forhold til gruppeterapi, med psykologer, noe som ga gode resultater!

Anonymkode: 00441...3f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...